تربیت کودک مقاوم در رفتار والدین

رفتاری در والدین که کودک مقاوم تربیت می کند

یک متخصص زنان و زایمان گفت: مادران هیچ تغییری در رژیم غذایی خود فقط برای تغییر جنسیت انجام ندهند، زیرا این اتفاق باعث عقب ماندگی نوزاد می‌شود.
کد خبر: ۱۲۸۴۳۹۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، ندا رحمانی اظهار داشت: پیروی از یک الگوی غذایی صحیح و متعادل و از آن مهم‌تر مصرف مکمل فولیک اسید پیش از بارداری توسط مادر مهم است و مادران باید موضوع جنسیت کودک را در اولویت‌های بعدی خود قرار دهند، زیرا سطوح ناکافی اسید فولیک مادر در دوران بارداری باعث بروز نقص لوله‌های عصبی در نوزادان می‌شود و این یعنی خطر عقب ماندگی نوزاد، از این رو مادران توصیه‌های تغذیه‌ای و پزشکی را جدی باید بگیرند و حتما این دوران را زیر نظر پزشک متخصص و مشاور تغذیه سپری کنند.

وی با بیان اینکه رژیم‌های تعیین جنسیت با تغییر در مصرف سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم تنظیم می‌شود و حداقل باید دو ماه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری شروع شود، اظهار داشت: تغییر در میزان مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی توسط مادر در قبل یا ابتدای بارداری خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن در دوران زندگی برای نوزاد، وزن پایین زمان تولد، زایمان زودرس و ... را افزایش می‌دهد پس با توجه به تغییر در مصرف چهار ماده معدنی مهم (سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم) در رژیم غذایی مادر به احتمال بالا شاهد مشکلات جسمی در دوران زندگی کودک خواهیم بود.

آیا رژیم غذایی تعیین جنسیت باعث عقب ماندگی نوزاد می‌شود؟

این پزشک ادامه داد: رژیم‌های تعیین جنسیت بر پایه تغییر در نسبت مصرف غذاهای حاوی مواد معدنی توسط مادر هست به گونه‌ای که در رژیم پسردار شدن میزان مصرف سدیم و پتاسیم باید افزایش یابد و کلسیم و منیزیم کاهش یابد که در حال حاضر نیز شاهد مصرف بالای سدیم (نمک) و پایین کلسیم (لبنیات) در میان مردم هستیم بنابراین رژیم پسر دارشدن می‌تواند برای مادران با فشارخون بالا و نارسایی قلبی مشکلاتی را ایجاد کند.

رحمانی تصریح کرد: همچنین در رژیم دختر دار شدن نیز سدیم و پتاسیم کاهش می‌باید و کلسیم و منیزیم باید افزایش یابد که با توجه به افزایش مصرف کلسیم و کاهش مصرف سدیم و پتاسیم می‌تواند برای مادران با نارسایی کلیوی، اختلالات عصبی و ... مشکلات متعددی را ایجاد کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رژیم غذایی تعیین جنسیت می‌تواند خطرات زیادی مانند افزایش فشار خون، تپش و نامنظمی ضربان قلب، اخلال در عملکرد کبد و حتی در برخی از موارد نارسایی و از کارافتادگی کلیه برای مادر نیز به دنبال داشته باشد و کمبود یا افزایش بیش از حد برخی عناصر به دلیل تعیین جنسیت در بدن مادر برای جنین هم خطرناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها