jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۳۰۱۲۶۶   ۲۶ دی ۱۳۹۹  |  ۰۸:۴۰

دانشمندان آمریکایی اعلام کردند، سویه جدیدی از ویروس کرونا را در اوهایو کشف کرده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، تیمی از دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو جهش‌های جدیدی را در ویروس کووید ۱۹ کشف کرده‌اند که مانند سایر سویه‌های شناسایی شده تاکنون، افراد بیشتری را آلوده می‌کند.

این بدان معنی است که این سویه‌های جدید می‌‌توانند با سرعت بیشتری در یک جمعیت خاص گسترش یابند و پتانسیل نگران کننده‌ای برای افزایش تعداد ابتلاهای جدید در ایالات متحده ایجاد می‌کنند؛ کشوری که به شدت با این بیماری دست به گریبان است و هر روزه آمار بالایی در تعداد ابتلاهای جدید و قربانیان دارد.

مرکز پزشکی اوهایو می‌گوید، از مارس ۲۰۲۰ به منظور کنترل تکامل ویروس، ژنوم ویروس‌های SARS-Cov-2 را در بیماران مبتلا به کووید 19 تعیین توالی کرده است. نوع جدید در یک بیمار از اوهایو کشف شد.

سوال بزرگ این است که آیا این جهش‌ها باعث کاهش واکسن‌ها و رویکردهای درمانی فعلی کووید ۱۹ می شوند؟ پیتر مولر، یکی از نویسندگان این تحقیق و کارشناس ارشد علمی در مرکز پزشکی ایالت اوهایو و معاون دانشکده در کالج می‌گوید: «در این مرحله، ما هیچ داده‌ای نداریم که بتوانیم باور کنیم این جهش‌ها تاثیری در اثربخشی واکسن‌های در حال استفاده دارند».