jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۳۰۹۲   ۱۹ آذر ۱۳۹۹  |  ۰۸:۲۱

طبق اعلام دولت انگلستان مردم این کشور به صورت داوطلبانه در حال خرید خودروهای برقی هستند و فروش خودروهای برقی و هیبریدی همچون PHEV ها در ماه اکتبر سال جاری حدود 3 برابر بیشتر از سال قبل شده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، تا پیش از این دولت انگلستان قصد توقف فروش خودروی بنزینی و دیزلی تا سال 2035 را دنبال می‌کرد که حال با توجه به وضعیت پیش آمده در نتیجه گسترش ویروس کرونا و توجه جهانیان به مسئله محیط زیست، خودروسازان تنها تا سال 2030 توانایی فروش محصولات احتراق داخلی را خواهند داشت.
طبق اعلام دولت انگلستان مردم این کشور به صورت داوطلبانه در حال خرید خودروهای برقی هستند و فروش خودروهای برقی و هیبریدی همچون PHEV ها در ماه اکتبر سال جاری حدود 3 برابر بیشتر از سال قبل شده است.
در حال حاضر از هر 7 خودرو فروخته شده یکی از آن ها مجهز به قوای محرکه برقی است.
 
ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی؛ انقلاب بزرگ برقی در بازار اروپا+عکس

همچنین شبکه شارژ خودروهای برقی به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر دو استارتاپ چراغ های خیابانی را تبدیل به شبکه شارژ وسایل نقلیه برقی می‌کنند که گزینه بسیار مناسبی برای استفاده درون شهری است. تنها در 10 ماه سال ابتدایی جاری این شبکه شارژ تا 18 درصد رشد پیدا کرده است. همچنین در این مدت شبکه شارژ خارج شهری نیز بیش از یک چهارم رشد کرده است.
گفته می شود با توجه به زیرساخت‌های فعلی در بریتانیا اگر شما سالیانه 13 هزار کیلومتر رانندگی کنید و مسافت 321 کیلومتری را بین هر نقطه شارژ شهری طی کنید؛ در طول 9 روز تنها 10 ساعت زمان در شبکه شارژ AC وقت سپری کرده‌اید که رقم بسیار مناسبی است.
 
ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی؛ انقلاب بزرگ برقی در بازار اروپا+عکس

در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگ نفتی به دنبال ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی هستند. از مهم ترین این شرکت‌ها می‌توان به BP، شل و توتال اشاره کرد.
دولت انگلستان قصد دارد در حدود 1.3 میلیارد پوند برای توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی سرمایه گذاری کند. همچنین این دولت به دنبال آن است تا 500 میلیون پوند برای ایجاد کارخانه‌های تولید باتری هزینه کند تا از بزرگ ترین رقیب این کشور در اروپا یعنی آلمان عقب نماند.
در حال حاضر شرکت های بزرگی همچون بی ام و و فولکس واگن در حال ساخت کارخانه‌های تولید باتری در سرتاسر اروپا هستند.
 
ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی؛ انقلاب بزرگ برقی در بازار اروپا+عکس

تنها در آلمان تا سال 2023 شرکت های تولید کننده باتری می‌توانند تا نیم میلیون خودروی برقی و هیبریدی را پوشش دهند.
این بخشی از برنامه بزرگ دولت انگلستان برای ایجاد شرایط سبز در سرتاسر کشور است. در حال حاضر تولید برق به کمک باد های دریایی در حال توسعه است که می‌تواند انرژی مورد نیاز تمامی خانه ها در کشور انگلستان را تامین کند.
سیستم های ذخیره ساز انرژی هیدروژنی و باتری های قدیمی نیز دیگر راه حل دولت انگلستان در تبدیل شدن به یکی از پاک ترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید.
 
ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی؛ انقلاب بزرگ برقی در بازار اروپا+عکس

طبق مطالعات جدید با وجود این که انرژی زیادی برای تولید باتری های مورد نیاز خودروهای برقی صرف می‌شود اما تنها پس از گذشت 2 سال استفاده از این وسایل نقلیه تمام CO2 تولید شده در پروسه تولید را جبران می‌کند.
همچنین با استفاده از منابع تولید برق پاک تر، وسایل نقلیه برقی رو به روز پاک تر خواهند شد.
در حال حاضر 10 میلیون خودروی مجهز به قوای محرکه برقی تنها 6 درصد از کل برق مصرفی کشور بزرگی همچون انگلستان را مصرف می‌کنند.
 
ممنوعیت فروش خودروی بنزینی و دیزلی؛ انقلاب بزرگ برقی در بازار اروپا+عکس

محققان به دنبال منابع مالی جدید برای تولید هیدروژن از طریق انرژی بادی هستند. وسایل نقلیه سلول سوختی نیز می‌توانند نقش بسیار مهم و عمده‌ای در آینده صنعت خودروسازی بازی کنند.
این مطلب را با جمله تاریخی از توماس ادیسون یکی از مخترعین بزرگ قرن 20 به پایان خواهیم رساند:
در آینده، فقط ثروتمندان از شمع استفاده خواهند کرد

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.