مسواک ها باید نگهداری شوند تا بتوانند پلاک ها را از بین ببرند تا به سلامت دندان و لثه کمک کنند. نگهداری مسواک برای حفظ پاکیزگی مراقبت های دهان و دندان شما حیاتی است. این نکات را برای نگهداری مسواک در خانه و هنگام مسافرت بخوانید تا مسواک شما بتواند به شما کمک کند تا دهان خود را سالم نگه دارید.
کد خبر: ۱۳۰۰۶۷۴
  • از نگهدارنده های ساخته شده برای مسواک استفاده کنید

به گزارش جام جم آنلاین، بهترین راه برای نگهداری مسواک استفاده از نگهدارنده ای است که برای این منظور ساخته شده است. از وسایل خانگی تصادفی مانند کیسه های پلاستیکی ، تکه های دستمال توالت یا فویل استفاده نکنید. نگهدارنده های مسواک سوراخ هوا دارند تا از خشک شدن مناسب اطمینان حاصل کنند و مانند روکش های موقت به موها آسیب نمی رسانند.

  • بگذارید مسواک شما کاملا خشک شود

هوا برای مسواک ضروری است. ممکن است تصور کنید که محکم نگه داشتن پوشش روی مسواک ها یا پنهان کردن آنها در کابینت یا کشو ، آنها را از باکتری دور می کند. با این حال ، اگر هوای کافی برای خشک شدن مسواک شما وجود نداشته باشد ، ممکن است باکتری های بیشتری در منطقه مرطوب ذخیره شود. کابینت ها یا کشوها می توانند مکان خوبی برای نگهداری آنها باشند به شرطی که هوای کافی برای خشک شدن آن بعد از استفاده وجود داشته باشد.

  • نحوه نگهداری مسواک هنگام مسافرت

قبل از اینکه به سفر بروید ، روی یک کلاه مسواک مسافرتی یا یک نگهدارنده قابل حمل سرمایه گذاری کنید تا سر مسواک از سایر وسایل داخل کیف مسافرت شما محافظت شود. با این حال ، مسواک را برای همیشه مثل این ذخیره نکنید. مسواک باکتری ها را جمع می کند حتی اگر به طور مکرر استفاده نشود. هر مسواک ، هر سه ماه یکبار باید تعویض شود.

  • نگهدارنده مسواک خود را کجا باید نگه دارید؟

نگهدارنده مسواک خود را از توالت و ظرفشویی دور نگه دارید. آیا می دانید شستشوی توالت می تواند باعث ایجاد اثر آئروسل و پاشش میکروب در هوا شود؟ بستن درب توالت می تواند کمک کند ، اما فاصله گرفتن مسواک تا حد امکان از توالت می تواند میزان باکتری هایی را که ممکن است روی آنها قرار بگیرد ، کاهش دهد.

 

همچنین دور نگه داشتن مسواک ها از سینک ظرفشویی می تواند بهداشت آنها را بیشتر حفظ کند. هنگامی که از سینک ظرفشویی استفاده می کنید ، آب ، صابون و باکتری ها می توانند بر روی مسواک های شما پاشیده شوند. یک مکان خوب دور از توالت و تا آنجا که می توانید از پاشیدن آب پیدا کنید. می توانید روی یک نگهدارنده مسواک دیواری یا یک نگهدارنده درب دار سرمایه گذاری کنید (به شرطی که جریان هوا برای خشک شدن مسواک کافی باشد!) یا از کابینت دارو استفاده کنید.

  • مسواک مشترک نیست

اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای خانواده مسواک منحصر به فرد خود را دارد ، بنابراین شما مسواک دیگری را با اشتباه خود اشتباه نمی گیرید! حتی مسواک هایی که به طور مکرر تمیز می شوند نباید در میان افراد مختلف استفاده شود زیرا خطر عفونت را افزایش می دهد. مسواک ها را از هم دور نگه دارید ، بنابراین باکتری ها نمی توانند در مسواک ها پخش شوند. نگهدارنده مسواک خود را مرتبا تمیز کنید .

مسواک و نگهدارنده مسواک خود را مرتبا تمیز کنید. با تمیز کردن منظم آنها ، وسایل شما از گرد و غبار ، میکروب ها و خمیر دندان خشک پاک می شود. بسته به نگهدارنده ، می توانید آن را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید ، با دستمال مرطوب کننده آن را پاک کنید یا از آب و صابون استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تمیز نگه داشتن مسواک به مراقبت های دهانی نیز کمک می کند. بهداشتی ترین روش برای نگهداری مسواک شما نگه داشتن مسواک در یک نگهدارنده تمیز است که جریان هوا می تواند مسواک را خشک کند. با این حال ، به میکروب های حمام آلوده نخواهد شد. نگهداری مسواک ، ذخیره سازی آن به روش بهداشتی و تمیز کردن نگهدارنده مسواک از تجمع باکتری جلوگیری کرده و به موهای مسواک آسیب نمی رساند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها