حوادث چهارمحال و بختیاری ؛ حوادث 24 ساعت گذشته

از مسمومیت کودک ۸ ساله تا برخورد پیکان و پژو در چهارمحال و بختیاری

غار «بابااحمد» جان ۳ جوینده گنج را گرفت

اسرار دخمه مرگ

سه مرد که سودای یافتن گنج در سر داشتند، قربانی گازهای سمی غار «بابااحمد» شدند. این غار پیش از این هم جان دو جوینده گنج را در سال ۹۷ گرفته بود.
کد خبر: ۱۳۰۲۳۰۹

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از روزنامه جام‌جم، شامگاه چهارشنبه اولین روز بهمن امسال، فردی به پلیس ۱۱۰ شهرستان چالدران تلفنی خبر داد سه نفر از دوستانش که جوینده گنج هستند وارد غار بابااحمد چالدران شده و بازنگشته‌اند.

در ادامه نیروهای امدادی راهی محل حادثه شدند. با توجه به عمیق و عریض بودن محل حادثه و صعب‌العبور بودن آن امدادرسانی با سختی روبه‌رو شد.

دهانه غار تخریب شده بود. وجود گازهای سمی داخل غار کار را برای امدادگران سخت‌تر کرده بود. بنابراین از نیروهای هلال‌ احمر استان آذربایجان شرقی و نیروهای امدادی کوهستان و غارنوردان برای امدادرسانی کمک خواسته شد و آنها جمعه‌شب عازم محل شدند.

در ساعات پایانی شنبه‌شب چهارم بهمن‌ماه اولین جسد در عمق غار پیدا شد که بر اثر گازگرفتگی فوت شده بود. اما جست‌وجو‌ها برای یافتن دو همراه وی ادامه داشت تا این‌که پیش از ظهر دیروز - یکشنبه-جسد قربانی دوم نیز کشف شد. اما تلاش‌ها برای یافتن سومین جوینده گنج ادامه دارد.

حسن محمدزاده، فرماندار چالدران به جام‌جم گفت: غار بابااحمد غار تاریخی نبوده بلکه یک شکاف طبیعی است. سال ۹۷ در دو حادثه جداگانه دو نفر جوینده گنج در این غار خفه شدند و به همین خاطر دهانه آن مسدود شد. اما این سه نفر دوباره دهانه را تخریب کرده و وارد غار شده بودند. آنها اهل شهرهای سنندج، ماکو و خوی بودند.

همچنین میرعلی‌آقا سیدی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی هم به جام‌جم گفت: جمعه از هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی کمک خواسته شد که همراه ۱۱ غارنورد به محل حادثه اعزام شدیم. طول غار ۳۰ تا ۴۰ متر است و داخل آن پر از گازهای سمی است. امکان نداشت همه نیروهای امدادی و غارنوردان با هم وارد شوند. گروهای دو‌نفره سه‌نفره و چهارنفره تشکیل داده و با امکانات و تجهیزاتی که داشتیم وارد غاری پر از گازهای سمی شدیم. امید داشتیم شاید بتوانیم آنها را زنده نجات دهیم. با گذشت چهار شبانه‌روز، شنبه‌شب جسد اولین جوینده گنج را پیدا کردیم. کشف این جسد امیدمان را برای زنده بودن دو همراه وی کمرنگ کرد. به جست‌وجو‌ها ادامه دادیم اما نفر دوم هم زنده نبود و جسدش را ظهر دیروز یافتیم و تلاش برای یافتن جسد آخرین جوینده گنج ادامه یافت که پیکر بی‌جان او عصر یکشنبه پیدا شد.

معظم، یکی از امدادگران حاضر در محل حادثه در خصوص این‌که چه کسی حادثه را اطلاع‌ داده است، گفت: «از قرار معلوم، دو نفر به نیروی انتظامی این حادثه را اطلاع داده‌اند که نام و هویت‌شان مشخص نیست. آنها روز سه‌شنبه هفته گذشته حادثه را اطلاع دادند. به نظر می‌رسد به دلیل مجرمانه بودن کاری که مشغول انجام آن بودند، ابتدا نمی‌خواستند اطلاعات بدهند، اما بعد که متوجه شدند کار از کار گذشته و برای این سه نفر حادثه‌ای رخ داده، ماجرا را به نیروی انتظامی اطلاع داده بودند. پس از حادثه، سازمان بحران و نجات آذربایجان‌غربی از آذربایجان‌شرقی درخواست کمک کرد و بر همین اساس برای کمک آمدیم.»

معصومه ملکی - حوادث روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها