همه آنچه باید درباره گیاه پاچیرا یا درخت پول بدانید

«پول» هوا را تصفیه می‌کند!

گل حسن یوسف را می‌توان از طریق بذر و قلمه تکثیر کرد. برای داشتن گیاه با کیفیت باید از بذرهای درجه یک و f1 استفاده کرد. در هر فصلی که بتوان شرایط را فراهم کرد می‌توان بذر این گل را کاشت کرد ولی فصل بهار و اوایل تابستان بهترین زمان کشت بذر حسن یوسف می‌باشد.
کد خبر: ۱۲۸۷۴۰۴
تکثیر حسن یوسف از طریق قلمه:

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از میهن کاکتوس ، گل حسن یوسف، به آسانی توسط قلمه ساقه تکثیر می‌شود فقط کافی است که قلمه‌ها را معمولاً در اواخر تابستان تا اواخر پاییز تهیه می‌کنند قلمه‌ها حداقل به طول ۳ سانتیمتر و به طور مطلوب ۱۰ الی ۱۵ سانتیمتر هستند و از نوک ساقه‌ها تهیه می‌شوند. فقط دو برگ موجود در بالای قلمه نگهداری و مابقی قطع می‌شوند.  قلمه‌ها را می‌توان در آب و یا در بستر کاشتی سبک و مرطوب همانند ماسه مرطوب نیز می‌توان کاشت کرد. در صورت استفاده از آب هر ۵ تا  روز می‌بایست آب ظرف حاوی قلمه‌ها را با آب تازه عوض کرد.  در طی ریشه زایی قلمه‌ها دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد مناسب است. زمانی که ریشه گیاهان شکل گرفت و شواهدی از رشد برگ‌های جدید به‌دست آمد می‌توان از کود  ۲۰-۲۰-۲۰ برای کوددهی گیاهان جوان استفاده کرد.

تکثیر گل حسن یوسف از طریق کاشت بذر:

در صورت بذر دهی گیاه می‌توان از بذور آن نیز در تکثیر حسن یوسف استفاده کرد. بذرها را بر روی سطح بستر کاشت مرطوبی بگذراید و با دست کمی آنها را به سطح بستر فشار دهید. پوشاندن بذرها  لازم نیست زیرا برای جوانه زنی به نور نیاز دارند. هر روز بذرها با به وسیله غبار پاشی مرطوب نگهدارید و سطح بستر کاشت را برای حفظ رطوبت با پوششی پلاستیکی بپوشانید. دمای ۲۳-۱۸ درجه سانتی‌گراد برای جوانه زنی بذور کافی است و بذرها در طی ۱۰ روز جوانه می‌زنند. بذرها را می‌توانید در خاک پیت ماس یا کوکوپیت کاشت کنید. کوددهی را شروع کنید تا با سرعت بیشتری رشد کنند.
 
چند ماه پس از بزرگ شدن جوانه‌ها می‌توانید آنها را به گلدان منتقل کنید. در این سن می‌توانید از ترکیب خاک پیت ماس، خاک باغچه، کوکوپیت یا خاک‌برگ استفاده کنید. پس از دو ماهگی می‌توانید
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها