ویروس کرونا می تواند باعث بی خوابی و تغییرات طولانی مدت در سیستم عصبی ما شود. اما خواب همچنین می تواند یک کلید برای پایان دادن به همه گیری باشد.
کد خبر: ۱۲۹۸۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آتلانتیک؛ بعد از گذشت یک سال از آغاز پاندمی کرونا اکنون برخی از محققان به یک نتیجه رسیده اند: ملاتونین می تواند ویروس کرونا را در بدن متوقف کند.

ملاتونین  یک ماده‌‌ شیمیایی است که بدن ما به طور طبیعی در طول خواب آن را ترشح می کند.

هر شب  از غدد مغز ما بیرون می آید و به خون ما می ریزد  و باعث خواب می شود. «چنگ» که یک محقق چینی است این یافته را به عنوان یک احتمال بالقوه در نظر گرفت. وی گفت: «این كار بسیار مقدماتی بود؛  یك مطالعه كوچك در روزهای اولیه قبل از آنكه حتی کرونا حتی نامی داشته باشد ارزش انجام دادن را داشت.»

بعد از آن چنگ که یک پزشک چینی است از محققان پزشکی دیگر جهان شنید که ملاتونین می تواند در توقف ویروس کرونا نقش داشته باشد.

علاوه بر اثرات مشهور ملاتونین در خواب این ماده در کالیبراسیون سیستم ایمنی نیز نقش دارد. ملاتونین اساساً  به عنوان یک تعدیل کننده کمک می کند تا پاسخ بهتری از سوی سیستم ایمنی بدن به ویروسی مثل کرونا وجود داشته باشد.

بعد از به دست آمدن نتایجی تحقیقات عمیق تری در رابطه با تاثیر ملاتونین بر روی ویروس کرونا انجام گرفت. داده ها از هزاران بیمار به دست آمده بود. در نتایج منتشر شده به این موضوع اشاره شد افرادی که در طول بیماری به آنها ملاتونین تزریق می شود مرگ و میر کمتری نسبت به سایر بیماران دارند.

محققان دیگر نیز الگوهای مشابهی را مشاهده کردند. در ماه اکتبر  یک مطالعه در دانشگاه کلمبیا نشان داد که بیماران در صورت دریافت ملاتونین  میزان بقای بیشتری دارند. هنگامی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای درمان کرونا به مرکز پزشکی ملی پزشکی والتر رید منتقل شد ، پزشکان وی علاوه بر انبوهی از سایر روشهای درمانی تجربی ، ملاتونین تجویز کردند.

در حال حاضر هشت آزمایش بالینی در سراسر جهان در حال انجام است تا ببیند آیا این ارتباطات ملاتونین وجود دارد یا خیر. معدود درمان های دیگری هستند که اینقدر مورد تحقیق قرار گرفته اند. اگر ملاتونین در واقع ثابت کند که به مردم کمک می کند ، ارزان ترین و آسان ترین دارو برای مقابله با کروناست.

برخلاف داروهایی مانند رمدسیویر و یا آنتی بادی ها ، ملاتونین ها راحت تر در دسترس قرار دارند با این حال هنوز تاییدی برای این دارو وجود ندارد.

ویروس کرونا قادر است فرآیندهای ظریف درون سیستم عصبی ما را تغییر دهد و در بسیاری از موارد به روش های غیرقابل پیش بینی و گاهی اوقات علائم طولانی مدت ایجاد می کند. درک بهتر روابط بین ایمنی و سیستم عصبی می تواند در درک کووید19 و پیشگیری از آن نقش اساسی داشته باشد.

در طول همه گیری ثابت شده که بسیاری از افراد از بی خوابی رنج می برند. بروز مشکلات مغزی از شایع ترین عوارض به جای مانده از ویروس کرونا هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها