حوادث کهگیلویه و بویراحمد: نشت گاز

پدر و پسر یاسوجی قربانی قاتل خاموش شدند

حوادث اصفهان؛ گازگرفتگی

امدادرسانی به 14 مسموم مونوکسیدکربن در استان اصفهان طی 2 روز

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از مسمومیت ۱۴ نفر با گاز منواکسیدکربن تنها در دو روز گذشته در استان خبر داد و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی، از مسمومیت و مرگ و میر ناشی از منواکسیدکربن پیشگیری کنند.
کد خبر: ۱۲۹۳۹۲۴
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از ایسنا، غفور راستین با اشاره به اینکه ساعت ۱۸ روز پنجشنبه (۲۰ آذرماه) در تماسی با اتاق فرمان ۱۱۵ شهر اصفهان گزارشی از یک مورد مسمومیت با co در منزلی واقع در میدان احمدآباداعلام شد، اظهار کرد: بلافاصله یک واحد امدادی به محل حادثه اعزام شد و فرد مسموم را که مردی ۲۸ ساله بود پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان خورشید منتقل کرد. علت این حادثه انتشار گاز منوکسیدکربن به دلیل اشکال در لوله بخاری بوده است.
 
امدادرسانی به 14 مسموم مونوکسیدکربن در استان اصفهان طی 2 روز
وی افزود: همان روز و در همان ساعت موردی دیگر از مسمومیت با منوکسیدکربن در منزلی واقع در سپاهان شهر اصفهان اعلام شد که بلافاصله ۲ واحد امدادی بر بالین مصدومان حاضر شدند و مصدومان را که ۳ زن و یک نوزاد دختر ۷ روزه بود پس از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به بیمارستان خانواده منتقل کردند. علت این حادثه نیز نصب آبگرمکن در حمام منزل و انتشار گاز CO به دلیل اشکال در آبگرمکن بوده است.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه روز جمعه نیز فردی در تماس با اتاق فرمان ۱۱۵ شهرضا اعلام کرد که دچار علایم مسمومیت شده است، افزود: تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی به منزل این زن ۴۳ ساله واقع در منظریه شهرضا اعزام شدند و پس از انجام اقدامات درمانی فوریت های پزشکی او را به بیمارستان امیرالمومنین(ع) شهرضا منتقل کردند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، راستین خاطرنشان کرد: در ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه جمعه هم ۴ نفر شامل یک مرد، یک زن و ۲ دختربچه در منزل خود واقع در خیابان هزارجریب به دلیل استفاده از بخاری بدون دودکش دچار مسمومیت با CO شده و با تماس با ۱۱۵ درخواست امدادرسانی کردند؛ بلافاصله یک واحد امدادی بر بالین آنها حاضر شد و با انجام اقدامات درمانی فوریت‌های پزشکی، مصدومان را در محل درمان کرد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به اینکه ساعت ۲ بامداد امروز نیز ۴ نفر شامل ۲ مرد و ۲ زن در محله A۲ فولادشهر بر اثر انتشار گاز منوکسیدکربن به علت اشکال در آبگرمکن خانه دچار مسمومیت شدند، خاطرنشان کرد: تکنسین‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی فولادشهر به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و اقدامات درمانی اولیه را بر روی آنها انجام دادند.
به گفته وی، ۲ نفر از مصدومان توسط آمبولانس به بیمارستان شهدای لنجان منتقل شدند و ۲ مصدوم دیگر نیز برای اعزام به بیمارستان رضایت ندادند.
راستین تاکید کرد: به راحتی و با رعایت نکات بسیار ساده ایمنی می توان از مسمومیت و مرگ و میر ناشی از منواکسیدکربن که در واقع مرگ خاموش است جلوگیری کرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها