هیچ پدر و مادری دوست ندارد کودک خود را شکست خورده ببیند. این ممکن است دلسرد کننده باشد که والدین با درماندگی کودک در حین نوشتن یک کلمه را غلط املایی ببینند ، فوتبال را از دست بدهند ، فراموش نکنند که تکالیف خود را به مدرسه بیاورند ، یا به دلیل نقش آفرینی در یک اجرا انتخاب نشوند.
کد خبر: ۱۲۹۳۳۰۳

به گزارش جام جم آنلاین ،بچه های جوان ممکن است احساس کنند که اگر دوستشان برای ناهار کنار هم بنشینند ، در کلاس به آنها احضار نشود ، یا اینکه فقط در مدرسه "مناسب" نیستند ، احساس شکست می کنند. گرفتن نمرات ضعیف ، انتخاب شدن یا عملکرد خوب در مقابل دیگران (مانند ورزش یا سخنرانی در جمع) از دیگر موارد رایج است که بچه ها می توانند درک کنند که شکست خورده اند.

طبیعتاً اولین انگیزه بسیاری از والدین ، ​​محافظت از فرزندشان در برابر این تجربیات ناخوشایند است. اما این معمولاً به نفع فرزند شما نیست. در عوض ، شکست می تواند به یک تجربه یادگیری تبدیل شود که در واقع توانایی کودک شما را برای موفقیت در آینده بهبود می بخشد. همانطور که هنری فورد یک بار گفت: "شکست تنها فرصتی است که باید باهوش تر دوباره شروع شود."

اگرچه این یک قسمت طبیعی از زندگی است ، شکست می تواند احساسات دردناکی مانند عصبانیت ، ناراحتی ، ناامیدی یا اعتماد به نفس پایین را در کودک یا بزرگسالان ایجاد کند. چگونگی تجربه کودک شما از این احساسات ممکن است براساس سن و بلوغ او باشد. با این حال ، می توان به آنها یاد داد که این احساسات را به روشی مثبت تشخیص داده و با آنها کنار بیایند - و آنها را به سمت موفقیت آینده هدایت کنید.

  • پاسخ های مثبت به شکست

کودکان می بینند که والدین چگونه شکست را می پذیرند یا چگونه با آن کنار می آیند و این در پاسخ خود تأثیر می گذارد. این می تواند یک چیز خوب یا بد باشد.

اگر هنگام پذیرش برای ارتقا  درجه ای که واقعاً می خواستیم از او عصبانی شویم یا از معلم کودک بخاطر دادن نمره بد ناراحت شویم ، کودک ممکن است هنگام مواجهه با شکست های خود این رفتار را الگوبرداری کند. از طرف دیگر ، اگر شکست را جدی بگیریم و از آن به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت خود استفاده کنیم ، کودک درس بهتری می آموزد.

هنگامی که کودکی یک شکست را تجربه می کند ، والدین باید به آنها کمک کنند تا ارزیابی کنند که چه اشتباهی رخ داده و چگونه می توانند از بروز مجدد آن جلوگیری کنند. اگر کودک به اندازه کافی بزرگ شده است ، از آنها بپرسید که چرا فکر می کنند در این آزمون شکست خورده اند یا توپ را نگرفته اند. بینش آنها نسبت به مسئله ممكن است شما را متعجب كند.

  • کودکان می توانند در مورد حل مسئله از طریق عدم موفقیت یاد بگیرند.

بازآرایی مجدد شکست به عنوان فرصتی برای ارزیابی و برنامه ریزی برای نتایج بهتر ، می تواند شکست را کاهش دهد و باعث ایجاد انعطاف پذیری شود ، ضمن اینکه آنها را برای انجام بهتر دفعات بعدی آماده می کند. بچه های ما با تلاش و شکست ، سپس دوباره تلاش و موفقیت ، در مورد صبر ، استقامت و احساس افتخار به موفقیت های خود می آموزند.

تشویق و ستایش ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانیم برای شکل دادن به پاسخ مثبتی که می خواهیم ببینیم استفاده کنیم.

  • آموزش چگونگی حل مشکلات خود به کودکان

از راهکارهای زیر برای کمک به کودک خود استفاده کنید تا شکست ها را به درس و انگیزه موفقیت آینده تبدیل کند:

1.درباره احساسات آنها صحبت کنید

به کودک خود کمک کنید احساساتی را که احساس می کند شناسایی کرده و به روشی قابل قبول ابراز کند. وقتی کودک شما موفق نیست ، چه در کلاس و چه در زمین فوتبال ، والدین (یا هر مراقب بزرگسالان) باید در دسترس باشند تا به آنها کمک کنند تا احساسات خود را از بین ببرند.

2.درباره آنچه اتفاق افتاده صحبت کنید

به آنها فرصتی بدهید تا در مورد اینکه چرا فکر می کنند همه چیز آنطور که می خواستند پیش نرفتند یا انتظار داشتند که پیش بروند ، صحبت کنند. حتی جوانان می توانند احساسات خود را بیان کنند و یکی از بهترین کارهایی که والدین می توانند انجام دهند گوش دادن به آنها است. فرزند شما حتی احتمالاً بینشی درباره آنچه اتفاق افتاده است که شما از آن آگاه نبوده اید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها