آیا درباره گیاه بن سرخ که به حالت خمیری در می آید و برای درمان سرطان پوست استفاده می شود، شنیده اید؟ آیا واقعا این گیاه به خواص درمانی مجهز شده است؟
کد خبر: ۱۲۸۹۶۲۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دکتر چک ،«گیاه خون ریشه» یا «بن سرخ» نوعی گیاه کوچک جنگلی است که در مرکز شمالی ایالات متحده آمریکا و کانادا رشد می کند. در گذشته، برای از بین بردن خال های گوشتی از این گیاه استفاده می کردند. خال های گوشتی شامل: خال هایی که به رنگ پوست هستند، زائده های لاستیک مانندی که معمولا با پایه از پوست آویزان هستند و بیشتر در قسمت گردن، زیر بغل، کشاله ران، پلک ها و دیگر قسمت های چین خورده بدن بروز می کنند، می شوند.

شفادهندگان غیربومی برای سالیان سال از گیاه بن سرخ برای درمان سرطان پوست استفاده می کردند. به تازگی نام این گیاه در روزنامه دیده شده است؛ زیرا یک شفادهنده گرجستانی به جرم استفاده غیرقانونی از گیاهی که با عنوان «خمیر گیاهی خوراکی» که حاوی بن سرخ بود و برای درمان سرطان پوست به کار می رفت، متهم شده بود.

سالیان گذشته، فردی به نام «هری هاکسی» به شهرت رسید که از یک خمیر موضعی که ترکیبی از بن سرخ و ترکیبات دیگر بود، برای درمان سرطان های خارجی، استفاده کرده بود.

 

برخلاف گزارش هایی که اعلام می کردند، بعضی از افراد با استفاده از این ترکیب مداوا شده اند، به هری هاکسی برچسب شیادی زدند و او مجبور شد تا کلینیک خود را به شهر تیجوآنا در مکزیک منتقل کند.

با وجود این که خمیری که هاکسی تولید کرد، هیچ وقت روی آن به طور رسمی تحقیقات انجام نشد، پزشکان قراردادی از نوعی خمیر مشابه استفاده کردند که گاهی اوقات این دارو با عمل جراحی ترکیب می کردند و آن ها با کمک این خمیر، با موفقیت می توانستند سرطان های پوستی را درمان کنند.

این دارو ترکیبی از بن سرخ و زینک کلورید بود که با نام “Mohs chemosurgery”، به یاد پزشک فردریک موهس که این روش را ابداع کرد، شناخته می شود.

در گرجستان در مقاله ای گزارش داده بود که خانم های مبتلا به سرطان پستانی که این خمیر را استفاده کردند، بعد از استفاده از این خمیر درد مشقت باری را تحمل کردند و بافت های سرطانی شان دگرگون شده بود.

بعضی از شفا دهندگان سنتی از گیاه بن سرخ برای درمان سرطان پستان استفاده می کردند؛ اما هیچ گونه مطالعه و تحقیق علمی ای اثبات نکرده که این گیاه می تواند این عارضه را درمان کند.

تا زمانی که سرطان پوست مایه نگرانی است، اطلاعات بسیار کمی درباره نتایج درمان خودسرانه با خمیرهای سرخ بن در دسترس است که به اینترنت فروخته شده اند یا شفادهندگان سنتی از آن استفاده کرده اند.

گزارشی که توسط دو پزشک متخصص امراض پوستی در دسامبر سال 2002 در آرشیو امراض پوستی چاپ شد، موقعیت و شرایط مربوط به چهار بیمار را توضیح داد که از این خمیر استفاده کرده بودند. به نظر می رسید که یکی از آن ها به طور کامل مداوا شده؛ اما وقتی که بافت برداری انجام شد، باقی مانده یک تومور را نشان داده بود. یکی دیگر از بیماران به طور کلی از شر سرطان پوست خلاص شده بود؛ اما در طول دوره درمان بسیار وحشت زده بود. سومین بیمار هنوز کارهای زیادی بود که باید انجام می داد و در نفر آخر هم مشخص شد که سلول سرطانی اش برای چندین سال نابود شده؛ اما سرطان دوباره برگشته بود و او باید تحت جراحی های وسیع تری قرار می گرفت.

یکی دیگر از موردها مربوط به یک پیرمرد بود. وی با استفاده از گیاه سرخ بن توانسته بود به طور موفقیت آمیزی سرطان پوست موجود در فرق سرش را که بعد از عمل جراحی برگشته بود، درمان کند.
درمان مشکلات پوستی با گیاه بن سرخ

اگر تصمیم دارید که با استفاده از گیاه سرخ بن، برآمدگی ها و خال های پوستی خود را درمان کنید، می توانید حالت پودر شده یا خمیر شده این گیاه را خریداری کرده، آن را روی محل مورد نظرتان قرار دهید و سپس آن را با بانداژ بپوشانید. این کار را برای سه روز متوالی انجام دهید و قبل از هر بار استفاده، موضع را با هیدروژن پراکسید بشویید.

قرار دادن این خمیر بر روی تومور یا زائده باعث التهاب پایه و رنگ پریدگی آن می شود و سپس می افتد؛ در نهایت یک جای زخم بسیار کوچک از این زائده بر روی پوست می ماند و البته هیچ آسیبی به بافت های سالم وارد نمی کند.

در نتیجه، استفاده از خمیر سرخ بن در مقایسه با انجام عمل جراحی، تاثیر بهتری بر روی از بین بردن خال های گوشتی در قسمت های مختلف بدن می گذارد. اما توصیه می کنیم که با احتیاط از این گیاه استفاده کنید و حتما به دستورالعمل های نوشته شده بر روی محصول توجه کنید!

بهتر است از خمیر سرخ بن یا هر گونه محصول دیگری برای درمان خودسرانه سرطان های پوستی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است که این گیاه تمام بافت های بدخیم را درمان نکند. تنها انجام بافت برداری می تواند عارضه یا درمان آن را تشخیص دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها