به‌ تازگی مشخص شده است که در نمایشگر وان پلاس نورد N100 از پنل ۹۰ هرتزی استفاده شده؛ اما این مسئله از کاربران مخفی مانده است.
کد خبر: ۱۲۸۸۳۶۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، اکنون مدتی است که وان‌پلاس به یکی از معروف‌ترین شرکت‌های چینی سازنده تلفن همراه تبدیل شده است. این تولیدکننده مانند بسیاری از شرکت‌های چینی، شروع به فروش گوشی‌ مقرون‌به‌صرفه با کیفیت مناسب کرد و پس از مدتی موفق شد در بازار چندین کشور مختلف نفوذ کند. به‌تازگی گزارش جدیدی از وان‌پلاس در فضای مجازی منتشر شده است که بعضی ویژگی‌های نمایشگر گوشی هوشمند آینده آن را مشخص می‌کند.

از سال گذشته و با تولید گوشی هوشمند 7 Pro، وان‌پلاس در حال تلاش برای پیشرفت عملکرد نمایشگر مایع (Fluid Displays) است که می‌تواند نرخ نوسازی ۹۰ و ۱۲۰ هرتزی ارائه دهد. این قابلیت برای اهداف بازاریابی، در همه‌ی محصولات این شرکت به غیر از یکی از آن‌ها، برجسته شده است. اما دستگاهی که قرار نیست از این ویژگی پشتیبانی کند، کدام محصول این شرکت است؟

ما در حال صحبت کردن درباره‌ی وان پلاس نورد N100 هستیم. این گوشی هوشمند درکنار Nord N10 در اواخر اکتبر رونمایی شد. شرکت سازنده این دستگاه را برای عده‌ای فرستاده است تا آن را بررسی و نظرات خود را در فضای مجازی منتشر کنند. در فهرست مشخصات این دستگاه یک نمایشگر ۶۰ هرتزی دیده می‌شود. این مسئله کمی تعجب‌آور است؛ زیرا قرار بود گوشی مذکور تفاوت‌های اندکی با Oppo A53 و A53s داشته باشد؛ هر دو دستگاه یادشده دارای نمایشگرهای ۹۰ هرتزی هستند.

وان‌پلاس امروز از راز صفحه‌نمایش گوشی N100 پرده برداشت. طبق گفته‌ی مسئولان این شرکت، گوشی هوشمند یادشده نیز دارای پنل ۹۰ هرتزی است و گزینه‌ای در تنظیمات دستگاه وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از آن، نرخ نوسازی دستگاه را بین ۶۰ و ۹۰ هرتز انتخاب کنند. البته گفته می‌شود نرخ نوسازی پیش‌فرض روی ۶۰ هرتز تنظیم شده است. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات منتشرشده از تنظیمات نرخ نوسازی این دستگاه را مشاهده کنید:

اسکرین شات تنظیمات Nord N100

 پس از اینکه Android Authority یک دستگاه Nord N100 را در انگلستان خریداری کرد و متوجه شد دارای پنل ۹۰ هرتزی است، وان‌پلاس اظهارات قبلی خود در مورد ارسال تلفن با صفحه‌نمایش ۶۰ هرتزی را پس گرفت. این شرکت در جدیدترین خبر خود گفت:

گوشی N100 به نمایشگر ۹۰ هرتزی مجهز است. نرخ نوسازی نهایی به تنظیمات، برنامه‌های استفاده‌شده و محدودیت‌های پردازش بستگی دارد.

عبارت آخر یعنی «محدودیت پردازش» می‌تواند برای فهمیدن اینکه چرا وان‌پلاس در تبلیغات خود به ویژگی مذکور اشاره نکرده است، به ما سرنخی بدهد. اگر کاربر حالت نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را فعال کند، تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۶۰ آن نمی‌تواند در تمام مدت تجربه کاملا روانی ارائه دهد که راضی‌کننده باشد. مسئله‌ی مذکور ممکن است دلیل این باشد که چرا این شرکت از ابتدا وانمود کرد چنین قابلیتی اصلا وجود ندارد و دردسترس نیست.

حتی اگر چنین باشد، کم‌ جلوه دادن قابلیت‌های یک محصول توسط سازنده‌ی آن امر عجیبی است؛ به‌خصوص که بخش‌های بازاریابی معمولا دوست دارند دقیقا عکس این کار را انجام دهند. حتی بعضی مواقع دیده است که شرکت‌های سازنده به‌گونه‌ای محصول خود را تبلیغ می‌کنند که گویی با نبود آن مشکلی در زندگی ما به ‌وجود می‌آید. اما به‌طور کلی، احتمالا دارد وان‌پلاس به معرفی قابلیت‌هایی که تجربه کاربری را بهتر نمی‌کنند، علاقه‌ای نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها