یه پلوی خوش عطرو خوش طعم

طرز تهیه والک پلو خوشمزه

والک رو معمولا به اسم های مختلفی مثل سیر کوهی یا تره کوهی هم می شناسن. در واقع ترکیب والک با برنج یه غذای محلی و قدیمی کرمانشاهی و تهرانی می سازه.
کد خبر: ۱۲۹۹۳۱۹

طرز تهیه والک پلو خوشمزهبه گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک

  • والک 400 گرم
  • برنج 500 گرم
  • روغن مایع 100 گرم
  • نمک و آب به میزان لازم

1- برای شروع باید برنج را خوب بشویید و به همراه آب و مقداری نمک در ظرفی بریزید تا 1 الی 2 ساعت خیس بخورد.

2- حالا والک ها را کاملا تمیز کنید. خوب و با دقت آن ها را بشویید و در سبد یا صافی بریزید تا آب آن ها گرفته شود.

 

3- وقتی آب والک ها کاملا کشیده شد، آن ها را خرد کنید. اندازه برش والک ها بهتر است کمی از سبزی مخصوص پلو بزرگ تر باشد. حدودا به اندازه یک بند انگشت خوب است. یا میتوانید آن ها را به شکل نواری برش بزنید.

4- یک قابلمه به اندازه متوسط بردارید. داخل قابلمه آب بریزید به طوری که نصف آن را پر کند. قابلمه را روی حرارت زیاد اجاق گاز بگذارید، مقداری نمک اضافه کرده و صبر کنید تا آب به جوش بیاید.

 

5- وقتی آب درون قابلمه به جوش آمد، آب برنج را خالی کنید. برنجی که یکی دو ساعت خیس خورده را درون قابلمه محتوی آب جوش بریزید. حدود یک ربع بعد برنج باید کمی نرم تر شده باشد. در این مرحله از تهیه والک پلو برنج اصطلاحا نیم پز شده است.

 

6- حالا والک های خرد شده را درون قابلمه بریزید. اجازه دهید حدودا 5 دقیقه والک به همراه برنج بجوشد. سپس مخلوط برنج و والک را آبکش کنید.

 

7- در این مرحله در صورت تمایل ته دیگ دلخواه را در قابلمه قرار دهید. مخلوط برنج و والک را در قابلمه ریخته و به آن کمی آب و مقداری روغن اضافه کنید. (مانند دم کردن برنج ایرانی) درب قابلمه را بگذارید. حرارت اجاق گاز را روی درجه ملایم تنظیم کنید. اجازه دهید والک پلوی شما حدود 40 تا 45 دقیقه ی دیگر روی حرارت باشد تا دم بکشد. نوش جان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها