هشدار گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد:

شیوع بیماری‌های همه‌گیر پی‌درپی و مرگبارتر می‌شود

گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار دادند که در صورت عدم تغییر رویکرد بشر در برابر طبیعت، شیوع بیماری‌های همه‌گیر مانند کووید ۱۹ گسترش می‌یابد و جان انسان‌های بیشتری را خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۲۸۴۸۱۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا،‌ هیات کارشناسی سازمان ملل متحد که درباره تنوع زیستی تحقیق می‌کند هشدار داده است که ۸۵۰ هزار نوع ویروس در میان حیوانات شایع است و ممکن است مانند ویروس جدید کرونا به انسان منتقل شود.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود بیماری های همه گیر را «خطری حیاتی» برای بشر توصیف کرده‌اند.

به گفته آنها، تخریب محیط زیست و مصرف بی رویه بشر، احتمال انتقال ویروس ها از حیوانات به انسان را افزایش داده است.

«پیتر داسزاک»، رئیس هیات کارشناسی سازمان ملل درباره این گزارش گفت: همان دسته از فعالیت های بشر که به تغییرات آب و هوایی و کاهش تنوع زیستی منجر شده است با تاثیرگذاری بر کشاورزی باعث افزایش خطر همه گیری بیماری ها هم می‌شود.

در گزارش کارشناسان سازمان ملل آمده است که همه گیری بیماری کووید ۱۹ ششمین همه گیری از زمان شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ میلادی محسوب می شود.

به گفته محققان، عامل شیوع همه این بیماری های همه گیر فعالیت های بشری بوده است.

کارشناسان تاکید کرده اند که ۷۰ درصد بیماری های نوظهور مانند ابولا، ایدز و زیکا در اصل بیماری هایی حیوانی هستند و پیش از انتقال به انسان در میان حیوانات شیوع یافته بودند.

براساس گزارش هیات کارشناسی سازمان ملل متحد، سالانه پنج بیماری جدید در میان انسان ها شیوع پیدا می کند که هر کدام از آنها به طور بالقوه می تواند به یک بیماری همه گیر تبدیل شود.

هیات کارشناسان سازمان ملل از بهره برداری بی رویه از محیط زیست از طریق تخریب جنگل ها، گسترش کشاورزی، تجارت حیات وحش و مصرف زیاد به عنوان عاملی یاد کرده است که خطر انتقال بیماری های رایج در میان حیوانات به انسان را افزایش می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها