سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره حادثه دیروز در نطنز با بیان اینکه جواب استکبار را خواهیم داد، گفت: گوش به فرمان مقام معظم رهبری صنعت هسته‌ای را حفظ و تقویت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۱۰۵۵۸

به گزارش جام جم آنلاین، بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی که روز گذشته (یکشنبه) ۲۲ فروردین در پی بازدید از حادثه اخیر رخ داده در تاسیسات غنی سازی نطنز به این منطقه سفر و دچار حادثه شده بود، در اظهاراتی ضمن شرح ماوقع، گفت که بعد از وقوع حادثه در نطنز به همراه آقای صالحی عازم این محل بوده و در حین بازدید در داخل دریچه‌ای سقوط کرده که هفت الی هشت متر ارتفاع داشته و روی آن آلومینیوم بوده و مشخص نبوده که زیر آن خالی است.

وی افزود: الحمد‌الله چون با پا سقوط کردم بیشتر صدمه به پا و ستون فقرات بود. چون کلاه ایمنی بر سرم داشتم آسیبی به سر وارد نشده، ولی قسمتی از بالای گونه صدمه دیده که بخیه زدند.

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن قدردانی از کادر بیمارستان آیت الله یثربی کاشان اظهار داشت: عملی انجام شد و بحمدالله خوب بوده و باید ستون فقرات را مراقبت کنیم. ان‌شاءالله بلند می‌شویم و باز هم می‌آییم و جواب استکبار جهانی را می‌دهیم. نمی‌گذاریم حتی یک فرد کوچکی مثل من هم از این لشکرهایی که در این صنعت افتخارآمیز هسته‌ای کار می‌‌کنند، کم شود.

کمالوندی افزود: خودمان را با چنگ و دندان می‌کشیم تا جواب این‌ها را بدهیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین درباره حادثه دیروز در نطنز که صالحی آن را تروریسم هسته‌ای خواند، گفت: خوشبختانه به کسی صدمه نرسیده و می‌توانند با همت متخصصان و دانشمندان به زودی بخش‌های صدمه دیده را جبران کنند و من مطمئن هستم.

وی با اشاره به حادثه‌ای که تیر ماه ۱۳۹۹ در مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای نطنز رخ داد که روز شنبه ۲۱ فروردین ماه و همزمان با پانزدهمین بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای دوباره افتتاح شد، اظهار داشت: دانشمندان علی‌رغم گذشت هشت ماه از آن حادثه، دوباره ظرفیت را ایجاد کردند و این را نیز ان‌شاءالله جبران می‌کنیم. ما فرزندان این آب و خاک هستیم و همه وجودمان برای این آب و خاک است و ان‌شاءالله گوش به فرمان مقام معظم رهبری این صنعت را حفظ و تقویت می‌کنیم.

وی بیان کرد: صنعت هسته‌ای برای رفاه مردم و به نفع مردم است. این بیمارستان هم یکی از دریافت کنندگان رادیودارو صنعت هسته‌ای است.

کمالوندی اظهار داشت: بر دشمن غالب هستیم. تجربه ۴۰ سال کار دیپلماتیک داریم و یقین دارم موفق خواهیم شد. با همت و اراده و اعتقاد خاص به یاری خدا، بر آنها مسلط می‌شویم و ان‌شاءالله ادامه دهنده راه شهدا و شهدای هسته‌ای باشیم.

گفتنی است، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز همچنین امروز در جمع خبرنگاران و در حاشیه افتتاح مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی درباره اتفاقی که دیروز برای بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان اتفاق افتاده، گفت: اتفاقی که برای برادر عزیزمان آقای کمالوندی روی داد، حادثه ناگواری بود. ما برای بازدید به نطنز رفته بودیم که ناگهان کنترل را از دست دادند و افتادند. مچ پایشان آسیب دید و مقداری از سر و نزدیک چشم آسیب دیدند. اقداماتی در کاشان برای ایشان انجام شد و به زودی به تهران منتقل می‌شود و حال عمومی‌شان خوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها