جشنی وارداتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد

قلب‌هایی که برای ما نمی‌تپد!

یک مطالعه پیشگامانه توسط دو روانشناس دانشگاه روچستر به معنای واقعی و اصطلاحی این سوال قدیمی را ایجاد می کند که چه چیزی مردان را به سمت زنان جذب می کند.
یک مطالعه پیشگامانه توسط دو روانشناس دانشگاه روچستر به معنای واقعی و اصطلاحی این سوال قدیمی را ایجاد می کند که چه چیزی مردان را به سمت زنان جذب می کند.
کد خبر: ۱۳۰۰۲۷۳

به گزارش جام جم آنلاین ،از طریق پنج آزمایش روانشناختی ، اندرو الیوت ، استاد روانشناسی و دانیلا نیستا ، محقق پس از دکتری ، نشان دادند که رنگ قرمز باعث می شود مردان نسبت به زنان احساس عشق بیشتری داشته باشند. و مردان از نقشی که رنگ در جذب آنها بازی می کند بی اطلاع هستند. این تحقیق اولین حمایت تجربی از رابطه عاشقانه پایدار جامعه با رنگ قرمز را فراهم می کند. از اوکرای قرمز استفاده شده در آیین های باستان گرفته تا مناطق با نور قرمز امروز و قلب های قرمز در روز ولنتاین ، رنگ گلگون با علاقه های نفسانی و عشق رمانتیک در سراسر فرهنگ ها و هزاره ها گره خورده است. الیوت گفت ، اما این مطالعه تنها اثری است که می تواند تأثیر رنگ بر رفتار را در متن روابط علمی اثبات کند. الیوت گفت: "همین اواخر است که روانشناسان و محققان در سایر رشته ها رابطه بین رنگ و رفتار را از نزدیک و به طور منظم بررسی می کنند. درباره فیزیک رنگ و فیزیولوژی رنگ چیزهای زیادی شناخته شده است ، اما در مورد روانشناسی رنگ بسیار کمی است." "جالب است که دریابیم هر چیزی به اندازه رنگ همه گیر می تواند بدون آگاهی ما بر رفتار ما تأثیر بگذارد." اگرچه این اثر قرص قرمز ممکن است به تنهایی محصول تهویه جامعه باشد ، اما نویسندگان معتقدند که واکنش مردان به رنگ قرمز از ریشه های عمیق زیست شناختی ناشی می شود. به عنوان مثال ، بابون ها و شامپانزه های ماده ، هنگام نزدیک شدن به تخمک گذاری ، به طور قابل توجهی قرمز می شوند و سیگنال واضح جنسی را برای جذب مردان طراحی می کنند. محققان نتیجه گیری کردند: "تحقیقات ما موازی را در نحوه پاسخ دادن نخستی های نر انسان و غیرانسانی به قرمز نشان می دهد." "با این کار ، یافته های ما آنچه بسیاری از زنان مدتهاست مورد ظن و ادعا هستند تأیید می کند . همانطور که مردان ممکن است فکر کنند که آنها به شیوه ای متفکرانه و پیچیده به زنان پاسخ می دهند ، به نظر می رسد که حداقل تا حدی ترجیحات و تمایلات آنها ، در یک کلام ، ابتدایی است.
برای تعیین کمیت اثر قرمز ، این مطالعه پاسخ مردان به عکسهای زنان را در زیر نمایش های مختلف رنگی بررسی کرد. در یک آزمایش ، آزمودنی ها به عکس یک زن که با حاشیه قرمز یا سفید قاب گرفته نگاه کرده و به یک سری از سوالات پاسخ داده اند ، از جمله: "فکر می کنید این فرد چقدر زیبا است؟" آزمایشات دیگر قرمز و خاکستری ، سبز یا آبی را در تضاد قرار داده است. نیستا توضیح داد ، هنگام استفاده از رنگ هایی مانند سبز و آبی ، رنگ ها دقیقاً در سطح اشباع و روشنایی برابر می شوند. "از این طریق نتایج آزمون را نمی توان به تفاوتهایی غیر از رنگ نسبت داد." در مطالعه آخر ، پیراهن زن موجود در عکس ، به جای پس زمینه ، به صورت دیجیتالی قرمز یا آبی رنگ بود. در این آزمایش ، مردان نه تنها در مورد علاقه خود به زن ، بلکه در مورد اهدافشان در مورد قرار ملاقات پرسش شدند. یک سوال مطرح شد: "تصور کنید که با این شخص قرار ملاقات می گذارید و 100 دلار در کیف پول خود دارید. مایلید چه مقدار پول را برای قرار خود خرج کنید؟" تحت هر شرایطی ، زنانی که با قاب قرمز پوشیده اند یا از لباس قرمز استفاده می کنند ، از نظر مردان کاملاً جذاب تر و مطلوب تر هستند نسبت به همان زنانی که با رنگ های دیگر نشان داده شده اند..اثر قرمز فقط به مردان و فقط به تصورات جذابیت گسترش می یابد. رنگ قرمز باعث افزایش رتبه های جذابیت برای خانم ها در سایر زنان و قرمز تغییر در میزان امتیاز دادن زنان به زنان در عکس ها از نظر دوست داشتن ، هوش یا مهربانی تغییر نکرد. اگرچه رنگ قرمز احساسات مثبت را در این مطالعه افزایش می دهد ، تحقیقات قبلی نشان می دهد معنای یک رنگ به زمینه آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، الیوت و دیگران نشان داده اند که دیدن رنگ قرمز در شرایط مسابقه ، مانند امتحانات کتبی یا رویدادهای ورزشی ، منجر به عملکرد بدتر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها