jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۸۱۴۱   ۰۹ دی ۱۳۹۹  |  ۱۱:۱۷

هیچ کس به طور دقیق از زمان دقیق اختراع چرخ و اولین باری که انسان چرخ را در وسایل نقلیه به کار برد اطلاع ندارد، اما این اختراع بشر نقش به سزایی در زندگی ما پیدا کرده است.

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، با پیشرفت تکنولوژی هر روز یک خبر از اختراعات و خلاقیت‌های جدید در زمینه وسایل چرخ‌دار به گوش ما می‌رسد. ترکیب توانایی چرخش سریع و توانایی پای انسان برای انطباق با تغییرات سطح زمین، منجر به تولید مجموعه متنوعی از ربات‌های چرخ‌دار شد که می‌تواند به افراد هنگام راه رفتن و حمل وسایل کمک کند.

در یک مصاحبه که با مارکو بژلونیک، یکی از محققان ETH زوریخ، انجام  شد درباره پیشرفت یکی از تیم‌های تحقیقاتی این مرکز به روی این گونه ربات‌ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت. برای بسیاری از ما اولین دیدار با رباتی که دارای پاهای مفصلی و چرخ‌های چرخشی بود، مربوط به زمانی است که فیلم‌های پروژه بوستون پویا برای نمایش به اشتراک گذاشته شده بود. با انجام حرکات مختلف روی زمین‌های مختلف و انجام پرش‌های گاه‌به‌گاه ورزشکاری توسط ربات‌ها هیاهوی زیادی در محافل رباتیک ایجاد شد، اما وقتی هندل به عنوان یک کالای تجاری معرفی شد، همه در مورد کاربرد آن سوال می‌کردند. این ربات برای انباردارها مفید هستند؛ برای کف انبارها که کاملا مسطح است از چابکی و سرعت این ربات‌ها استفاده می‌شود.

شرکت Boston Dynamic معمولا در مورد جزئیات مربوط به توسعه رباتیک خود و اطلاعات مربوط به پروژه‌های خود محتاط است و آن‌ها را منتشر نمی‌کند، بنابراین ممکن است ما هرگز از جزئیات این ربات مطلع نشویم؛ اما آن‌چه که آن‌ها به طور قطع به دست آوردند این است که پیشرفت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشتند. برخی از این یادگیری مهارت‌ها حتی برای انسان‌ها نیز سخت و عجیب است که باعث آسیب به انسان‌ها می‌شود. در حالت کلی مشکلات بسیاری برای استفاده و راه‌اندازی اینگونه ربات‌ها وجود دارد. ایجاد یک جریان ثابت برای تعیین سختی مسیر و نوع حرکت ربات از سختی‌های کار با این ربات‌ها است.

از نگاه دیگر کاربردهای جذاب و شکل ظاهری جالب آن‌ها کمک‌های زیادی به انسان‌ها در انجام کارها می‌کند. این ربات‌ها الهام گرفته از پروژه‌های مختلف همین شرکت LEGO به نام ۲۸ سروو هستند، با این تفاوت که در مدل قبلی حرکت چرخ و پای آن‌ها به طور خودکار انجام نمی‌شد. همانطور که الگوریتم‌های کنترل در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ربات در سراسر جهان بررسی می‌شود، اطمینان داریم که ربات‌های چرخدار به عنوان یک پروژه عملی مطرح می‌شوند و می‌توانند به تولید انبوه برسند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.