اخبار مربوط به کرونا به شدت تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۲۸۴۹۰۸

به گزارش جام جم آنلاین، آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار مربوط به کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

*آمار روزانه مبتلایان به کرونا در بریتانیا برای نخستین بار کاهش یافت. قرار است در این کشور از دوم دسامبر قرنطینه سراسری اعمال شود.

*کدام کشورها در زمینه گرفتن تست کرونا از شهروندان خود پیشتاز هستند؟ بر اساس آخرین گزارش ها بریتانیا در صدر قرار دارد. این کشور که بیش از 68 میلیون نفر جمعیت دارد روزانه 282 هزار و 736 تست کرونایی را پشت سر می گذارد. آلمان 83 میلیون نفری نیز روزانه 194 هزار و 101 تست کرونا دارد. در کشور 10 میلیون و 300 هزار نفری پرتغال نیز روزانه بیش از 28 هزار تست کرونا از شهروندان گرفته می شود. در کره جنوبی هم که بیش از 51 میلیون جمعیت دارد روزانه بیش از 11 هزار تست کرونا گرفته می شود. در آمریکا با 331 میلیون جمعیت هم روزانه بیش از یک میلیون تست کرونا گرفته می شود. ایتالیا هم با بیش از 60 میلیون جمعیت روزانه بیش از 187 هزار تست کرونا دارد.

*آخرین خبر از واکسن کرونا: تا اوایل دسامبر به بازار می آید.

*دانشمندان در واشنگتن آمریکا اقدام به ساخت یک واکسن جدید کرده اند که با تمامی موارد قبلی تفاوت دارد. برای تولید این واکسن از نانوذرات استفاده شده و ویژگی های ساختاری ویروس کرونا را تقلید می کند. بدن آموزش دیده است که گیرنده های ویروس را برای ورود و آلوده سازی سلولهای انسان مورد استفاده قرار می دهد و باعث ایجاد آنتی بادی می شود.  این واکسن همچنین یک واکنش سلول حافظه قوی ایجاد می کند که در آن بدن ویروس مهاجم را به خاطر می آورد تا در صورت آلوده شدن در آینده ، آنتی بادی تولید کند.

*به گفته متخصصان  میزان ویروس کرونا می تواند میزان بیماری وی را مشخص کند. این بدان معنی است که یک "دوز" پایین ممکن است منجر به بیماری بدون علامت شود در حالی که دوز بالا ممکن است منجر به بستری در بیمارستان شود. ممکن است شخصی به یک باره با دوز بالا آلوده نشود اما ممکن است در طی چند روز اتفاق بیفتد. از آنجا که ماسک ها میزان ذرات استنشاق را کاهش می دهند دو پزشک می گویند پوشش صورت می تواند راهی برای تولید ایمنی تا زمان واکسن باشد.

*موارد مستند حاکی از آن است که عفونت کووید ۱۹ می تواند منجر به بیماری پارکینسون شود. کرونا ده ها علامت و عوارض دارد که حالا پارکینسون هم یکی از آنها قلمداد می شود.

*محققان دانشگاه سن رافائل میلان ایتالیا در مطالعه خود، ۲۱۳ بیمار بهبودیافته از کووید ۱۹ را مجدداً مورد برسی قرار دادند. ۶۱ تن از این افراد ۵ تا ۹ کیلوگرم از وزن شأن را از دست داده بودند. افرادی که وزن شأن را از دست داده بودند در مقایسه با بیماران بدون کاهش وزن، التهاب سیستماتیک بیشتری داشتند، عملکرد کلیه‌های شأن دچار اختلال شده بود و طول مدت بیماری شأن طولانی‌تر بود.

*چندین مطالعه قبلی نشان داده اند که مشکلات نورولوژیکی بر بیماران کووید ۱۹ تأثیر می‌گذارد. محققان دانشگاه کمبریج لندن داده‌های مربوط به تست شناختی ۸۴,۲۸۵ نفر را که عفونت کووید ۱۹ شأن تأیید شده بود را بررسی کردند. دکتر «آدام همپشایر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «بررسی های ما از این فرضیه حمایت می‌کند که عفونت کووید ۱۹ احتمالاً دارای پیامدهای برای عملکرد شناختی است که در فاز بهبود همچنان ادامه دارد.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها