گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم با طارق رئوف، رئیس سابق بخش امنیت سیاسی و شفاف‌ سازی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

ایران با امتیازات کوچک از غنی‌ سازی ۲۰درصدی عقب‌ نشینی نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن ابراز امیدواری درخصوص عدم تأثیرگذاری حادثه نطنز بر مذاکرات هسته‌ای گفت: در صورتی که این حادثه عمدی باشد آن را به شدت محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به حادثه نطنز واکنش نشان داد.

به نوشته پایگاه خبری «اردو پوینت» زاخاروا گفت:‌ «به‌طور دقیق گزارش‌های رسانه‌ها و بیانیه‌های نمایندگان ایران را پیرامون مرکز غنی‌ سازی اورانیوم نطنز که دچار حادثه جدی شد، دنبال می‌کنیم. اطمینان داریم که دلایل این حادثه به طور کامل توسط طرف ایرانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «امیدواریم آنچه رخ داده است، به هدیه‌ای برای مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تبدیل نشود و رایزنی‌هایی که برای احیای این توافقات در وین در حال انجام است، مورد تضعیف قرار نگیرد».

زاخاروا در ادامه گفت: «اگر تأیید شود که اقدام عامدانه فردی در پس این حادثه است، چنین قصد و نیتی مستحق این است که قویاً محکوم شود».

«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز گذشته (یکشنبه) از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی‌ سازی نطنز خبر داد و گفت: «خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است».

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی از قبل می‌گفت و این روزها هم از منابع متعدد شنیده می‌شود که تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکانش انجام می‌شود، گفت: سانتریفیوژهایی که دیروز در پی حادثه نطنز از مدار خارج شد از نوع IR1 بود و با سانتریفیوژهای پیشرفته جایگزین می‌شود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها