قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتال امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۵۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیت کوین (BTC) روز جمعه پس از افت شدید یک شبه تا ۴۴ هزار و ۱۸۱ دلار معامله شد و این امر با فروش سریع اوراق قرضه و سهام فناوری همراه بوده است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده با کاهش ۵.۳۸ درصد به قیمت ۴۶ هزار و ۷۷۸ دلار رسید. پس از آنکه ارز رمزپایه شماره یک نتوانست آستانه روانی ۵۰ هزار دلار را پس بگیرد، روند در آن ریزشی شد.
 
با توجه به نقش اوراق خزانه داری آمریکا که پشتوانه دلار منتشر می‌شود می‌توان گفت قیمت بیت کوین و قیمت طلا از سوی دلار مورد هجوم قرار گرفتند.
 
هفته‌ای که گذشت را می‌توان بدترین هفته معاملاتی بیت کوین و بازار ارز مجازی طی چند سال گذشته نامید، چرا که  قیمت بیت کوین در حالی به زیر ۴۷ هزار دلار رسیده که ابتدای هفته گذشته به حدود ۵۸ هزار دلار رسیده بود.
 
کاهش قیمت تنها منحصر به بیت کوین نبوده و سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم هم که دومین ارز پر طرفدار بازار ارز مجازی به شمار می‌رود نیز افت قیمت را تجربه کرد. همچنین بینانس کوین هم که شگفتی ساز هفته پیش بود این هفته سقوط سنگینی داشت و امروز هم ۶.۶۳ درصد افت قیمت را به ثبت رساند.
 
گفتنی است، اظهارات منفی ابتدای هفته گذشته ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، درباره بیت کوین در روز‌های ابتدایی هفته گذشته یکی از دلایل سقوط قیمت بیت کوین و متعاقبا ارز‌های مجازی در جهان بوده است.
 
بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که از کد‌های کامپیوتری ساخته شده است. بیت کوین با هیچ عنصر فیزیکی مانند سکه یا اسکناس کاغذی مطابقت ندارد و ارزش آن به عوامل مختلفی از جمله میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.
 
بیت کوین
بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۹۱.۸۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۶۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.
 
اتریوم
اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۷۲.۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۱.۵۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.
 
کاردانو
کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۲.۲۲ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۸۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.
 
قیمت ارز‌های دیجیتالی
گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.
سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال/ روند کاهشی نرخ بیت کوین ادامه دارد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها