مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی خبر داد؛

تداوم بارش‌ها در کشور / بارش شدید در ۶ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

فعالیت همزمان ۲ سامانه بارشی در کشور / کاهش دما بین ۸ تا ۱۸ درجه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در شمال شرق دما بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه تا جمعه در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روز جاری و روزهای آینده اظهار داشت: از امشب و اوایل وقت روز آینده دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: سامانه شمالی روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال آذربایجان شرقی سبب بارش برف و باران و وزش باد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: سامانه جنوبی فردا ششم اسفند در استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، غرب و مرکز خلیج فارس سبب بارندگی و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز آینده شدت بارش‌ها در استان گیلان است و روز پنج شنبه هفتم اسفند غیر از مناطق شمال غرب، شمال شرق و سیستان و بلوچستان در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش ها روز آینده در استان‌های فارس، کرمان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

وی بیان کرد: روز جمعه در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان بارش باران و رعد و برق و در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و مرکزی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: روز شنبه ۹ اسفند در برخی نقاط فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده دمای هوا در استان های ساحلی خزر و اردبیل ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می یابد با توجه به کاهش شدید دما انتظار داریم روز آینده بارش در مناطق جلگه ای دریای خزر به شکل برف باشد.

وی افزود: روز آینده با توجه به وزش باد شدید احتمال کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه های شمالی البرز وجود دارد.

ضیائیان اظهار کرد: در دو روز آینده در شمال شرق دما بین ۱۲ تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد و از پنج شنبه تا جمعه در دامنه جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در دو روز آینده در جنوب شرق و شرق کشور بخش هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید خواهیم داشت و این شرایط روز جمعه در شرق و جنوب شرق حاکم است که می‌تواند منجر به گرد و غبار شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود و فردا شب نیز آسمان تهران ابری تا نیمه ابری است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۱ و ۰۱ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده مشهد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر، زنجان با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر همچنین اردبیل با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها