رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، علی اکبر صالحی امروز دوشنبه و در حاشیه افتتاح مرکز ملی فناوری‌ های کوانتومی با اشاره به عملیات خرابکاری در سایت شهید احمدی روشن نطنز گفت: دشمن می‌خواهد یاس و ناامیدی را در دل ملت ما بکارد اما کور خوانده است‌.

وی اضافه کرد: آنها در گزارش‌های خود گفته اند که فعالیت‌های هسته ای ما را در نطنز ۹ ماه عقب انداخته‌اند. اما تاکید می‌کنم بخش قابل توجهی از خرابکاری‌های دشمن جبران خواهد شد و این کاروان از حرکت بازنخواهد ایستاد.

صالحی بهترین نوع بازدارندگی را حفظ نشاط و روحیه عنوان کرد و با بیان اینکه به دشمن نشان می‌دهیم که ملت ایران تسلیم ناپذیر است، گفت: سالن مدرن مونتاژ سانتریفیوژ که سری قبل از بین رفت، امروز بخش قابل توجهی از آن را سرپا کرده ایم. ضمن اینکه در دل کوه سالن‌های بسیار پیشرفته‌ای را به بهره برداری رساندیم.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: این حادثه قطعا خرابکاری بوده و سیستم‌های امنیتی ما به ریشه‌یابی اتفاق اخیر رسیدند. سرنخ‌ها پیدا شده و سیستم امنیتی این مسئله را با قدرت و قوت پیگیری می‌کند و خودشان به موقع اطلاع رسانی می‌کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه این گونه کارهای ایذایی به هیچ عنوان ما را متوقف نخواهد کرد، گفت: اهل شعار و گزافه گویی نبودم و نیستم همین امروز سیستم برق اضطراری راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

وی افزود: غنی سازی در نطنز متوقف نشده و با قوت جلو می‌رود البته برخی ماشین‌هایی که از مدار خارج شده اند باید بازنگری شود. هر اتفاقی که افتاد جبران ‌آن چندین درصد بالاتر بوده است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: راه مقابله ما راه شرافتمندانه علمی و تلاش و کوشش است اما راه آنان زبونانه و خبیثانه است اقدام ما تنها جبران گذشته نیست بلکه جبران گذشته بعلاوه اقدامات دیگر است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها