مجری مسابقه «کار و پله» تاکید می کند که این مسابقه دو حوزه آموزش و سرگرمی را با هم دارد و با توجه به روحیه و شخصیت نوجوانان ساخته شده است.
کد خبر: ۱۳۰۷۸۹۱
 
نوجوان را باید از اکنون برای بحران اقتصادی آماده کرد/ «کار و پله» راهی برای کسب و کارهای نوینبه گزارش جام جم آنلاین، سعید کرمی مجری مسابقه «کار و پله» درباره مخاطب این مسابقه کارآفرینی که قشر نوجوان را هدف خود قرار داده است، بیان کرد: در دنیا یک امر اثبات شده است که اگر می خواهید آینده کشوری را بسازید باید روی نوجوانان آن کشور سرمایه گذاری کنید یعنی روی سنین بین 12 تا 18 سالگی تمرکز کنیم و مسابقه «کار و پله» هم چنین برنامه ریزی ای دارد.
 
وی ادامه داد: حتی بسیاری از مفاهیم اجتماعی مثل کار تیمی کردن و انواع و اقسام مفاهیم را از کودکی و نوجوانی آموزش می دهند و عملا نیروی انسانی خود را از این سنین برای آینده تربیت می کنند. چرا که این سنینی است که هر مهارت یا آموزشی می تواند در آن نهادینه شود و به نتیجه برسد، کارآفرینی و اصول اقتصادی هم از همین نمونه است باید از همین سنین آموزش داده شود.
 
این مجری تلویزیون با اشاره به آموخته های دانشگاهی در حوزه اقتصاد و کسب و کار بیان کرد: اصول اقتصادی مهارت هایی است که باید در شخصیت فرد نهادینه شود و با مدرک دانشگاهی به دست نمی آید. من پیش از این هم در خود مسابقه «کار و پله» توضیح داده ام که طی یک فرایند نیاز است تا فردی بتواند به یک کارآفرین تبدیل شود و اینها را باید از کودکی و نوجوانی آموخت و شاید حتی از 25 سالگی و 30 سالگی به بعد دیر باشد.

وی با اشاره به «کار و پله» که از شبکه دو سیما روی آنتن می رود، گفت: این مسابقه دو حوزه آموزش و سرگرمی را با هم دارد و با توجه به روحیه و شخصیت نوجوانان ساخته شده است. اگر کسی این مفاهیم کسب و کارهای نوین را در نوجوانی یاد بگیرد به تدریج می فهمد که در بزنگاه های زندگی چطور از پس مشکلات اقتصادی خود بربیاید و به لحاظ روحی آمادگی پیدا کند. همین دلایل باعث شد که ما «کار و پله» را برای مخاطب نوجوان در نظر بگیریم و مدیران هم مجاب شدند که چنین برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان طراحی شود.
 
وی با اشاره به برخی بحران های روحی در خلال مشکلات اقتصادی گفت: اگر می خواهیم در آینده افرادی داشته باشیم که با یک نوسان دلار از خود بی خود نشوند و شخصیت محکمی داشته باشند از الان باید آنها را آماده کنیم.
 
مجری برنامه های کارآفرینی تلویزیون عنوان کرد: یک ویژگی مهم «کار و پله» این است که ساختاری عملگرایانه دارد و قرار است کارآفرینان و افراد موفق را برای آینده آماده کند. من در خیلی از برنامه های علمی و مرتبط با کارآفرینی حضور داشته ام و می توانم با اطمینان بگویم این برنامه جدای از بحث انگیزشی که با برنامه های کارآفرینی مشترک است، باقی موارد لازم برای آموزش اصول ابتدایی یک کسب و کار اقتصادی را هم نشان می دهد.
 
وی در پاسخ به برخی از آموزش های اقتصادی این برنامه از جمله چالشی که خیلی ها در چند وقت اخیر در بورس با آن مواجه شدند توضیح داد: در این برنامه موضوعات مختلفی آموزش داده می شود به طور مثل از بازار و تولید محصول تا وام و دیگر مسایل گفتگو می شود. همچنین در حوزه بورس درباره چگونگی عرضه سهام، اینکه چطور سهام خود را بفروشید، سهام را به چه کسی بدهید یا شراکت سهامی چیست و دیگر مفاهیمی از این قبیل صحبت می شود. بسیاری از سوالاتی که یک علاقمند به حوزه کسب و کار می تواند داشته باشد در مراحل مختلف مسابقه «کار و پله» نهفته است.
 
مجری سابق «نسیم دانش» در پایان گفت: برنامه ریزی اصلی ما طراحی 100 تا 120 سوال در این مسابقه است و شاید با پاسخگویی و حتی دنبال کردن قسمت های مختلف برنامه حتی نیاز نباشد فرد بخواهد در مرحله مقدماتی دانستن مفاهیم کسب و کارهای نوین به منبع دیگری مراجعه کند.
  
مسابقه «مار و پله» به تهیه کنندگی یوسف بچاری یکشنبه و سه شنبه ساعت 15:30 روی آنتن شبکه دو می رود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها