مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها در کشور / بارش شدید در ۶ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در کشور طی امروز و فردا (۷ و ۸ اسفند) خبر داد و گفت: بارش‌ها طی امروز در شش استان شدت خواهد داشت.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۷ اسفند) سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور به جز سیستان و بلوچستان و جنوب هرمزگان فعال خواهد بود، اظهار کرد: طی امروز بارش در نوار مرکزی کشور از جمله استان‌های لرستان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان و ارتفاعات مرکزی به صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها طی امروز (۷ اسفند) نیز در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان و جنوب اصفهان است همچنین در استان گیلان بارش برف و باران و در استان مازندران بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان با بیان اینکه طی فردا (۸ اسفند) در جنوب کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شمال شرق هرمزگان بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ اسفند) در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، طی روز دوشنبه (۱۱ اسفند) مجدد در استان‌های جنوبی و شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (۷ و ۸ اسفند) ضمن ماندگاری هوای سرد در نوار شمالی کشور، دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطق مرکزی، جنوب شرق، جنوب، شرق و شمال شرق کشور بین هفت تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طی امروز دریای خزر و فردا خلیج فارس مواج است، گفت: امروز (۷ اسفند) همچنین در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و طی روز جمعه (۸ اسفند) نیز در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق منجر به گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای هشت درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۹ اسفند) نیز صاف تا کمی ابری با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها