سپاهان - استقلال جنگ برای قهرمانی مشروط در نیم‌فصل

آخرین خون

 لیگ بیستم به هفته پایانی دور رفت خود رسید اما همچنان تکلیف قهرمان نیم‌فصل مشخص نیست.شما فکر می‌کنید کدام تیم نصف جام را ببرد؟ استقلال، سپاهان یا پرسپولیس!
کد خبر: ۱۳۰۴۰۷۹

به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه جام جم نوشت: آنچه مشخص است این‌که امسال شگفتی نداشتیم. حداقل در نیم‌فصل اول که این‌گونه بوده. ابتدای فصل همه همین سه تیمی را مدعی اصلی قهرمانی می‌دانستند که الان دارند برای صدرنشینی می‌جنگندند. اما کدام‌یک قهرمان نیم‌فصل می‌شود؟

امروز در ورزشگاه نقش‌جهان یک فینال بزرگ خواهیم‌داشت میان سپاهان رده دومی با استقلالی که هفت‌هفته را صدرنشین بوده در لیگ بیستم. یک فینال تمام عیار فوتبالی، چه چیز اضافه‌تری خواهدداشت به نسبت این بازی، جز آن جام قهرمانی آخرش؟

هم سپاهان میزبانی و هم استقلال صدرنشین خوب می‌دانند برای قهرمانی در نیم‌فصل، این بازی بزرگ را حتما باید ببرند. سایه پرسپولیس دقیقا از روز سه‌شنبه که قرمزها در تهران مس رفسنجان را با یک گل بردند و با یک بازی کمتر به رده سوم جدول صعود کردند، روی سر دو تیم بالانشین افتاده و حالا فقط یک تعلل کوچک می‌تواند صدر جدول را به رنگ قرمز در بیاورد.

برای شاگردان یحیی گل‌محمدی که تماشاگران ویژه بازی امروز سپاهان و استقلال هستند؛ مساوی در نقش‌جهان بهترین نتیجه است. در این صورت پرسپولیس با یک برد و یک تسای در دو بازی باقیمانده مقابل پیکان و گل گهر، قهرمان نیم‌فصل خواهد شد. البته اگر سپاهان، برنده بازی امروز باشد هم باز پرسپولیس با ۴ امتیاز قهرمان نیم‌فصل خواهدشد اما برد استقلال، کار قرمزها را برای صدرنشینی در پایان دور رفت کمی دشوار می‌کند، چرا که در این صورت تیم یحیی باید هر دو بازی باقیمانده را ببرد.

 اما با فرض این‌که پرسپولیس از دو بازی باقیمانده فقط ۳ امتیاز کسب کند (یا کمتر) چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ در این صورت برنده جدال جذاب سپاهان و استقلال، بدون هیچ اما و اگری قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر خواهدشد. بازی امروز را می‌توان نمایش فوتبالی فیلم آخرین خون رمبو دانست؛ یک نمایش، اکشن، جذاب و تماشایی.

 نکات بازی امروز

استقلال باید بدون شیخ دیاباته و داریوش شجاعیان به مصاف سپاهان برود. هر دو بازیکن به دلیل مصدومیت شانس حضور در این بازی را از دست دادند.

شایان مصلح، مدافع چپ سپاهان در دیدار برابر استقلال بازی نخواهدکرد. او در فضای مجازی نوشت به خاطر مصدومیت مچ پای چپ، دو سه هفته‌ای نمی‌تواند بازی کند.

پیام نیازمند که فصل گذشته با ۱۷کلین شیت رکورددار بود، در هر چهار بازی قبلی سپاهان دروازه‌اش باز شده‌است.آخرین کلین شیت پیام مقابل پرسپولیس در آزادی بود.

رشید مظاهری که به دلیل مسمومیت غذایی در یکی از جلسات تمرینی آبی‌ها حضور نداشت، با تشخیص پزشکلان مشکلی برای حضور در ترکیب اصلی استقال مقابل سپاهان ندارد.

 

یک آمار عجیب

سپاهان و استقلال امروز برای بار هفتادو هفتم به مصاف هم می‌روند. از بهمن ۱۳۵۰ تا این بهمن، دو تیم ۷۶بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌بودند که حاصلش ۲۹برد برای استقلال و ۲۷برد برای سپاهان بوده؛ یک رقابت نزدیک و تنگاتنگ. در این بین یک آمار عجیب وجود دارد که به ۱۲بازی آ خر دو تیم برمی‌گردد؛ یعنی دقیقا از بهمن ۹۳ تا امروز.

در این شش سال سپاهان فقط یک بار استقلال را شکست داده و در هشت مسابقه مغلوب آبی‌های تهرانی شده‌است. چنین آماری را سپاهان بین سال‌های ۸۱ تا ۸۴ با ۱۰ پیروزی، یک تساوی و تنها یک باخت مقابل استقلال داشت و حالا آبی‌ها اگر این بازی را بدون شکست سپری کنند، به یک رکورد در بازی‌های مستقیم خود مقابل سپاهان می‌رسند؛ رکورد ۱۳ بازی و یک باخت!

محرم کاپیتان، محرم سرمربی

دیدارهای استقلال و سپاهان طی سالیان اخیر همواره زیبا، جذاب و دیدنی از آب درآمده و حالا با حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان، جذاب‌تر هم خواهدشد. اولین حضور تقابل تیم محرم با استقلال می‌تواند یادآور  دیداری باشد که او برای نخستین بار بازوبند کاپیتانی سپاهان را مقابل آبی‌پوشان بر بازو بست. زمانی که بازی‌های آسیای سال ۲۰۰۲ تمام شد سپاهان باید در تهران به مصاف استقلال می‌رفت. در حالی که همه انتظار داشتند مجید بصیرت یا لئون استپانیان بازوبند کاپیتانی را بر بازو ببندند، اما این دو بازیکن تصمیم گرفتند به عنوان هدیه قهرمانی بازی‌های آسیایی، بازوبند را در میان شگفتی همگان بر بازوی محرم ببندند.

محرم در جدال حساس مقابل استقلال طبق معمول درخشان ظاهر شد و در حالی که بازی ۲ بر ۲ مساوی بود پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و گل پیروزی تیمش را وارد دروازه آبی‌پوشان کرد تا روز شیرینش را تکمیل کند.

رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها