متخصصان شرکت «صنایع شیمیایی کرار ایلیا» موفق به تولید نوعی پودر آتش‌نشانی شده‌اند که بسیار سریع‌تر از پودرهای رایج حریق را اطفا می‌کند

فناوری روز آتش‌نشانی در پودر اطفای حریق ایلیا

«تیله» اپلیکیشن تخصصی ورزش در خانه، خدمات کاملی را برای اجرای صحیح حرکات ورزشی به کودکان ارائه می‎دهد

ورزش بچه‌ها در خانه را بسپار به تیله

در خاطرات کودکی بسیاری از ما زنگ ورزش همیشه کلاسی بوده که بی هیچ هدف خاصی در حیاط رها می‌شدیم و در بهترین حالت گل کوچک و ورزش‌های رایج را در مدرسه انجام می‌دادیم.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۹۳

در سال‌های اخیر هم که زنگ ورزش با حرکات نرمشی و رشته‌های مختلف ورزشی همراه و از حالت بی‌برنامه قدیم خارج شده بود، این بار همه‌گیری کرونا کاری کرده تا باز هم ورزش مدارس به حاشیه برود.

ورزش بچه‌ها در خانه را بسپار به تیله

در روزگاری که همه امور هر روز بیش از پیش به سمت مجازی‌شدن پیش می‌رود و از خانه می‌توانید کارهای روزمره را انجام دهید طبعا بچه‌ها هم کمتر از همیشه از خانه خارج می‌شوند و تحرکشان روز به روز کمتر می‌شود.

این بی‌تحرکی می‌تواند از سنین کودکی خطرات جدی برای آنها داشته باشد. رکسانا اربابی‌ نژاد، مدیرعامل شرکت «رایان‌ پژوهان مهر‎پویا» با در نظر گرفتن این آسیب‌ها تلاش کرده‌ است ایده قدیمی‌اش در خصوص آموزش دقیق و موثر ورزش به بچه‎ها را در فضایی جدید اجرایی کند.

او از سال ۱۳۹۷ با هدف علاقه‌مندکردن کودکان به ورزشی که هم ساده باشد و هم قابلیت اجرا در خانه را داشته باشد به همراه تیم‌اش اپلیکیشنی به نام «تیله» را طراحی کرد تا گروه سنی ۲ تا ۱۳ سال بتوانند با ورزش آشتی و سلامتشان را تضمین کنند.

تیله چه ورزش‌هایی را آموزش می‎دهد؟

در حال حاضر برنامه‌های ورزشی اپلیکیشن تیله شامل یوگا و ورزش کاربردی در سطوح مختلف است. انتخاب این دو ورزش برای آموزش به کودکان در طی یک فرآیند علمی صورت گرفته است.

از آنجا که ورزش‌های تخصصی برای کودکان در سنین پایین مضراتی دارد و می‌تواند باعث شود یک گروه از عضلات بیشتر از بقیه رشد کند و بخشی از آنها ضعیف باقی بماند، معمولا مربیان دوره‌دیده ورزش کودک توصیه می‌کنند ورزش‌هایی نظیر یوگا که همزمان برای کل بدن مفید است و مانع از آسیب‌های روحی و جسمی هم می‌شود بیشتر به کار رود. آموزش‎ها هم بر اساس تجربه و دانش چند مربی و متخصص ساماندهی شده است.

ورزش بچه‌ها در خانه را بسپار به تیله

رکسانا اربابی نژاد که تحصیلات کارشناسی ارشد تربیت بدنی دارد و از مربیان با سابقه یوگا است، علاوه بر سمت مدیرعاملی از اعضای تیم طراحی برنامه‎های ورزشی تیله است. المیرا اربابی‌نژاد هم یکی دیگر از اعضای تیم است که دوره‌های ورزشی مختلفی را در اروپا دیده و در حال حاضر مربی تربیت بدنی در سیستم آموزشی کشور فرانسه است. گفتنی است تیم پشتیبان اپلیکیشن تیله برای برنامه‌های ورزشی و برنامه‌هایی غذایی از چند مشاور دیگر هم کمک می‌گیرد.

بررسی شرایط جسمی و سنی کودک

اپلیکیشن تیله طوری برنامه‌ریزی شده است که هنگام ثبت نام، سن و جنسیت و قد و وزن کودک را می‌خواهد، بنابراین شخصی که پروفایل کودک را تکمیل می‎کند می‌تواند با واردکردن اطلاعات درست مطمئن شود برنامه‌ها متناسب با شرایط کودک به او پیشنهاد شده است.

ارائه گزارش آمادگی جسمانی

اپلیکیشن تیله هر ۱۴ روز یک بار از کودک آزمون آمادگی جسمانی می‌گیرد تا تغییرات بدنی او را طی برنامه ورزشی نشان دهد. این گزارش می‌تواند نشان دهد استقامت کودک چقدر است و در چه حوزه‎هایی ضعف دارد.

هوش مصنوعی ناظر بر اجرای صحیح حرکات

آنچه خدمات تیله را از سایر اپلیکیشن‌های ورزشی متمایز می‌کند مجهز بودن به هوش مصنوعی است. یکی از نقدهای جدی که همیشه به ورزش در خانه و آن هم به شکل آنلاین یا همراه با ویدئو و اپلیکیشن وارد می‌شود، نظارت‌نکردن بر اجرای صحیح حرکات و در نهایت آسیب‌دیدگی است.

تیله برای حل این معضل از فناوری هوش مصنوعی استفاده کرده است. به این شکل که والدین کودک می‌توانند در حین اجرای حرکات ورزشی از او عکس بگیرند و در اپلیکیشن بارگذاری کنند.

تیله با کمک هوش مصنوعی این عکس‌ها را بررسی کرده و قسمت‌هایی از بدن که حین انجام حرکات بدون اشکال هستند را سبز کرده و قسمت‌هایی که حرکت را به درستی اجرا نکرده‌اند را قرمز می‌کند. با این روش بدون نیاز به هیچ توضیحی، کودک می‌تواند اشتباه خودش را درک و اصلاح کند.

توجه به کودکان دارای شرایط خاص

مدیرعامل شرکت رایان پژوهان مهر‎پویا با اشاره به این‌که در بین کودکان بعضی‌ها با اوتیسم، سندر‌م داون، بیش‌فعالی درگیر هستند و برخی هم به دلیل محدودیت‌های حرکتی روی صندلی چرخ‌دار می‌نشینند و عضلات پایشان به مرور ضعیف شده، اشاره می‌کند: «لازم دیدیدم برای این گروه‌ها هم برنامه‎های ورزشی مخصوصی در نظر بگیریم تا آنها هم بتوانند همانند سایر کودکان به راحتی و با ایمنی کامل در خانه ورزش کنند. در حال حاضر برنامه مخصوص بچه‌هایی که محدودیت حرکتی دارند در حال اضافه شدن به اپلیکیشن است و بقیه برنامه‌های اختلالات دیگر در اپ وجود دارد.»

چرا تیله را برای ورزش کودکمان انتخاب کنیم؟

رکسانا اربابی‎نژاد، مدیرعامل شرکت رایان پژوهان مهر‎پویا در پاسخ به این سوال می‎گوید: ورزش نوعی بازی است و کودکان بیش از هر چیزی می‌توانند از بازی‌ها اطلاعات کسب کنند و همزمان از آن لذت ببرند. اپلیکیشن تیله فرصتی را فراهم می‌کند تا بچه‌ها بتوانند بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی در خانه ورزش کنند و برای برگرداندن انرژی پس از ورزش طبق پیشنهادهای کارشناسی شده، از میان‎وعده‌های سالم استفاده کنند. میان‌وعده‌ای که هم ارزش غذایی بالایی داشته باشد و هم از مضرات تنقلات رایج به دور باشد. ما با انجمن بین‌المللی بازی و ورزش فعال کودکان (CAPS) در کشور سوییس در ارتباط هستیم و در برنامه‌های آموزشی آنها شرکت داشتیم و آنها هم برای همکاری ابراز تمایل کردند. این انجمن با هدف ارتقا فعالیت و ورزش کودکان شکل گرفته و تلاش دارد برنامه‌های جهانی در این حوزه داشته باشد.

ورزش بچه‌ها در خانه را بسپار به تیله

هزینه بسیار پایین در مقایسه با باشگاه‌ها


ثبت نام در اپلیکیشن تیله کاملا رایگان است و پس از آن والدین یا کسانی که برای کودک ثبت نام انجام داده‌اند می‌توانند برنامه‌های ورزشی مورد نظرشان را با هزینه‌ای بسیار کم خریداری کنند. هزینه یک ماه ورزش در یک باشگاه نسبتا ارزان به شکل یک روز‎ د‌رمیان معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان است و تیله تلاش کرده این هزینه را تا ۴۰ هزارتومان کاهش دهد تا همه کودکان بتوانند از این امکان استفاده کنند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها