کارشناسان شرکت «پیشتازان عرصه پردازش هوشمند دماوند»، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرده‌اند

مدیریت جلسات مجازی را به فراروم بسپار

شرکت «توسعه و فناوری امین پردازش» با به کارگیری فناوری اطلاعات به چالش‌های روزمره جامعه پاسخ فناورانه می‌دهد

آموزش و دارو با ثانی و هزار دارو

خیلی وقت‎ها آنچه در دانشگاه می‎آموزیم با آنچه قرار است ما را برای زندگی و کار در جامعه آماده و مهیا کند متفاوت است.
کد خبر: ۱۳۱۰۱۸۶

در واقع نیازهای روزمره جامعه از چشم‌مان دور می‎ماند و به جایش سراغ یادگیری مفاهیمی می‎رویم که در نهایت برای‌مان کاربردی نیستند و این باعث می‌شود توان اثرگذاری کمتری داشته باشیم.

نیاز به آموزش و حوزه‌های مربوط به پزشکی و دارو همیشه و در هر خانه‌ای وجود دارد و همین باعث شده خانواده صمدی آن را ببینند و تلاش کنند از تحصیل و آموخته‌هایشان در حل کردن گوشه‌ای از معضلات این دو حوزه استفاده کنند.

«فاطمه و حسین صمدی» خواهر و برادری هستند که به دلیل تحصیل در رشته‌های مدیریت فناوری اطلاعات و الکترونیک با راه‌اندازی شرکت «توسعه و فناوری امین پردازش» مدتی در همین زمینه کار کرده و تجربه به دست آوردند و پس از آن که متوجه نیاز سیستم آموزشی به پلتفرمی برای پیگیری امور دانش‌آموزان و معلم‌ها شدند به فکر طراحی سامانه‎ای برای این موضوع افتادند که تحت عنوان پلتفرم «ثانی» به آموزشگاه و مدرسه‌ها ارائه می‌شود.

این خواهر و برادر نیاز دیگری را در زمانی احساس کردند که مادرشان به دارویی احتیاج داشت که کمیاب بود و در هر داروخانه‎ای پیدا نمی‎شد بنابراین به این فکر افتادند تا وب اپلیکیشنی طراحی کنند برای پیدا کردن دارو و تحویل در مقابل منزل، بدون آن که لازم باشد کل شهر را به دنبالش بگردید و به این ترتیب آنها محصول «هزاردارو» را هم به بازار عرضه می‎‌کنند.

آموزش و دارو با ثانی و هزار دارو

«فاطمه صمدی» مدیرعامل «شرکت توسعه و فناوری امین پردازش» می‌گوید: «ما همیشه دوست داشتیم یک خانواده کارآفرین باشیم که نیازهای روزمره مردم را می‌سنجد و از دانش و مهارتش برای رفع آنها استفاده می‌کند و حالا تلاش می‎کنیم در محصول ثانی و هزاردارو خدمات با کیفیت و مورد قبولی ارائه کنیم.»

با هزاردارو داروهایت را آنلاین تهیه کن


تحویل داروها در مقابل منزل

هزاردارو یک پلتفرم واسطه بین داروخانه‌ها و مردم است که از طریق این پلتفرم مردم می‌توانند وارد سامانه شده و عکس نسخه را بارگذاری کنند و از موجود بودن دارو در آن داروخانه مطلع بشوند.

آموزش و دارو با ثانی و هزار دارو

اگر دارو محدودیتی نداشته باشد مثل ویتامین‌ها و محصولات آرایشی پوستی باشد به راحتی برایشان ارسال می شود ولی اگر از داروهای خاص و کمیاب باشد هزاردارو آدرس داروخانه‎‌هایی که آن محصول را دارند اعلام می‌کند و مشتری می‌تواند به آنها مراجهه کند.

امکان خرید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی

در کنار آن یک فضای چندفروشندگی هم در هزاردارو وجود دارد که همه محصولات آرایشی بهداشتی در آن موجود هستند و فرد هرچه نیاز داشته باشد را می‎تواند به راحتی مقایسه کرده و در نهایت خریداری کند.

بررسی نسخه توسط پزشک

در تیم هزاردارو یک پزشک حضور دارد که وقتی مردم نسخه‎هایشان را می‎فرستند بتواند آن را بررسی و تایید کند تا از پذیرش نسخه‎های جعلی و غیر واقعی جلوگیری شود و داروهای کمیاب واقعا به دست کسانی برسد که به آن نیاز دارند.

مزیت‎های هزاردارو در مقایسه با رقبا

فاطمه صمدی می‎گوید: «ما سعی کردیم با بازار کوچک و خلاصه شده ای از داروخانه‎ها کار کنیم به جای آن که کل ایران را در نظر بگیریم، این کار باعث می‎شود زودتر بتوانیم ایرادهای کارمان را پیدا کنیم، موانع را سریع‎تر حل کنیم و اقدامات خلاقانه‎تری داشته باشیم.»

