همزمان با شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام؛

چهاردهمین سوگواره ادبی «بغض واژه» برگزار می شود

 رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: تولیدات حوزه هنری استان در فضای مجازی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ بیش از هشت برابر شد.
کد خبر: ۱۳۰۹۸۲۱


 به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی؛ سیدمحمدحسین بلاغی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی، افزود: با توجه به شیوع کرونا در سال گذشته، حوزه هنری با ذائقه سنجی مردم بیش از ۹۵ درصد از فعالیت های خود را به سوی فضای مجازی سوق داد و براساس آن برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۱۰ عنوان برنامه در قالب ۴۰۰ ریزعنوان و یک هزار محتوا در واحدهای مختلف حوزه هنری در فضای مجازی تهیه و اجرا شد، اظهار داشت: از این تعداد فقط ۱۱۰ محتوای فضای مجازی به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی تهیه و منتشر شد.
هنر انقلاب در خدمت آرمان های جامعه برای رفع محرومیت هاست.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: هنر انقلاب، هنری در خدمت آرمان های یک جامعه با رویکرد رفع محرومیت ها و در جهت عدالت طلبی و استقرار عدالت بوده و جامعه را به سمت استقلال هویتی در چارچوب مکتب اسلام ناب هدایت می کند تا مردم بتوانند جایگاه خود را در حوزه های اسلام و اجتماع بشناساند و براساس آن هویت خود را حفظ کنند.

بلاغی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر جریان هنر انقلاب و جهت گیری آن به سمت ایمان، آرمانخواهی، امید و حرکت، ادامه داد: روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب، روح هویتی فرهنگی بوده و اگر بتوان افکار و اندیشه جامعه را به وسیله هنر ارتقا داد، اهداف این بیانیه محقق می شود.
وی یادآوری کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان متولی اصلی هنر انقلاب بوده ولی نافی مسوولیت های سایر دستگاه ها فرهنگی و هنری در جریان حوزه انقلاب نیست.

تکمیل پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز نیاز به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود اینکه در سال گذشته بیش از هشت ماه سینماها تعطیل کامل شده بود ولی با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی جشنواره فیلم فجر در سینماهای تبریز با ظرفیت یک به پنج اجرا شد.

بلاغی، ادامه داد: در بودجه سال ۹۹ و از محل اعتبارات تملک دارایی استان سه میلیارد ریال در بخش عمرانی برای اجرای پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز اختصاص و ۱۰۰ درصد این بودجه تحقق یافت و این پروژه هم اکنون به حدود ۴۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد اخیر تکمیل پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز نیاز به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است، یادآوری کرد: تلاش می شود تا دهه فجر امسال این پردیس آماده بهره برداری شود.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی احداث پردیس تاریخی مراغه را از برنامه های حوزه هنری در سال جاری اعلام کرد و گفت: این پردیس تاریخی از ۶ هزار مترمربع وسعت به ۱۳ هزار مترمربع افزایش یافته است و تا پایان اردیبهشت امسال عملیات اجرایی آن آغاز می شود و منابع مالی آن تا حدودی تامین شده است.

بلاغی، با اشاره به پردیس سینمایی سراب، افزود: در صورت تخصیص بودجه اولیه، این پردیس امسال وارد مرحله عملیاتی می شود و این پروژه در مدت یک سال قابل بهره برداری است.

وی یادآوری کرد: یک پردیس سینمایی سه سالنه نیز در یکی از مجموعه تجاری تبریز به صورت مشارکتی در مناطق کم برخوردار این شهر در حال اجرا بوده که پس از تجهیز تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
سند تحول ۱۰ ساله حوزه هنری آذربایجان شرقی در حال تدوین است .

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون سند تحول ۱۰ ساله حوزه هنری استان در حال تدوین است، گفت: این سند بومی محور و با نگاه ویژه به زیست بوم استان تدوین و تا پایان خرداد تکمیل می شود.

بلاغی، ادامه داد: با تدوین این سند در قالب هشت راهبرد، حوزه هنری با برخورداری از مطالب متنوع به مرکز رشد هنر انقلاب در بستر تولید هنر تبدیل می شود و به سمت حوزه تربیت عملیاتی محور حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه این حوزه هنری به تاریخ شفاهی استان به صورت جدی وارد شده است، افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب روایت تاریخ ایران بدون روایت تاریخ آذربایجان قطعا ناقص است، این موضوع نشان می دهد که تاریخ شفاهی آذربایجان فقط مربوط به ادبیات پایداری نیست بلکه شامل تاریخ در حوزه تمدن، پیشرفت، جهاد و توسعه و سایر حوزه ها است.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر حمایت مالی از حوزه هنری استان برای رسیدن به رتبه سایر استان ها، گفت: حوزه هنری باید به حوزه اندیشه گانی وارد شود تا در حوزه های مفاهیم عدالت طلبی، توسعه، تفکر و اندیشه دوباره بازسازی و تربیت افکار و نیرو کند.

برنامه های متنوعی در هفته هنر انقلاب در بستر فضای مجازی تدارک دیده شده است.

بلاغی، با اشاره به هفته هنر انقلاب از ۱۸ تا ۲۵ فروردین به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی، افزود: تبلیغات محیطی در سطح شهر برای معرفی هنر انقلاب، تولید مجموعه پوستر هنر انقلاب، مجموعه تولیدات کلیپ و تصویری فضای مجازی، برنامه تلویزیونی سوره هنر، مجموعه نمایش های رادیویی هنر انقلاب از جمله برنامه های این هفته است.
وی غبار روبی مزار شهدا، دیدار هنرمندان انقلابی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رونمایی از کتاب های حوزه هنریف برگزاری نمایشگاه های مختلف و معرفی چهره سال هنر انقلاب استان از دیگر برنامه های این هفته است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها