استاندار خراسان رضوی:

تربت حیدریه قطب زعفران جهان است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت‌های ملی رخ داده در شهرستان تربت حیدریه سبب رونق گردشگری می‌شود، گفت: با این وجود گردشگری، کشاورزی، باغداری، معدن و صنعت پیشران‌های توسعه تربت حیدریه هستند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ثبت‌های ملی رخ داده در شهرستان تربت حیدریه سبب رونق گردشگری می‌شود، گفت: با این وجود گردشگری، کشاورزی، باغداری، معدن و صنعت پیشران‌های توسعه تربت حیدریه هستند.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۰۳

به گزارش جام جم آنلاين ، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع بندی سفر شهرستان تربت حیدریه با اشاره به مزیت‌های این شهرستان اظهار کرد: تربت حیدریه یک شهرستان قدیمی از نظر ساختاری است و سبقه تاریخی در حوزه‌های مختلف دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اراضی خوب، مردم سختکوش، پرتلاش و متدین از ویژگی‌های این شهرستان است، افزود: تربت حیدریه در حوزه ۲۳ قلم محصولات باغی دارای رتبه است و این یک مزیت نسبی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه تربت حیدریه قطب تولید زعفران جهان است، خاطرنشان کرد: این شهرستان همچنین قطب تولید نخ ابریشم کشور است و به عنوان یکی از باراندازهای دام زنده محسوب می‌شود.
معتمدیان به حوزه صنعت تربت حیدریه پرداخت و گفت: ۶۴ واحد صنعتی و حدود سه هزار اشتغال در صنعت از مزیت‌های این شهرستان است‌.
استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه تربت حیدریه یکی از قطب‌های معدنی در سطح استان است، ادامه داد: تربت حیدریه معادن غنی بسیاری دارد. در این راستا بحث شناسایی ظرفیت‌های معدنی باید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین ضرورت دارد از ظرفیت مجموعه‌هایی نظیر ایمیدرو و شستا در بحث مطالعات، استخراج و فرآوری محصولات معدنی استفاده شود.
وی به زیرساخت‌های قابل توجه این شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان تربت حیدریه در حوزه گردشگری پیش از شیوع کرونا مسیر عبور حدود ۱۰ میلیون زائر بوده است و لذا این یک ظرفیت برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران است.
معتمدیان با بیان اینکه ثبت‌های ملی رخ داده در شهرستان تربت حیدریه سبب رونق گردشگری در این شهرستان می‌شود، افزود: با این وجود گردشگری، کشاورزی، باغداری، معدن و صنعت پیشران‌های توسعه تربت حیدریه هستند.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام برای توسعه باید مورد توجه قرار بگیرد، تاکید کرد: خراسان رضوی پازلی است که ۳۳ قطعه دارد و زیبایی استان به قرارگیری این قطعات"شهرستان‌ها" کنار هم است.
وی خواستار شد: ثروت‌های خدادادی در جای جای استان وجود دارد و لذا باید آن‌ها را شناسایی و ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل برسانیم.
معتمدیان با اشاره به شعار سال جاری گفت: امسال با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری کمیته " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" در استانداری خراسان رضوی تشکیل شد و دبیرخانه آن در معاونت هماهنگی امور اقتصادی قرار دارد. در این راستا فرآیند‌ها و مقررات دست و پاگیر شناسایی و به این کمیته ارجاع داده می‌شود.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از سنگ‌اندازی‌های برخی در راه تحقق توسعه گفت: عده‌ای ترمز و مانع توسعه شده‌اند. با این وجود مدیران باید به شکل میدانی در صحنه حضور داشته باشند و به این امر توجه شود که داشتن "جسارت مدیریتی" یکی از ویژگی‌های مدیران است.
وی به نقش تاثیرگذار روستاها اشاره کرد و افزود: پدیده حاشیه نشینی ناشی از عدم توجه به برنامه‌های توسعه و بحث اشتغال است. لذا روستاهای ما باید مولد و تولید کننده باشند.
معتمدیان تاکید کرد: باید توجه ملی را نسبت به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان بالا ببریم.
گفتنی است؛ در این جلسه ۴۰ مصوبه برای توسعه و پیشرفت شهرستان تربت حیدریه در حوزه‌های گوناگون به تصویب رسید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها