jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۶۷۲۳   ۰۳ دی ۱۳۹۹  |  ۱۴:۳۶

مدیرعامل تسلا مدعی شده که در تاریک‌ترین روزهای این کمپانی در فکر فروش تسلا به اپل با یک دهم قیمت فعلی بوده اما تیم کوک حتی حاضر به برگزاری جلسه با وی نشده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، ایلان ماسک در حساب توییتری خود نسبت به گزارش‌های مبنی بر تلاش اپل برای تولید و فروش یک خودروی الکتریکی و خودران واکنش نشان داده. ماسک در توییتی اعلام کرده زمانی که تسلا دشوارترین شرایط را برای تولید مدل ۳ پشت سر می‌گذاشته، خواهان ارتباط با تیم کوک برای فروش احتمالی این کمپانی سازنده خودروی الکتریکی به اپل بوده. در آن زمان ارزش تسلا یک دهم ارزش کنونی آن بوده، اما تیم کوک چنین ملاقاتی را رد کرده است.
در حال حاضر تسلا با ارزش‌ترین سازنده خودرو در جهان محسوب می‌شود و ارزش بازار نزدیک به ۵۰۰ میلیارد دلار دارد. با این وجود در سال ۲۰۱۷ شرایط چندان به نفع شرکت تحت مدیریت ایلان ماسک نبود و حتی یک خودروی برقی به صورت انبوه در خط تولید این کمپانی ساخته نمی‌‌شد.
 
ایلان ماسک افشا کرد: می‌خواستم تسلا را به اپل بفروشم، تیم کوک جلسه نگذاشت+عکس

ماسک در گذشته اعلام کرده بود که تسلا در سال ۲۰۱۷ فاصله بسیار کمی با ورشکستگی داشته که البته با منابع خود توانست مدل ۳ را به تولید برساند و در بازار باقی بماند. این کمپانی پس از مدتی از خودروی مدل Y و همچنین سایبرتراک رونمایی کرد.
در حال حاضر اپل نسبت به این گفته ایلان ماسک واکنشی از خود نشان نداده است.
طبق گزارش‌ها اپل در ۵ سال گذشته به دنبال ورود به دنیای خودروهای الکتریکی و خودران بوده. تا چند روز پیش تصور می‌شد این کمپانی در حال توسعه نرم افزار و فناوری‌های دیگر برای فروش به سازندگان خودرو است، با این حال دیروز گزارشی از تصمیم اپل برای تولید یک خودروی الکتریکی در سال ۲۰۲۴ خبر داد.
 
ایلان ماسک افشا کرد: می‌خواستم تسلا را به اپل بفروشم، تیم کوک جلسه نگذاشت+عکس

طبق این گزارش جدید، یکی از دلایلی که اپل تصمیم به تولید چنین محصولی گرفته، پیشرفت در زمینه توسعه باتری است. به نظر می‌رسد اپل در حال توسعه باتری «لیتیم آهن فسفات» است که می‌تواند حجم کمتری را اشغال کند، وزن کمتری داشته باشد و همچنین چگالی انرژی بالاتری را ارائه دهد. ماسک اعلام کرده برخی از خودروهای تسلا که در چین ساخته می‌شوند، از باتری آهن فسفات بهره می‌برند.
تسلا دیگر شرکت سال ۲۰۱۷ نیست و حالا باارزش‌ترین خودروساز جهان محسوب می‌شود که برنامه‌های بزرگی دارد. این کمپانی می‌خواهد بزرگترین کارخانه تولید باتری جهان را در آلمان بسازد و همچنین برد کامیون برقی «Semi» را هم افزایش دهد. ماسک چندین هفته پیش از آمادگی تسلا برای ادغام با خودروسازهای دیگر خبر داد، البته اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نکرد.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.