آموزش و دارو با ثانی و هزار دارو

رویکرد ما حل مشکل دسترسی به دارو در کشور بوده و ما سعی کردیم با سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت رایزنی‎هایی داشته باشیم تا داروهای کمیاب را به دست افرادی که واقعا به آنها نیاز دارند برسانیم و هدف‎مان زیر پوشش قرار دادن داروخانه‎هاست و نه شرکت‎های دارویی. نکته مهم این است که ما فروشنده داروی کمیاب نیستیم.

پذیرش نسخه پزشک معتمد شما

در بعضی اپ‎های مشابه باید حتما توسط پزشک همان مجموعه ویزیت بشوید تا بتوانید از خدمات داروخانه آنها و تحویل دارو در مقابل منزل هم استفاده کنید ولی در هزاردارو شما توسط هر پزشکی که ویزیت شده باشید هیچ مشکلی نیست و دارو برای شما ارسال می‎شود.

امکان چند فروشندگی

ترکیب چند فروشندگی و تحویل در همان روز یکی از تفاوت‎های دیگر ما با دیگر داروخانه‎های آنلاین و اپلیکیشن‎های دارویی است. این باعث می‎شود اگر دارویی در یکی از داروخانه‎های پیدا نشد چندین داروخانه دیگر که با سامانه هزاردارو همکاری دارند به عنوان گزینه‎های دیگر وجود داشته باشند تا مشتری بالاخره به آنچه نیاز دارد دست پیدا کند.

هزینه حمل و نقل ارزان

هزینه پیک برای تحویل دارو در مقابل منزل در هر نقطه تهران ثابت است و ۱۵ هزارتومان محاسبه می‎شود که مبلغ بسیار کمی است.

پلتفرم ثانی چه خدماتی را ارائه می دهد؟

حسین صمدی در معرفی و شرح خدمات محصول ثانی می‎گوید: سعی کردیم نیازهای مدارس را برای سیستم آموزش شناسایی کنیم تا یک پلتفرم جامع طراحی کنیم. این نیازها به خصوص در دوران کرونا بسیار پیچیده‎تر شدند و از آن جایی که تقاضاهای مدارس با هم متفاوت است ما تلاش کردیم به غیر از یک سری نیازهای رایج که در پکیج اصلی ارائه شده ۲۰ ویژگی خاص پر کاربرد هم برای مدارس در نظر بگیریم که هرکدام مورد نیازشان بود را جداگانه خریداری کنند.

آموزش و دارو با ثانی و هزار دارو

leaning management system که به اختصار به LMS معروف شده سیستمی است که در زمینه مدیریت یادگیری در دنیا رایج است اما برای استفاده در ایران نیاز به بومی‎سازی و فارسی‎سازی آن وجود داشت و ما سعی کردیم با تکیه بر توانایی و تخصص خانم صمدی که در همین زمینه کتاب و مقاله پژوهشی دارند پلتفرم ثانی را طراحی کنیم. اطلاعات و پژوهش‎های دانشگاهی از یک سمت و مشاوره و نیازسنجی از مدیران و معلم‏ها کمک کرد تا به طراحی الگوریتم‎های خوبی برای راه اندازی ثانی برسیم و صفر تا صد کدنویسی این برنامه را هم خودمان انجام دادیم. در حال حاضر ثانی در قالب یک وب اپلیکیشن ارائه می‎شود و قابلیت استفاده در مرورگرها و روی هر گوشی تلفن همراه را به راحتی دارد.

پنل های مدیر، معلم و دانش آموز

پلتفرم ثانی سه پنل در اختیار مدرسه قرار می‎دهد؛ پنل اول که مربوط به مدیریت است و امکاناتی از قبیل پیکر‎بندی کلاس‎ها و معلم و دانش‎آموزان را در اختیار می‎گذارد. پنل دوم مربوط به معلم‎ها است که می‎توانند با کمک آن تکالیف بچه‎‏ها را ببینند، آزمون آنلاین برگزار کرده و حضور و غیاب کنند.

ارسال اطلاعیه و چت و ثبت ساعت مطالعاتی و ثبت کارنامه دانش‎آموزان از دیگر امکانات این پنل است. پنل سوم هم برای دانش‎آموزان طراحی شده و مانند پنل معلم‎ها امکانات متنوعی برای تکالیف و امتحان و کارنامه و چت دارد.

قیمت سرویس سالانه این پلتفرم برای هر نفر ۸۰هزار تومان است و مدارس می‎توانند از پشتیبانی ۲۴ساعته تلفنی و اینترنتی آن هم استفاده کنند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها