برنامه های صدا و سیمای مرکز زنجان بمناسبت اعلام شد
بمناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و قیام خونین15 خرداد و شهادت امام جعفر صادق (ع):

برنامه های صدا و سیمای مرکز زنجان بمناسبت اعلام شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: باتوجه به علاقه مندی و استقبال گسترده مردم مومن استان نسبت به مراسم مذهبی و عدم امکان حضور عمومی در این مراسم، رسانه استانی هم رسالت سنگینی درخصوص تهیه و پخش ويژه برنامه هاي متعدد ماه ميهمان خدا بر عهده دارد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: باتوجه به علاقه مندی و استقبال گسترده مردم مومن استان نسبت به مراسم مذهبی و عدم امکان حضور عمومی در این مراسم، رسانه استانی هم رسالت سنگینی درخصوص تهیه و پخش ويژه برنامه هاي متعدد ماه ميهمان خدا بر عهده دارد.
کد خبر: ۱۳۰۹۷۹۲

به گزارش جام جم آنلاین زنجان، سیدمحسن لطیفی در خصوص برنامه های شبکه اشراق گفت: ویژه برنامه افطار سیما « عطـرلـی بهـار» است که در ساعات افطار به مدت 60 دقیقه میهمان سفرهای مومنین روزه دار خواهد بود، بهره مندی از صحبتهای کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش های ویژه جهت اشاعه فرهنگ سفره های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم « زنجـان همـدل » با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد جهت جلب مشارکتهای مردمی در آزادسازی زندانیان، وله های مختلف، ادعیه های مخصوص افطار و گزارش مردمی، از آیتم های متعدد این برنامه است .

وی اضافه کرد: ویژه برنامه  « اوباشدانلیق »  هم در سحرگاهان به مدت 70 دقیقه با آیتم های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی سحر که از صحن مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) پخش خواهد شد، همراه و میهمان بینندگان عزیزخواهد بود.

رئیس رسانه استانی به دیگر برنامه های سیما اشاره کرد و گفت : ویژه برنامه قرار شب در20قسمت45 دقیقه ای، سـی شب سـی منبـر، میزگرد با محوریت مباحث تخصصی اعتقادی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استان همچنین ویژه شبهای قدر، از دیگر برنامه های پیش بینی شده شبکه اشراق هستند.

وی تصریح کرد: شبکه اشراق مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن سالهای گذشته را در دو قسمت مجزای عصر گاهی و سحرگاهی تقدیم حضور مردم مومن استان خواهد کرد و علاوه بر برنامه‌های ذکر شده ، سریال خانه آقاجان تولید مرکز زنجان هم در شبهای ماه مبارک رمضان از شبکه اشراق پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیما در ادامه به برنامه های رادیو اشاره کرد و گفت: «اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است و سعی شده با پخش آیتمهایی از قبیل دعوت از مادحین برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه ها ، ادعیه مخصوص سحر و .... ساعاتی پر از معنویت را به مدت 70 دقیقه برای شنوندگان خود فراهم نماید.

لطیفی افزود : دیگر ویژه برنامه رادیو« رحمت آیی» نام دارد که در زمان افطار به مدت 90 دقیقه پخش می شود و شامل آیتمهایی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استانهای مختلف، پرداخت به آداب و رسوم رمضان در شهرستانها، گزارش از زندانها جهت کمک به آزادی زندانیان، گزارش مردمی، سخنرانی و .... می باشد .

پخش مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم به مدت 60 دقیقه، 30مسابقه قرآنی و برنامه « حکمت لی سوزلر » از دیگر برنامه های صدا برای این ایام می باشد، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس برنامه زنده ای بمدت 210 دقیقه در نظر گرفته و در شبهای قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) هر شب120دقیقه ویژه برنامه خواهد داشت، دو ویژه برنامه عید فطر هم بنام "بایراملیق" بمدت120دقیقه پیش بینی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از آمادگی کامل معاونت اطلاعات و اخبار مرکز برای این ایام خبر داد و تصریح کرد: معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید15گزارش تولیدی،3گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان،29خبر مکتوب، 18خبر رویداد، 3گفتگوی زنده، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام، 5گزارش ویژه جشن گلریزان و پویش زنجان همدل، ویژه شبهای قدر، گزارش های مرتبط با اکرام ایتام ، گزارش های خبری فعال بودن چرخه تولید در کارخانه ها، آیتم با روزه داران، تخصیص هزینه افطاری ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، هر خانه یک مناره و گزارش وداع با ماه صیام، همراه مخاطبان بخش های خبری خواهد بود.

 لطیفی در خصوص برنامه های فضای مجازی افزود: معاونت مجازی مرکز هم با تولید و پخش آیتم های
منبر یک دقیقه ای روحانیون و انتشار سخنان مذهبی، ۶۰ قطعه ویدئو، ۸ قطعه استوری ویدئو، طراحی صفحه ویژه ماه مبارک رمضان در سایت مرکز، تولید تفسیر کوتاه قرآنی در قالب ۳۰ قطعه ویدئو،  طراحی مسابقه دانستنیهای قرآنی با عنوان "پیام الهی" و طراحی سوالات چهارگزینه ای، پویش "زنجان همدل" در قالب جمع آوری کمکهای مردمی برای آزادسازی ۸۸ زندانی،  طراحی پوستر(۱۰ قطعه)، اینفوگرافیک(۴ قطعه) و عکس نوشت (۳۰ قطعه) در خصوص ماه مبارک رمضان، تولید و انتشار دعای روز ماه مبارک رمضان(سه زبانه)، پخش زنده اینستاگرامی برنامه های ویژه در ماه مبارک رمضان، نقش رسانه مکمل در بازنشر تولیدات سیما و صدا در بسترهای مختلف فضای مجازی و اطلاع رسانی ویژه برنامه های صدا و سیمای زنجان در فضای مجازی همراه مخاطبان خواهد بود.

رئیس رسانه استانی در پایان ضمن استدعای دعای خیر مردم مومن استان تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با سعی و تلاش وافر و شبانه روزی همکاران، لحظات معنوی و پربرکتی برای مخاطبان خود در این ایام فراهم نماییم و در این مسیر نیازمند دعای خیر هم استانی های مومن هستیم .
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها