jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۶۳۰۶   ۰۲ دی ۱۳۹۹  |  ۱۰:۲۷

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده از باتری‌های ۴۶۸۰ تسلا، این فناوری ذخیره انرژی را حدود ۵ برابر و ظرفیت پیمایش خودروی الکتریکی را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، سلول‌های باتری استوانه‌ای تسلا ۴۶۸۰ که با روش مارپیچی مرتب شده‌اند، یکی از داغ‌ترین موضوعات در دنیای خودروی الکتریکی هستند. این طراحی جدید می‌تواند باعث افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت پیمایش خودرو شود. نکته‌ی جالب اینکه افزایش ظرفیت پیمایش خودروی برقی از این طریق، حتی بدون بهبود مواد شیمیایی امکان‌پذیر است.
 
باتری ۴۶۸۰ تسلا؛ طرحی خلاقانه برای خودروهای الکتریکی+عکس

دلیل این موضوع، بهینه‌سازی اندازه باتری، طراحی جدید برای بهبود عملکرد (الکتریکی و حرارتی) و ساخت باتری‌ به‌عنوان عنصر ساختاری خودرو است. تسلا اخیرا تصویری از چیدمان سلول‌ها در پکیج باتری و بدون استفاده از ماژول‌های داخل آن منتشر کرد. به‌ جای استفاده از چند هزار سلول نوع ۲۱۷۰، تنها حدود ۹۶۰ سلول (۴۰x۲۴) وجود دارد. این چیدمان برای تسلا کافی است؛ زیرا سلول نوع ۴۶۸۰ حدود ۵ برابر بیشتر انرژی ذخیره می‌کند. ذخیره انرژی (تراکم انرژی) در این حالت ممکن است به ۳۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم یا حتی بیش از آن برسد.
تسلا به ‌دنبال جذب صدها یا شاید هزاران کارگر است تا صنعت باتری خود را در مناطق مختلف، توسعه دهد. پیش از آن‌که تسلا ساخت کارخانه‌های با ظرفیت بیش از ۱۰۰ گیگاوات ساعت را آغاز کند، برخی از مهندسان این‌ شرکت در حال بهینه‌سازی و اصلاح فرایند تولید هستند تا با مشکلی مواجه نشود.
 
باتری ۴۶۸۰ تسلا؛ طرحی خلاقانه برای خودروهای الکتریکی+عکس
 
مزایای اصلی فناوری جدید تسلا
. افزایش ظرفیت پیمایش تا بیش از ۵۸ درصد (۳۰ درصد با طراحی سلول و یکپارچه‌سازی خودرو)
. ۵۶ درصد کاهش هزینه (که ممکن است به کمتر از ۵۰ تا ۶۰ دلار در کیلووات ساعت در سطح سلول برسد)
. ۶۹ درصد کاهش در هزینه سرمایه‌گذاری کارخانه‌های باتری به ازای هر گیگاوات ساعت ظرفیت تولید 
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو