طبیعی است که کودکان گاهی اوقات تکالیف خود را فراموش کنند ، در طول کلاس رویای خود را ببینند ، بدون فکر فکر کنند و یا سر میز شام بی نظیر شوند. اما عدم توجه ، تکانشگری و بیش فعالی نیز نشانه هایی از اختلال بیش فعالی با کمبود توجه است که گاهی اوقات به عنوان اختلال نقص توجه شناخته می شود.
کد خبر: ۱۲۸۹۴۷۹

بیش فعالی چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین، وقتی بسیاری از افراد به اختلال نقص توجه فکر می کنند ، پسری را نشان می دهند که از کنترل خارج است و در حال حرکت مداوم است و از دیوارها می پرد و همه اطرافیان را مختل می کند. اما واقعیت بسیار پیچیده تر است. برخی از کودکان مبتلا  بی سر و صدا می نشینند و مایلند با دیگران فاصله داشته باشد. برخی تمرکز بیش از حد بر یک کار دارند و در انتقال آن به کار دیگری مشکل دارند. دیگران فقط  بی توجه هستند ، اما بیش از حد واکنش نشان میدهند.

 

بیش فعالی می تواند بر تمام قسمت های زندگی فرد تأثیر بگذارد. کودکان مبتلا به بیش فعالی که در برنامه های مداخله زودهنگام شرکت می کنند ، در اواخر زندگی به خدمات کمتری در مدرسه ، عدالت و بهداشت نیاز دارند. با ترکیبی از داروها و سایر اقدامات درمانی ، وضعیت کودکان مبتلا به بیش فعالی نیز بهبود می یابد. استفاده از دارو ممکن است به کاهش شدت علائم و در نتیجه تسهیل اجرای یک مداخله کمک کند.

 

مداخله اولیه می تواند به کودکان کمک کند:

 

خویشتنداری - چگونه آنها احساسات و رفتارهای خود را کنترل می کنند

 

عملکردهای اجرایی - ساختار و برنامه ریزی ، تصمیم گیری ، قضاوت

 

مهارت های اجتماعی - دوست سازی و نگهداری دوستان ، تعامل و اعتماد به نفس با دیگران

 

موفقیت در مدرسه - اینکه بتوانید با توجه به مرحله رشد خود آرام بنشینید ، گوش دهید ، درک کنید و پیشرفت کنید

 

کمک گرفتن در سال های اولیه می تواند فواید کوتاه مدت و بلند مدت برای کودکان به همراه داشته باشد زیرا می تواند مشکلات مرتبط با بیش فعالی را کاهش دهد ، مانند اختلالات یادگیری ، اضطراب ، افسردگی و مشکلات رفتاری.

همه چیز در مورد بیش فعالی

تشخیص بین بیش فعالی و رفتار طبیعی کودک ممکن است دشوار باشد. اگر فقط چند علامت مشاهده کردید ، یا علائم فقط در برخی شرایط مشاهده می شوند ، احتمالاً بیش فعالی نیست. از طرف دیگر ، اگر کودک شما تعدادی از علائم و نشانه های بیش فعالی را نشان می دهد که در همه موقعیت ها وجود دارد - در خانه ، مدرسه و بازی - وقت آن است که نگاه دقیق تری بیندازید.

 

زندگی با کودک مبتلا به بیش فعالی می تواند ناامیدکننده و طاقت فرسا باشد ، اما به عنوان والدین کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا بتوانید به کنترل علائم ، غلبه بر چالش های روزمره و آرامش بیشتر خانواده کمک کنید.

 

برخی حقایق درمورد بیش فعالی:

  • کودکان مبتلا به بیش فعالی اغلب می توانند تمرکز خود را بر روی فعالیتهایی که از آنها لذت می برند ، نشان دهند. اما هر چقدر تلاش کنند ، وقتی وظیفه پیش رو خسته کننده یا تکراری است ، در حفظ تمرکز مشکل دارند

 

  • کودکان مبتلا به بیش فعالی ممکن است تمام تلاش خود را برای خوب بودن انجام دهند ، اما هنوز قادر به نشستن آرام ، ساکت ماندن یا توجه نیستند. ممکن است نافرمان به نظر برسند ، اما این به این معنی نیست که آنها عمداً عمل می کنند.

 

  • بیش فعالی غالباً تا بزرگسالی ادامه می یابد ، بنابراین منتظر نمانید تا کودک از این مشکل بزرگتر شود. درمان می تواند به کودک شما کمک کند تا علائم را مدیریت و به حداقل برساند.

 

  • داروها اغلب برای اختلال نقص توجه تجویز می شوند ، اما ممکن است بهترین گزینه برای کودک شما نباشد. درمان موثر برای بیش فعالی همچنین شامل آموزش ، رفتار درمانی ، حمایت در خانه و مدرسه ، ورزش و تغذیه مناسب است
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها