مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها در کشور / بارش شدید در ۶ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر،‌ دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد و نسبت به ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، ممانعت از تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی توصیه کرد.
کد خبر: ۱۳۰۵۳۲۵

به گزارش جام جم آنلاین، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از روز چهارشنبه (۶ اسفند ماه) تا روز جمعه (۸ اسفند ماه) افزایش تلاطم و ارتفاع امواج بین ۲ تا ۳ متر و در نواحی فراساحل گاهی تا ۴ متر در شمال کشور دور از انتظار نیست.

این شرایط در مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود. به‌همین دلیل احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که تفریحات آبی، شنا، تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی در این بازه زمانی ممنوع شود. محدودیت در فعالیت فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور همچنین با صدور هشداری زرد رنگ از افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در جنوب کشور خبر داده است.

بر این اساس این شرایط طی امروز (۶ اسفند) در خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و تنگه هرمز و طی روز جمعه (۸ اسفند) در خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که طی روز شنبه (۹ اسفند) نیز خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و دریای عمان و طی روز یکشنبه (۱۰ اسفند) خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواج و متلاطم خواهد بود.

از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

ممنوعیت تفریحات آبی و شنا، ممانعت از تردد با شناورهای سبک، نیمه‌سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و محدودیت در فعالیت فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل ازجمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها