مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از امکان جدید "نمودار تعاملی" همه نمادهای بورسی و فرابورسی در سایت TSETMC خبر داد و دو اولویت نخست را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۹۲۳۵۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بورس پرس ، روح الله دهقان درباره امکانات و ابزارهای جدیدی که اخیرا" در سایت TSETMC بکار گرفته شده (شامل موارد جابجایی "نمادهای پربیننده" با "نمادهای پرتراکنش" ، آموزش، نمایش روزانه ورود پول سهامداران حقیقی و نقشه بازار ) به بورس پرس توضیح داد: این اقدامات با توجه به گسترش بازار سرمایه در سال های اخیر و لزوم توسعه فرهنگ سازی و آموزش رخ داده که در آینده هم ادامه دارد.

وی افزود: در این میان گزینه نمایش روزانه ورود پول سهامداران حقیقی ، بعد از اعمال تمهیدات فنی در آینده ایی نزدیک بکار گرفته خواهد شد اما امکان تازه ایی به نام "نمودار تعاملی" برای همه شرکت های بورسی و فرابورسی بکار گرفته شده که جنب محل نمایش ساعت نمادها ، بار گذاری شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این نمودار بر اساس حجم معاملات و قیمت روزانه سهام هر شرکت و در دوره های زمانی و با امکان تنظیم مختصات مختلف توسط کاربران بوده و می تواند در تحلیل تکنیکال سهامداران از وضعیت هر شرکت مورد استفاده قرار گیرد .

دو قابلیت جدید سایت TSETMC

دهقان در پاسخ به این سئوال که دیگر برنامه های شرکت مدیریت فناوری بورس تهران برای سایت TSETMC چیست و آیا سامانه معاملات مشکلی ندارد به بورس پرس گفت: یکی از خواسته های برخی فعالان بازار سرمایه ، تغییر ظاهر این سایت مهم است که با توجه به قدمت ، عادت اکثر سهامداران ، پیجیدگی و حساسیت خاص این مورد ، نیاز به بررسی های بیشتری است و یکی از گزینه ها هم امکان نمایش گزینه های مختلف در چند پیش زمینه و صفحه است.

وی ادامه داد: اما اولویت اصلی این سایت تقویت پایه های تکنولوژی و جلوگیری از اختلالات موردی سامانه معاملات و نمایش دقیق اطلاعات است که خوشبختانه در ماه های اخیر ، رخ نداده است . به طوری که تعداد معاملات بورس و فرابورس در چهارشنبه گذشته بالغ بر 2.5 میلیون دفعه و بی سابقه در 6 ماه گذشته بود اما مشکلی در سامانه معاملات ایجاد نشد .

دهقان افزود: بنابراین در مقطع فعلی و با وجود افزایش چشمگیر حجم معاملات در هفته های اخیر ، مشکلی در سامانه معاملات و پردازش سیستم و آمار و اطلاعات رخ نداده و انتظار می رود با توسعه تکنولوژی ، وضعیت روز به روز و هفته به هفته بهتر شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها