کد خبر: ۱۳۰۱۳۳۹
مناطق دیدنی ماسال
ماسال یکی از شهرستان‌های استان گیلان به‌حساب می‌آید که بین کوه‌های تالش واقع شده است. در این شهر آبشارهای بسیاری وجود دارد و افراد زیادی در طول سال برای بازدید از آن‌ها به این منطقه سفر می‌کنند. این شهرستان حدود 363 کیلومترمربع مساحت دارد. شهرستان نام برده شده علاوه‌بر آبشار، مناطق ییلاقی گوناگونی را در خود جای داده که گردشگران از تماشای آن سیر نخواهند شد.
 
اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، با ما در ادامه همراه باشید تا با برخی از مناطق گردشگری این شهر آشنا شوید. اگر به استان گیلان سفر کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به روستای گیسوم و پارک جنگی آن بزنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.
 
ییلاق‌ها
 
اطراف کوه‌های تالش مناطق ییلاقی زیادی وجود دارد. در این مناطق تعدادی کلبه چوبی و آلاچیق ساخته شده
است که طبیعت‌گردان می‌توانند در آن اسکان داشته باشند. مطمئنا سپری کردن اوقات در این مناطق جز خاطره‌انگیزترین طبیعت‌گردی‌های شما خواهد بود.
 
برای رسیدن به این دشت‌ها باید حدود 10 کیلومتر از سمت شمال از شهر خارج شوید. هنگامی که به سمت ییلاق‌های این منطقه می‌روید، به آبشاری بزرگ خواهید رسید که می‌توانید اندکی کنار آن بمانید. هنگام رسیدن به ییلاق‌ها با منظره‌ای حیرت‌انگیز روبرو خواهید شد.
 
بیشتر فصول سال این منطقه مه‌آلود است و با رسیدن به آن حس می‌کنید که روی ابرها هستید. این منظره شگفت‌انگیز در کم‌ترین نقطه‌ای از ایران قابل مشاهده است. ما در ادامه به معرفی برخی از ییلاق‌های کوه تالش می‌پردازیم.
 
مناطق دیدنی ماسال
 
ییلاق واشیار
 
واشیار بین کوه‌های تالش قرار گرفته است و از آبشار آن می‌توان به‌عنوان محبوب‌ترین بخش این منطقه یاد کرد. بسیاری از افراد به دلیل وجود همین آبشار به دشت واشیار می‌روند. اگر در فصل تابستان به استان گیلان سفر می‌کنید، حتما سری به این آبشار بزنید؛ زیرا اطراف آن هوا خنک می‌شود و می‌توانید در حوضچه‌های اطراف آن شنا کنید. توجه داشته باشید که ار تفاع آبشار واشیار یک متر است؛ پس حتما برای بازدید از آن تجهیزات و لباس کافی همراه خود داشته باشید.
 
ییلاق تلارگاه
 
در این منطقه جنگل، مه و دره کنار هم قرار گرفته‌اند. ارائه اینترنت در ییلاق تلارگاه ممکن نیست و همین موضوع باعث می‌شود که بیشتر محو زیبایی‌های منطقه شوید و از آن لذت ببرید. مطمئنا به‌قدری جذب زیبایی‌هایی این دشت خواهید شد که تلفن‌همراه را به کلی فراموش خواهید کرد!
 
اگر برای رهایی از شلوغی و هیاهو به شمال کشور سفر می‌کنید، به‌جرات می‌توان گفت اقامت در دشت تلارگاه می‌تواند شما را از هرج‌ومرج‌های دنیا فارغ کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل یک شب در این منطقه اقامت کنید.
 
ییلاق اسپی دشت
 
طبق شواهد در طول سال افراد بسیاری برای بازدید از این دشت به استان گیلان سفر می‌کنند. در منطقه ییلاقی اسپی دشت تعداد زیادی اسب رها شده‌اند که آزادانه در حال دویدن در طبیعت هستند. این منطقه یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید به راحتی پدیده اقیانوس ابری را تماشا کنید. زمانی این پدیده شکل می‌گیرد که در ارتفاعات ابرها به یک‌دیگر متصل خواهند شد و منظره‌ای مانند اقیانوس را تشکیل خواهند داد.
 
ییلاق اولسبلنگاه
 
این منطقه نیز مانند دیگر دشت‌های ماسال بین کوه قرار دارد و از آن به‌عنوان نگین مناطق ییلاقی گیلان یاد می‌شود. به دلیل خوش آب‌وهوا بودن ییلاق اولسبلنگاه اهالی این منطقه نیز آن را برای گذران روزهای گرم تاسبتان انتخاب می‌کنند. بد نیست درباره فسلفه نام‌گذاری این دشت اطلاعاتی به‌دست آورید. این کلمه از دو بخش اولس و بلنگاه تشکیل شده که بخش اول به معنای درخت ممرز و بخش دیگر به معنای جای بلند است؛ ترکیب این دو کمله با یک‌دیگر محل رویش درخت ممرز را معرفی می‌کند.
 
به‌جرات می‌توان گفت که همه زیبایی‌های ییلاقات این استان در اولسبلنگاه قابل مشاهده است. ارتفاع این منطقه نسبت به سطح دریا 1500 متر اعلام شده و شما در آن می‌توانید منظره‌ای شگفت‌انگیز از شهرهای اطراف را مشاهده کنید. بنا به دستور سازمان محیط‌زیست ساخت‌وساز در این دشت فقط با استفاده از چوب امکان‌پذیر بوده و در این منطقه کلبه‌های چوبی زیادی ساخته شده است و همین موضوع باعث شده تا حد زیادی جلوه طبیعی آن حفظ شود.
 
جالب است بدانید که در دشت اولسبلنگاه سیم‌برق یا لوله‌کشی آب وجود ندارد و برق آن با استفاده از پنل‌های خورشیدی و آب موردنیاز از چشمه‌های طبیعی این دشت تامین می‌شود و این موضوع توانسته تا حد زیادی اقامت در دشت مذکور را خاص و خاطره‌انگیز کند.
 
در این شهرستان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیاد دیگری وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. آبشار رامینه، غار آویشو، پارک جنگلی ریزمندان، باغ پرندگان تمجیدی، سنگ بست، مقبره میرزا کوچک خان جنگلی، قلعه کول، وشمه‌سرا و... تعدادی از بهترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند. اگر علاقه‌مند به سپری کردن اوقات در طبیعت هستید، علاوه‌بر بازدید از مناطق نام‌برده شده به روستای گیسوم نیز سری بزنید.
 
ما در این مطلب برخی از مناطق دیدنی ماسال را به شما معرفی کردیم تا بتوانید اطلاعات مناسبی درباره بهشت گمشده ایران کسب کنید. اگر تجربه سفر به این شهرستان یا بازدید از پارک جنگلی گیسوم را داشتید، نظرات خود را درباره نحوه سفر به آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها