شرکت شکوفا خلاق کارو با در کنار هم قرار دادن کلاس‌های آموزشی مجازی و بسته‌های آموزشی عملی گام موثری در آموزش مفاهیم هوا فضا، رباتیک و الکترونیک به دانش‌آموزان برداشته است

با کارو، پهپاد و ربات دانش‌ آموزی بساز

کارشناسان شرکت «دارا رایان آفرنگ واران» محصول «پل‌ کارت» را با ویژگی‌های رقابتی جذاب برای پرداخت اینترنتی عرضه کرده‌اند

‌پل‌ کارت‌، پل مطمئن پرداخت اینترنتی

در حال حاضر شرکت‌های بسیار زیادی به‌عنوان واسط پرداخت عمل می‌کنند و خدمات گوناگونی را در حوزه پرداخت وجه ارائه می‌دهند؛ اما چه عامل یا عواملی می‌تواند یک شرکت را در این رقابت تنگاتنگ از سایر رقبا جدا کرده و آن را به شرکتی پیشرو تبدیل کند؟!
کد خبر: ۱۳۰۹۸۰۹

یکی از این عوامل پیش‌برنده، ارائه خدمات خاص و متمایز به همه یا بخشی از جامعه هدف است؛ به این معنا که یک شرکت در ارائه خدمات یا محصولاتش، برای همه یا حتی بخش خاصی از مشتریانش امتیازات جذاب و ویژه‌ای تدارک ببیند.

‌پل‌ کارت‌، پل مطمئن پرداخت اینترنتی

این کار باعث می‌شود یک عامل جذب‌کننده قوی وجود داشته باشد که آن دسته از مخاطبان را برای استفاده از خدمات یا محصولات شرکت ترغیب کند. برای شرکت «دارا‌رایان آفرنگ واران» این عوامل تعیین‌کننده، ارائه خدمات ویژه و جذاب به مشتریان سازمانی، نهادها و شرکت‌های بزرگ و همچنین طراحی و تولید سخت‌افزارهای اختصاصی برای همین دسته از مخاطبان بوده است.

«پل‌کارت» نام نرم‌افزاری است که شرکت «دارا رایان آفرنگ واران» (که در ادامه به‌اختصار آن را «دارا رایان» خطاب خواهیم کرد) در سال ۹۷ برای فعالیت در حوزه پرداخت تولید و عرضه کرده است.

پیمان نویدی، هم‌بنیانگذار و رئیس هیأت‌مدیره شرکت دارا رایان، درباره این محصول به جام‌جم می‌گوید: «پل کارت، دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار دارد که در بخش نرم‌افزار علاوه بر نسخه مختص تلفن همراه، نسخه‌ای تحت وب را هم برای استفاده از طریق تمامی پلتفرم‌ها در نظر گرفته‌ایم. همچنین به‌دلیل سابقه‌ای که در زمینه الکترونیک داشته‌ایم، یک بخش سخت‌افزاری را هم برای پل‌کارت در نظر گرفتیم که در این بخش به طراحی و ساخت دستگاه‌هایی متناسب با صنعت پرداخت می‌پردازیم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما موفق شدیم در سال ۹۸ مجوز «پرداختیاری» را اخذ کنیم؛ این مجوز به ما امکان ارائه خدمات پرداخت در سطح کشور را می‌دهد. درواقع به پشتوانه مجوز پرداختیاری می‌توانیم به‌عنوان واسط پرداخت، وجه مورد نظر را از حساب دارنده کارت اعتباری برداشت کرده و به حساب پذیرنده که همان صاحب کسب‌وکار و ارائه‌دهنده محصول یا خدمات است، واریز کنیم.»

ویژگی‌های نرم‌افزاری «پل‌ کارت»

رئیس هیأت‌مدیره شرکت دارا رایان در خصوص ویژگی‌های نرم‌افزاری محصول پل‌کارت می‌گوید: «نرم‌افزار پل‌کارت نیز به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یک بخش مربوط به عموم مردم است که می‌توانند از طریق نرم‌افزار پل‌کارت به خدمات پرداخت مانند درگاه پرداخت وجه اینترنتی دسترسی پیدا کنند. همچنین ارائه خدمات پرداختی بر روی بسترهای نوین مانند کد کیوآر (QR Code)، بلوتوث (Bluetooth) و اِن‌اِف‌سی (NFC) یا دسترسی به لینک پرداخت از طریق پیامک یا اِس‌اِم‌اِس (SMS) از جمله خدمات ما برای عموم مردم هستند.»

نویدی در ادامه می‌گوید: «بخش دیگری از خدمات ما در پل‌ کارت یکی از همان خدمات متمایزکننده است که به سازمان‌های دولتی یا خصوصی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ ارائه می‌شود. در بخش سازمانی، ما بستری را برای آن سازمان تعریف می‌کنیم که بتواند با استفاده از آن عملیات پرداخت و دریافت وجه را به‌شکل ساده‌ای انجام دهد و اگر در تراکنش‌های آن پیچیدگی‌هایی وجود داشته باشد، آنها را تسهیل کند. به‌عنوان نمونه، دانشگاه‌ها از مشتریان سازمانی هستند که در یکی از خدمات ویژه‌ای که برای آنها انجام داده‌ایم، موفق شدیم ۹۰ تا ۱۰۰ سرفصل دانشگاهی که نیاز به انجام عملیات پرداخت و دریافت وجه داشتند را در یک مجموعه متمرکز بگنجانیم تا تمام دانشجویان برای انجام هرگونه عملیات پرداختی مربوط به دانشگاه، از یک بستر واحد استفاده کنند.»

ویژگی‌ های سخت‌افزاری «پل‌ کارت» 

هم‌بنیانگذار شرکت دارا رایان درباره ویژگی‌های سخت‌افزاری محصول پل‌کارت می‌گوید: «خدمات مجموعه ما در بحث طراحی و تولید دستگاه‌های مرتبط با عملیات پرداختی، به‌طور مستقیم به نیازهای مشتریان‌مان بستگی دارد. برای مثال اخیرا پیشنهادی از سوی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران برای تولید دستگاه‌های متصل به شبکه پرداخت را داشتیم که امکان نمایش پیام تأیید پرداخت را برای پذیرندگان که همان رانندگان تاکسی هستند فراهم کند. این دستگاه‌ها در آینده نزدیک جایگزین تلفن همراه رانندگان خواهد شد تا نگرانی آنها مبنی بر دزدیده‌شدن یا خرابی تلفن همراه بر اثر استفاده و شارژشدن مداوم را از بین ببرد. این دستگاه یک نمونه از خدمات سخت‌افزاری ما است که به‌طور ویژه برای شهرداری تهران ساخته شده است.»

او در ادامه در خصوص نمونه‌های دیگری از دستگاه‌های تولیدی شرکت دارا رایان برای سازمان‌ها می‌گوید: «نمونه دیگری از خدمات سخت‌افزاری ما ساخت دستگاهی بوده است که لینک پرداخت را از طریق پیامک برای مشتریان غیرحضوری ارسال می‌کند. این سخت‌افزار، قابلیت‌های یک ماشین‌حساب را برای محاسبه مبلغ پرداختی هر یک از مشتریان دارد و می‌تواند مبلغ نهایی را هم پس از محاسبه برای مشتری ارسال کند. از این دستگاه در آموزشگاه‌های زبان خارجه استفاده می‌شود.»

نقشه‌هایی برای آینده نه‌چندان دور

نویدی در خصوص برنامه‌های آینده شرکت دارا‌رایان به جام‌جم می‌گوید: «ما تا کنون در بحث پرداخت‌های بین‌المللی و ورود پول به کشور از مبدأ خارجی گام‌های خوبی برداشته‌ایم؛ به‌طور مثال برای دانشجویان خارج از کشور که می‌خواهند شهریه دانشگاه را از محل زندگی‌شان پرداخت کنند، توانسته‌ایم بستر تسهیل‌گری را مهیا کنیم که امکان انتقال پول به داخل کشور را برای آنها آسان‌سازی کند. امیدواریم در ادامه نیز با گسترش و بهبود این روند، موفق شویم برای سایر افرادی که قصد پرداخت وجه به پذیرنده‌های داخلی را دارند، بستر مناسبی را ایجاد کنیم؛ اما شاید تمرکز اصلی مجموعه ما در بخش داخل کشور مربوط به توسعه کیف پول الکترونیکی باشد که در حال حاضر نیز راهکارهای مناسبی را در خصوص کیف پول‌هایی که امکان ساده‌سازی پرداخت‌های خُرد را دارند ایجاد کرده‌ایم و حتی مراحل تست و آزمون را هم روی آنها انجام داده‌ایم و خوشبختانه بازخوردهای بسیار خوبی دریافت کرده‌ایم.»

مزایای رقابتی پل‌ کارت

هم‌بنیان‌گذار شرکت دارا رایان دو ویژگی مهم را از عوامل اصلی پیشرو بودن شرکت دارا رایان و محصول پل‌کارت در صنعت پرداخت کشور می‌داند و آنها را این‌گونه برمی‌شمارد: «در کشورمان حدود ۸۰ شرکت هستند که موافقت‌نامه ارائه خدمات پرداختیاری را دارند و از این تعداد تقریبا ۳۰ شرکت هستند که فعالیت رسمی و جدی‌تری در حوزه عملیات پرداخت وجه اینترنتی دارند. شرکت ما نیز یکی از این ۳۰ شرکت است. در بخشی که مربوط به ارائه خدمات به عموم مردم می‌شود، می‌توان گفت وجوه اشتراک زیادی با سایر رقبایمان داریم؛ اما همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردم، تفاوت اصلی ما در بخش راهکار سازمانی است. ما موفق شده‌ایم یک هسته نرم‌افزاری را طراحی و ایجاد کنیم که بسیار منعطف است و متناسب با نیازهای هریک از مشتریانمان قابل تغییردادن و شخصی‌سازی است. درواقع همین شخصی‌سازی از نقاط متمایزکننده ما نسبت به سایر شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت است.»

‌پل‌ کارت‌، پل مطمئن پرداخت اینترنتی

نویدی می‌افزاید: «یکی دیگر از مزایای رقابتی ما در مواجهه با رقبا، بخش سخت‌افزاری و امکان ساخت دستگاه‌های الکترونیکی متناسب با صنعت پرداخت کشور است. من فکر نمی‌کنم شرکت دیگری در این حوزه وجود داشته باشد که در خصوص طراحی و عرضه محصولات سخت‌افزاری الکترونیکی فعالیت داشته باشد. شاید بتوان گفت این بخش از فعالیت ما نیز که در جهت تکمیل زنجیره ارزشی‌مان به مخاطبان ارائه داده می‌شود، از دیگر عوامل برتری شرکت دارا رایان است.»

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها