معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد:

کرونای انگلیسی به لرستان رسید

بر اساس یافته های جدید دانشمندان؛

کرونای برزیلی سیستم ایمنی بدن را دور می‌زند!

یافته های جدید دانشمندان نشان می‌دهد که گونه برزیلی کرونا از قدرت آلوده‌کنندگی بالایی برخوردار است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را دور بزند.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۴۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دانشمندان انگلیس و برزیل دریافته‌اند که گونه برزیلی کرونا موسوم به پی۱ در حدود ۱.۴ تا ۲.۲ درصد نسبت به گونه پیشین این ویروس که در مانائوس برزیل شناسایی شد مسری‌تر است.

تحقیقات دانشمندان ایمپریال کالج لندن و سائو پائولو برزیل همچنین حاکیست که قدرت این ویروس برای دور زدن سیستم ایمنی ۲۵ تا ۶۱ درصد نسبت به ویروس‌ قبلی، قوی‌تر است. به این ترتیب افرادی که پیشتر به کرونا مبتلا شده‌اند ممکن است دوباره به کرونا مبتلا شوند.

مانائوس مرکز ایالت آمازوناس برزیل و بزرگترین شهر ناحیه آمازون واقع در شمال شرق کشور است که حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد. ۷۰ درصد مردم این شهر بهار گذشته بر اثر ابتلا به کرونا مصون شدند اما گزارش‌ها حاکی از موج جدید ابتلا به کرونا و افزایش شمار بیماران در مراکز درمانی این کشور است.

تاکنون ۶ مورد ابتلا به گونه جدید کرونای برزیلی در انگلیس شناسایی شده است. سه مورد در اسکاتلند و دو مورد در منطقه گلاسترشایر گزارش شده است. دانشمندان نسبت به اعلام پیامدهای شیوع این گونه جدید در انگلیس با احتیاط صحبت کرده‌اند.

«شارون پیکاک» رئیس گروه تحقیقاتی «کاگ‌یوکه» (COG-UK) که رفتارهای ژنتیکی گونه های جدید کرونا را بررسی می‌کند گفت که مطالعات صورت گرفته هنوز نباید عمومیت داده شود. وی با این حال نسبت به رفتار ویروس جدید و شیوع آن ابراز تردید کرد.

گزارش‌ها حاکیست که ویروس جدید برزیلی شباهت های زیادی را از نظر لحاظ ساختار ژنتیکی به کرونای انگلیسی دارد. کرونای انگلیسی به دلیل قدرت آلوده کنندگی بالا در این کشور غالب شده است.

یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد که گونه برزیلی تا ۸۰ درصد مرگبارتر از نمونه‌هایی است که تاکنون شناسایی شده است.

پروفسور «کریستفور فریزر » کارشنای اپیدمیولوژی دانشگاه آکسفورد می‌گوید ویروس جدید می‌تواند افرادی را که قبلا به صورت طبیعی به کرونا مبتلا شده‌اند دوباره بیمار کند.

وی در گفت وگو با اسکای نیوز عنوان کرد جمعیت بالایی که در موج نخست کرونا در مانائوس مبتلا شدند دوباره بیمار شده‌اند.

این دانشمندان انگلیسی نسبت به اثر بخشی واکسن‌ های موجود کرونا در برابر این ویروس ابراز تردید کرد و گفت: ما داده‌های زیادی داریم که باید نسبت به احتمال شیوع این ویروس نگران باشیم.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تاکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۲۲ هزار و ۹۵۳ نفر جان باخته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها