نگاهی به وضعیت بازار زرگر های استان

رکود نوروزی بازار طلا/ حال طلای کرمانشاه خوب نیست!

دکتر حاتمی در جریان بازدید از مراکز توزیع کالاهای اساسی در سطح شهر و سردخانه مرکزی نگهداری گوشت قرمز و مرغ گفت: نیازهای ضروری مردم تامین و در بازار موجود است و کمبود خاصی در این رابطه مشاهده نشد.
کد خبر: ۱۳۰۸۶۳۹

جام جم آنلاین کرمانشاه، وی افزود: گوشت مرغ نیز متناسب با نیاز مردم در بازار توزیع می شود و برخلاف سال‌های گذشته، تعدادی از کشتارگاه‌ها در این ایام تعطیل مشغول به کار بوده و فعالیت داشتند تا مشکلی از بابت تامین گوشت مرغ به وجود نیاید.

معاون استاندار اظهار داشت: روزانه ۵۰ تومان گوشت گرم و ۲۰ تا ۳۰ تن گوشت منجمد نیز در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق حاشیه‌ای توزیع می‌شود.

وی بیان اینکه انتظار داریم که در سال ۱۴۰۰ شاهد تنش کمتری در بازار باشیم بیان داشت: امیدواریم در سال جدید شرایطی بهتری فراهم گردد که التهابات بازار به حداقل ممکن برسد چون هم تولید به نقطه مطلوبی رسیده و هم از التهابات فعلی بازار که در دو سال گذشته بواسطه جنگ اقتصادی، مسئله تحریم‌ها و نیز مسئله کرونا دچار مشکلاتی شده و بر روند تولید ملی اثر منفی گذاشته بود کاسته خواهد شد و در تلاشیم که بتوانیم تعادل را به بازار برگردانیم.

 

حاتمی در ادامه دخالت های غیر هوشمندانه و بی برنامه در بازار را غیرمنطقی خواند و گفت: واقعیت این است که باید به جایی برسیم که دولت کمترین دخالت را در جریان بازار داشته باشد زیرا بازار یک نهاد قدرتمند و دارای چارچوب و مقررات خاص خود می‌باشد و بازیگران آن، شامل تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و توزیع کنندگان بر اساس همین چارچوب‌ها می‌توانند تعادل را به بازار برگردانند و این مسئله در همه دنیا تجربه شده، بنابراین دولت تا جایی که ممکن است نباید در روند بازار دخالت کند مگر در جاهایی که ضرورت ایجاد کند.

 

 معاون استاندار در پایان افزود: دخالت‌های غیر هوشمندانه و غیر عالمانه در بازار، آن را دچار مشکلاتی خواهد کرد و دولت هم اگر برای ساماندهی بی‌نظمی‌ها و نابسامانی‌های بازار قصد دخالتی در بازار دارد باید از ابزارها و بازوان قدرتمند بازار برای ایجاد نظم استفاده کند و این حضور و این دخالت باید مقطعی باشد چون بازار،خود یک سازمان شکل یافته، چارچوب دار و قوی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها