آتش سوزی ها همیشه بخشی از دنیای طبیعی ما بوده اند. اما آنها در حال انتقال به اکوسیستم های جدیدی هستند که قبلاً توسط آتش دست نخورده بودند.
کد خبر: ۱۳۰۴۸۳۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین، بر اساس تجزیه و تحلیل جدید داده های 20 ساله گاردین  ​​آتش سوزی در حال گسترش به مناطق پرجمعیت در جهان است که قبلاً کمتر در معرض سوختن بودند.

در حالی که سطح کلی سوختگی سالانه در جهان در این دوره نسبتاً ثابت باقی مانده است ، تحقیقات نشان می دهد الگوی آتش سوزی منطقه ای در حال تغییر است که بیشتر جنگل ها و مراتع کمتری را تحت تأثیر قرار می دهد.

در سالهای اخیر ، آتش سوزی مناطقی از کالیفرنیا ، استرالیا ، سیبری و پنتانال را ویران کرده است که قبلاً نسبتاً تحت تأثیر نبودند. در مقابل ، در آفریقا ، از آتش سوزی ساوانا کاسته شده است.

کارشناسان معتقدند که تغییر الگوی آتش سوزی تحت تأثیر عوامل انسانی ایجاد می شود همانند گرمایش جهانی ، ایجاد شرایط جدید انسانی در جنگل ها و تبدیل زمین که زمین به مزارع ، محوطه ها و جاده ها.

علل و عواقب آن هنوز در دست بررسی است ، اما دانشمندان نگرانند که این تغییر باعث وارد شدن دی اکسیدکربن بیشتر به محوطه از جنگل ها خواهد شد.

تصویری که در ادامه می بینید در واقع نقشه آتش سوزی در کل جهان است:

نقشه آتش (عکس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها