گفت‌وگوی جام‌جم با مردی که زندگی‌اش را وقف محیط زیست لرستان کرده است:

برای نجات جنگل هم‌قسم شدیم

انجام اولین جراحی معده با روش لاپاراسکوپی در بیمارستان کوثر

اولین عمل جراحی گاسترکتومی (جراحی معده) با روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر انجام شد.
کد خبر: ۱۳۰۶۳۰۸

به گزارش جام جم آنلاین سمنان؛ صبح روز چهارشنبه سیزدهم اسفند ماه سال جاری اولین عمل جراحی گاسترکتومی (جراحی معده) با روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر انجام شد.

دکتر معماریان مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین گفت:  عمل معده برداری که با نام گاسترکتومی شناخته شده است به عملی گفته می‌شود که طی آن کل معده یا بخشی از آن برداشته می‌شود. این عمل اغلب بعنوان روشی برای درمان سرطان معده و جلوگیری از پیشرفت آن استفاده می شود.

مدیرعامل مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر بیان داشت: بیماری 90 ساله با سابقه بیماری قلبی، فشار خون و خونریزی معده به بیمارستان کوثر سمنان مراجعه و با تشخیص پزشکان کاندید عمل جراحی گاسترکتومی شد.

وی افزود: این بیمار توسط تیم بیهوشی و دکتر معصومی جراح عمومی بیمارستان کوثر با روش لاپاراسکوپی تحت عمل جراحی گاسترکتومی پارشیال قرار گرفت.

دکتر معماریان با تاکید بر این‌که برای اولین بار در بیمارستان کوثر است که عمل جراحی گاسترکتومی (جراحی معده) با روش لاپاراسکوپی انجام می شود، گفت: این بیمار 90 ساله در روز پنجشنبه چهاردهم اسفند 1399 با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها