نکاتی برای اینکه فرش خانه را تمیز نگه دارید

در مورد زرق و برق دار کردن و تمیز نگه داشتن فرش ، این نکات ساده را دنبال کنید. روش های تمیزکاری عمیق مختلفی وجود دارد. در اینجا یک مرور کلی از رایج ترین آنها وجود دارد:
کد خبر: ۱۳۰۰۲۸۱

به گزارش جام جم آنلاین ،با جاروبرقی مرتباً گرد و غبار و آلودگی را پاک کنید. این یک عادت خوب است که کیفیت هوا را در خانه بهبود می بخشد و دوام فرش شما را تضمین می کند. توجه داشته باشید که مناطق پرترافیک ممکن است به جاروبرقی منظم تری نسبت به مناطق دیگر احتیاج داشته باشند.

از پادری های ورودی در ورودی ها استفاده کنید یک حصیر ساده یا حصیر ورودی مانع از انتقال آلودگی به سراسر ساختمان و الیاف فرش پرزدار شما می شود. حتماً این تشک ها را مرتباً تمیز کنید ، تا خود آنها به منبع گرد و غبار و خاک تبدیل نشوند.

از وقوع نشتها به محض وقوع آنها مراقبت کنید بهتر است از نشت ها هرچه سریعتر مراقبت کنید. اجازه ندهید مایعات یا آلودگی خشک شود و جا بیفتد. هرچه سریعتر عمل کنید ، لکه برطرف می شود. دستورالعمل های حذف لکه و نشت را در زیر دنبال کنید.

حذف لکه

نشت و لکه ها مشکلی ندارند. همیشه سریع عمل کنید و برای حذف موثر و صحیح لکه ها این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

  • لکه های چربی

 از محصولی استفاده می کنید که به طور خاص برای درمان لکه های چربی طراحی شده است. آب گرم به تنهایی چربی را از بین نمی برد. هرگز این نوع محصولات را مستقیماً روی الیاف یا نخ فرش قرار ندهید. بهتر است ابتدا محصول را در سطح کوچکی از فرش پرزدار آزمایش کنید تا ببینید آیا این محصول باعث رنگ زدایی از آن شده است یا خیر.

  1. از یک تکه پشم پنبه استفاده کنید و به لبه های لکه بمالید ، به داخل کار می کند. 2. با دستمال کاغذی یا حوله کاغذی لکه بزنید. ممکن است فرش در این روند تیره شود ، اما بعد از آن باید از بین برود. 3. با یک محلول صابون سبک محل را مرطوب کنید (نصف قاشق چایخوری شامپوی فرش حرفه ای را به 2 لیتر آب ولرم اضافه کنید) تا مواد باقیمانده پاک کننده پاک شود. 4. با دستمال کاغذی یا دستمال کاغذی پاک کنید. 5- برای جلوگیری از علامت گذاری ، ناحیه را با سشوار خشک کنید و به طور مداوم روی لکه حرکت کنید. 6. اگر لکه به طور کامل از بین نرفت ، این روند را تکرار کنید. 7. مرحله آخر پوشاندن ناحیه لکه دار با 6 لایه حوله کاغذی ، قرار دادن یک شی سنگین روی آن و 24 ساعت خشک ماندن آن است. حوله کاغذی لکه های پایه نخ ها را جذب می کند.
  • لکه های پایه آب
  1. بلافاصله نشت را با دستمال جاذب یا حوله کاغذی خیس کنید. 2. محل لک شده را دوباره با آب ولرم روی اسفنج یا تکه ای از پنبه خیس کنید تا مایع ریخته شده رقیق شود. 3. با دستمال کاغذی یا دستمال کاغذی پاک کنید. 4- برای جلوگیری از علامت گذاری ، ناحیه را با سشوار خشک کنید و به طور مداوم روی لکه حرکت کنید. 5- اگر لکه به طور کامل از بین نرفت ، این روند را تکرار کنید. 6. مرحله آخر این است که قسمت لکه دار را با 6 لایه حوله کاغذی بپوشانید ، یک چیز سنگین را روی آن قرار دهید و بگذارید تا 24 ساعت خشک شود. حوله کاغذی لکه های پایه نخ ها را جذب می کند.

 

! هرگز فرش پرزدار را مالش ندهید ، این می تواند به الیاف یا نخهای فرش آسیب برساند و ساختار فرش را تغییر دهد. هرگز فرش را با آب از پشت خیس نکنید.

  • تمیز کردن عمیق

حتی اگر مرتباً فرش خود را جاروبرقی کرده و لکه ها را بر اساس آن درمان می کنید ، تمیزکاری عمیق هر 12 تا 24 ماه یکبار لازم است. با این کار آلودگی مداوم و ذرات کوچکتری که باعث فرسودگی فرش شما می شوند ، از بین می رود.

روش های تمیزکاری عمیق مختلفی وجود دارد. در اینجا یک مرور کلی از رایج ترین آنها وجود دارد:

اولین آزمایش شامپو مرطوب برای بررسی کیفیت خوب بودن محصول. چند قطره روی نعلبکی بریزید و بگذارید یک شب بخار شود. اگر لکه باقیمانده چرب یا چسبناک به نظر می رسد ، از استفاده از محصول خودداری کنید. گرد و غبار می تواند به ماده چسبنده ای که روی فرش شما شکل گرفته چسبیده باشد. قبل از استفاده از شامپو حتما مبلمان و وسایل خود را پاک کنید. بسیار مهم است که نگذارید فرش شما خیلی خیس شود. این می تواند باعث آسیب دائمی فیبر و پشت آن شود.

پودر خشک یا شامپوی خشک دستورالعمل های موجود در بسته را دنبال کنید. پس از آن مطمئن شوید که فرش را به درستی جاروبرقی کنید ، تا محصول باقی مانده از آن خارج شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها