نگاهی به وضعیت بازار زرگر های استان

رکود نوروزی بازار طلا/ حال طلای کرمانشاه خوب نیست!

یکی از مهمترین مواردی که بر افزایش خرید طلا و رونق بازار آن تاثیر می گذارد زمانی است که جشن های ازدواج اوج می گیرد و انتظار آن می رفت نوروز امسال شاهد رونق قابل توجه بازار طلا باشیم.
کد خبر: ۱۳۰۸۹۱۷

نوروز که می شود جشن های ازدواج رونق می گیرد و نوروز امسال که با اعیاد شعبانیه همزمان بود بهترین فرصت برای ازدواج زوجین بود.

اما مغازه های طلافروشی کرمانشاه بر خلاف تصور، خالی از مشتریان بود و میزان خرید و فروش طلا در این مدت بسیار کم شده است.


برخی از مغازه داران به دلیل خلوتی بازار تعطیل کردن مغازه های خود را ترجیح دادند و کسادی در همه مراکز اصلی طلای کرمانشاه چه پاساژها و چه راسته بازار زرگرها موج می‌زد.


" فرهاد فرجی" یکی از طلافروشان کرمانشاه است و با بیان اینکه هر سال با نزدیک شدن نوروز بازار طلا مقداری رونق می گرفت، گفت: امسال آنقدر وضعیت اقتصادی مردم نامناسب بود که افراد زیادی برای خرید طلا نمی آمدند و بیشتر مردم پولی که داشتند صرف خرید مایجتاج اساسی تر مانند خوراک و پوشاک کردند.


وی ادامه داد: در گذشته بیشتر کسانیکه طلا می خریدند هدف سرمایه گذاری یا جلوگیری از کاهش ارزش پول خود را داشتند اما اکنون شرایط به گونه ای است که پولی برای پس انداز مردم باقی نمی ماند.


این طلافروش کرمانشاهی خاطرنشان کرد: اگر فروش مختصری هم در این مدت داشتیم بیشتر محدود به طلاهای سبک و کم وزن بود و دیگر خبری از فروش طلاهای با وزن بالا نیست.


به گفته فرجی، اکثر مردم سراغ طلاهای ظریف می روند و سعی می کنند طلاهای کم اجرت و حتی دست دوم بخرند که زیان نکنند.


"محمود رضاییان" یکی دیگر از طلافروشان کرمانشاه است و با اشاره به اینکه نوروز و اعیاد شعبانیه معمولا اوج ایام عقد و عروسی و به تبع آن خرید طلا است، گفت: متاسفانه امسال اگرچه هر دو مناسبت همزمان بود اما فروش چندانی نداشتیم.


وی تاکید کرد: بخشی از این کاهش فروش و رکود ناشی از شرایط بیماری کرونا است که باعث شده مردم فعلا برای ازدواج و مراسم مربوط به آن دست نگه دارند اما بخش عمده این رکود ناشی از شرایط اقتصادی است.


این طلافروش با بیان اینکه در گذشته زوجین برای ازدواج گاهی بیش از 100 گرم هم طلا می خریدند، یادآور شد:امروز خریدهای مختصری هم که وجود دارد مربوط به نیم سرویس های سبک وزن 20 تا 30 گرمی است.


رضاییان اضافه کرد: حتی برخی از زوجین فقط به خرید حلقه ازدواج اکتفا می کنند و دیگر سراغ خرید سرویس و یا النگوهای سنگین که قبلا مرسوم بود نمی روند.


وی گفت: مواردی هم داریم که زوجین کار را آسان تر می گیرند و فقط از نقره استفاده می کنند و مجموع این موارد بازار طلا را با رکود مواجه کرده است.


به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه نیز نوروز امسال تاثیر چندانی بر رونق بازار طلای کرمانشاه نداشته است.

 

سعید جعفری با بیان اینکه هم اکنون شاهد رکود حاکم بر بازار طلا هستیم، تاکید کرد: حتی ایام نوروز و اعیاد شعبانیه که معمولا زمان ثبت مراسم ازدواج است نیز تاثیر چندانی بر رونق بازار نداشت.


وی بخش قابل توجهی از این رکود را مربوط به شرایط اقتصادی مردم دانست و عنوان کرد: برخی هم دست نگه می دارند تا ببینند وضعیت بازار طلا چه خواهد شد.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با بیان اینکه مشخص نیست این رکود در سال جاری چه وضعیتی داشته باشد، افزود: باید دید شرایط اقتصادی مردم و کشور چگونه خواهد شد.


وی قیمت تقریبی هر گرم طلا را نیز نزدیک به یک میلیون و 80 هزار تومان اعلام کرد و گفت: امکان افزایش این قیمت در سال جاری وجود دارد.

 

گزارس از فاطمه کمانی،جام جم آنلاین کرمانشاه،

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها