اخبار کرونا در چند خط؛

کرونا جوان تر شد

دولت چین اعلام کرده که به زودی واکسیناسیون میلیون ها شهروند دیگر خود را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۰۰۷۲۸

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که واکسیناسیون علیه کرونا و همه گیری نوع جهش یافته این ویروس به طور همزمان در جهان ادامه دارد مهم ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا را در رسانه های سراسر جهان مرور می کنیم:

*نرخ ابتلا در ایالت های مختلف آمریکا مدام در حال افزایش است و روند کاهشی این کشور که در هفته قبل رخ داد اکنون کاملا از بین رفته است.

*واکسیناسیون همگانی علیه ویروس کرونا از هفته آینده در کشور اردن آغاز خواهد شد. این کشور آسیایی نزدیک به 10 میلیون نفر جمعیت دارد.

*کمپانی فایزر اعلام کرد آماده است میلیون ها دوز دیگر را تولید کند. البته مشخص نیست چرا در این بیانیه اعلام نشده که دقیقا تعداد واکسن ها چه تعداد است.

*پیش بینی می شود پروازهای خطوط مختلف هوایی تا تابستان 2021 کاملا به حالت عادی خود برگردد.

*در نیویورک سه مورد دیگر از گونه جدید و جهش یافته کرونا مشاهده و ثبت شد.

*نیم میلیون نفر در آلمان علیه کووید-19 واکسینه شدند.

*روز گذشته 641 مورد جدید ابتلای دیگر به کرونا در کره جنوبی ثبت شد اما مقامات این کشور ابراز امیدواری می کنند اوج کرونا در این کشور در حال گذر است.

*چین 9 میلیون دوز واکسن کرونا را در میان افراد خط مقدم مبارزه با کرونا و سایر اعضای کادر بهداشتی درمانی توزیع خواهد کرد.

*رکورد ابتلای روزانه در ژاپن بار دیگر شکسته شد و در 24 ساعت 7 هزار و 851 مورد دیگر مثبت اعلام شد.

*تعداد افرادی که در انگلیس تا کنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند به بیش از ۸۰ هزار نفر رسید.

*در 24 ساعت اخیر تعداد 14 هزار و 799 نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل کووید-19 از دست دادند.

*محققان در ووهان چین با انجام آزمایشات متعدد به این نتیجه رسیدند که برخی از عوارض کرونا تا ماه ها در بدن فرد مبتلا باقی می ماند. خستگی، ضعف عضلانی، اضطراب، افسردگی و مشکل در خوابیدن این علائم طولانی مدت هستند که تا ماه ها با فرد مبتلا به کرون باقی می مانند.

*یافته های جدید نشان می دهد اکنون اکثر مبتلایان به کرونا جوانانی هستند که در دهه های 20 و 30 زندگی خود به سر می برند و از سویی دیگر تعداد نوجوانان مبتلا به این ویروس نیز خیلی بالا است. محققان پیش از این نیز هشدار داده بودند که ویروس در حال جوان تر شدن است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها