ورود سعید شیخ زاده به عرصه هنر خیلی اتفاقی و در ۱۱ سالگی رخ داد. در فیلم «مرگ پلنگ» به کارگردانی آقای فریبرز صالح در نقش یک پسربچه ایل بختیاری بازی کرد و همزمان با حضورش در این فیلم در جای خود نیز گویندگی کرد و از همان زمان بود که وارد حرفه دوبله هم شد و به فعالیت هایش ادامه داد تا اینکه دهه هفتاد با دوبله انیمیشن «تابالوگا» صدایش به شهرت رسید.
کد خبر: ۱۲۸۵۵۹۴
سام درخشانی به خاطر بازی در سریال، مسابقه را اجرا نکرد! / به شرکت کنندگان مسابقه کمک نمی کنم  
 
او طی سال‌ها فعالیت، کارهای زیادی در زمینه گویندگی، صداپیشگی و همچنین مدیریت دوبلاژ سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی در فهرست کاری خود ثبت کرد تا اینکه از ۲۸ سالگی با اجرای مسابقه «خانواده» وارد عرصه اجرا شد و سپس با مسابقه «عصر جدید» و «پرواز کنکورها» درخشید.
شیخ زاده این روز‌ها مسابقه «ایران» را برای شبکه اول سیما اجرا می‌کند. مسابقه ای کاملا ایرانی و هیجان انگیز که از بازی‌های جالب و بدون الگوبرداری از هر مسابقه خارجی ساخته شده و برای اجرای آن باید بسیار خوش انرژی بود. به بهانه پخش این مسابقه که خانواده‌های ایرانی را دورهم جمع کرده، با سعید شیخ زاده در جام جم آنلاین به گپ و گفت نشسته‌ایم.
قبل از «ایران»، مسابقه دیگری هم در تلویزیون اجرا کرده بودید؟
بله، خیلی زیاد. قبل از مسابقه «ایران» هم مسابقه «نما به نما» را ۳ سال در شبکه آی فیلم اجرا می کردم که بعد از اتمام آن و گذراندن وقفه ای کوتاه برای اجرای مسابقه «ایران» دعوت شدم.
چرا سام درخشانی، مجری سری قبلی مسابقه «ایران» دوباره در این سری هم همکاری نکرد؟
سری اول مسابقه «ایران» ۶۰ قسمت بود که سام درخشانی به بهترین شکل آن را اجرا کرد، اما به دلیل بازی در سریال «خوب، بد، جلف» دیگر نتوانست در این سری هم اجرا را بر عهده بگیرند.
از نظر شما حال و هوای این مسابقه چگونه است؟
به جرات می گویم، این مسابقه از بهترین مسابقاتی است که در سالهای اخیر در تلویزیون ساخته شده. هم به لحاظ اینکه مسابقه هیجان انگیز و مدرنی است و هم اینکه اطلاعات خوبی به بیننده می دهد. من هم به نوبه خودم در سمت مجری طوری جلو می روم که فضای خوب و صمیمی ایجاد کنم که مخاطب در پایان تماشای این مسابقه علاوه بر کسب اطلاعات، حال خوبی هم داشته باشد و تمام اینها مسوولیت من را به عنوان مجری دو چندان می کند.
از اجرای خودتان راضی هستید؟
کار را تازه شروع کردیم و مهم این است که مخاطب از کار راضی باشد، اما خودم زمان اجرا حال خوبی دارم و همیشه اعتقادم بر این است وقتی در حین انجام کاری حال خوبی داری، دیگر همه چیز حل است. حال من هم در زمان اجرای این مسابقه خوب است و   تا به اینجای کار خدا را شکر بازخوردهایی هم از مردم گرفتیم.
یعنی شما واهمه‌ای از انتقاد ندارید و با کمال میل می‌پذیرید؟
برای چه باید واهمه داشته باشم! البته که انتقاد نباید در روحیه ما تاثیرگذار باشد، اما اگر انتقاد درست و بجایی از نحوه کارم شود حتما آن را اعمال می کنم.
وقتی گروهی در مسابقه عقب می‌افتد، شما به عنوان مجری کمک شان می کنید؟
نه، در این مسابقه اصلا نمی توانم کمک کنم. چون در این مسابقه دو گروه شرکت کننده داریم که رقابت بین شان تنگاتنگ است. اگر بخواهم به یک گروه کمک کنم باید به گروه مقابل هم کمک کنم و این مسئله باعث می شود مسابقه از حالت هیجان انگیز و رقابتی اش خارج شود.  
کرونا چه تاثیری روی نحوه اجرای مسابقه «ایران» گذاشت؟
در محل اجرای مسابقه تمام مسائل بهداشتی رعایت می شود. دائما محیط ضدعفونی می شود، فاصله گذاری رعایت می شود و منهای من و شرکت کننده ها که به دلیل حضورمان جلوی دوربین ماسک نمی زنیم، باقی عوامل همگی ماسک می زنند.
از کودکی وارد حرفه بازیگری و دوبله شدید. چه شد که به سمت اجرا آمدید؟
همانطور که گفتید از کودکی بازیگری و گویندگی می کردم و تجربیات و آموخته های خوبی هم در هر کدام از این حوزه ها داشتم که تلفیق آنها می توانست برای اجرا بسیار مفید باشد. بنابراین به سمت اجرا آمدم و تمام دانش ام را برای آن گذاشتم و امیدوارم که در آن موفق بوده باشم.
در پایان اینکه، در این روزهای کرونایی چه می کنید؟
با شیوع کرونا از آنجایی ‌که دوبله فعالیت حساسی است و گویندگان باید کنار همدیگر بنشینند و نفس ‌به ‌نفس یکدیگر دیالوگ ها را بگویند خیلی از کارها لغو شد. به هرحال جمع زیادی از گویندگان پیشکسوت ما سن بالایی دارند و باید رعایت حال آنها را بکنیم. در مورد بازیگری هم منتظر پیشنهاد خوبی هستم که من را برای بازی وسوسه کند. به همین خاطر الان بیشتر وقتم را برای اجرای مسابقه «ایران» گذاشتم و با وجود حساسیتی که تمام عوامل کار دارند درصدد آن هستیم که کاری بهتر از سری اول این مجموعه پیش روی مخاطب قرار دهیم. 
 
ساناز قنبری / گروه فرهنگ و هنر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها