هر نوع پلاستیک در اثر سایش و پارگی طبیعی در معرض خراش قرار دارند. یک علامت کم عمق گاه به گاه ممکن است مورد توجه قرار نگیرد ، اما با گذشت زمان آنها اضافه می شوند و دارایی پلاستیکی شما کاملا فرسوده به نظر می رسد.
کد خبر: ۱۲۸۷۱۷۴

به گزارش جام جم آنلاین ،خوشبختانه ، می توان چنین لکه هایی را با کمی چربی و چند لوازم خانگی به راحتی پاک کرد
با این حال ، مهم است که با احتیاط ادامه دهید: اگر از یک روش اشتباه استفاده کنید ، می توانید پایان کار را خراب کنید یا خراش های بیشتری ایجاد کنید ، مشکل را بدتر کنید. هدف این است که پلاستیک را به اندازه کافی خرد کنید تا خراش یکنواخت شود و یک سطح بدون درز بازیابی شود. بنابراین به جای اینکه این موارد پلاستیکی را به سطل زباله بریزید ، با راهنمایی های ما در مورد چگونگی پاک کردن خراش های پلاستیکی ، آنها را دوباره به ظاهر جدید تبدیل کنید.

ابزارها و مواد
ترکیب صیقل دهنده فلز یا پلاستیک ، الکل مالش دهنده ، توپ های پنبه ای ،صابون ، ظرف جوش شیرین ، کاغذ سمباده، پارچه های پنبه ای ، خمیرمایه

مرحله 1: خراش ها را موشکافی کنید.
عمق خراش نحوه از بین بردن آن را تعیین می کند. به طور کلی ، اگر ناخن خود را روی خراش قرار دهید و ناخن قلاب نکند ، آنقدر کم عمق است که با ساینده های سبک مانند خمیر دندان یا جوش شیرین درمان می شود. اگر ناخن گیر کند ، این یک خراش عمیق تر است که به یک سری کاغذ سنباده مرطوب بسیار خوب نیاز دارد.

 

مرحله 2: تمیز کنید.
قبل از ایجاد چروک ، سطح پلاستیک را کاملا تمیز کنید تا هرگونه بقایای باعث خراش پلاستیک نشود. از آب گرم و چند قطره صابون ظرف یا مقدار کمی الکل مالشی که روی پارچه تمیز یا دور پنبه استفاده می شود استفاده کنید.

اگر خراش های شما کاملاً سبک است ، به مرحله بعد بروید یا اگر خراش عمیقی دارید ، مستقیماً به مرحله 4 بروید.

مرحله 3: ابتدا از مواد ساینده ملایم مانند خمیر دندان یا جوش شیرین استفاده کنید.
سیلیس موجود در خمیردندان ممکن است فقط به اندازه کافی ساینده باشد که خراش های جزئی را لمس کند. آنقدر فشار دهید تا خراش را بپوشاند و به صورت دایره های کوچک با پنبه گرد یا پارچه پنبه ای تمیز و خشک کنید ، تا زمانی که سطح شروع به یکدست شدن کند ، آن را محو کنید. باقیمانده را با آب بشویید و کار خود را بررسی کنید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

اگه نمی خواهید خمیر دندان را هدر دهید، قسمت های مساوی آب و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و خمیر غلیظی ایجاد کنید و با یک پنبه یا دور پارچه بمالید و با حرکات ملایم و دایره ای روی آن را مالش دهید. برای بررسی پیشرفت خود بصورت دوره ای بشویید و این کار را تکرار کنید تا خراش را کاملاً از بین ببرید.

 

اگر نه خمیر دندان و نه جوش شیرین این کار را انجام نداده اند ، به سراغ کاغذ سنباده خیس بروید.


مرحله 4: شن و ماسه مرطوب برای ایجاد خراش های عمیق تر.
با سنباده مرطوب به آرامی سطح پلاستیک را با نیروی کمی بیشتر از خمیر دندان یا جوش شیرین صاف می کند و آن را برای خراش های عمیق تر ایده آل می کند. رطوبت باعث می شود مواد در کاغذ سنباده جمع نشوند و از ایجاد خراش بیشتر در پلاستیک جلوگیری کند.

یک قطعه کاغذ سنباده 800 ، مایع خشک را به مدت چند دقیقه در آب خیس کنید تا اشباع شود. از حرکت دایره ای و آرام برای شن و ماسه زدن در منطقه استفاده کنید ، مطمئن شوید که فشار زیادی وارد نکنید وگرنه می توانید خراش های جدید وارد کنید. بین مراحل عبور بشویید و کاغذ سنباده را در صورت لزوم مرطوب کنید.


مرحله 5: به دنبال یک ریزه کاری دقیق تر باشید.
در صورت باقی ماندن آثار خراش ، مجدداً ناحیه را تمیز کرده و به سراغ کاغذ سنباده 1000 بروید (هرچه عدد بیشتر باشد ، ریز خواهد بود) ، حرکت دایره ای شکل را تکرار کرده و پس از هر بارتمیز کنید. استفاده از کاغذ سنباده به تدریج با ظرافت ریز ، تا حدود 2000 ، تا زمانی که خراش کاملاً از بین برود ، ادامه دهید. وقتی خراش صاف شد ، دوباره سطح را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

 

مرحله 6: برای تجدید درخشش و جلا.
بعد از جبران خراش و تمیز شدن سطح ، ممکن است متوجه شوید که پلاستیک در محل کار جلای خود را از دست داده است. برای بازگرداندن درخشش و جلای پلاستیک ، مقدار کمی از ترکیب پلاستیکی یا فلزی را برای پوشاند لکه سخت به اندازه کافی بمالید و با حرکات دورانی با پارچه خشک و تمیز استفاده کنید. ممکن است لازم باشد که این فرآیند را چند بار تکرار کنید ، اما در نهایت ، پلاستیک دوباره جلوه خود را به دست میاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها