زندگی در آپارتمان و نداشتن حیاط و فضای مناسب برای درست کردن باغچه به این معنا نیست که برای همیشه خودمان را از داشتن باغچه ای رنگارنگ محروم کنیم. از همین امروز دست به کار شوید و بالکن خانه تان را به یک باغچه باصفا تبدیل کنید.
زندگی در آپارتمان و نداشتن حیاط و فضای مناسب برای درست کردن باغچه به این معنا نیست که برای همیشه خودمان را از داشتن باغچه ای رنگارنگ محروم کنیم. از همین امروز دست به کار شوید و بالکن خانه تان را به یک باغچه باصفا تبدیل کنید.
کد خبر: ۱۲۸۳۹۰۳

تزیین بالکن و تراس کوچک

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، مسلما در طراحی و تزیین بالکن و تراس کوچک مهم ترین اصلی که باید مورد توجه قرار بگیرد کمبود جا و فضا در آن هاست. گاهی این بالکنن ها آنقدر کوچک می شوند که ممکن است احساس کنید یک گلدان هم نمی توانید در آن قرار دهید، اما دقیقا برخلاف این تصور باید به شما بگویم که ایده های خاص و ترفندهای طراحی می تواند همان تراس کوچک را به یک فضای دنج و دوست داشتنی تبدیل می نماید. ترفندهایی مانند:

  • باغچه عمودی
  • جانمایی صحیح گلدان ها
  • استفاده بهینه از فضا
  • قفسه بندی و ....

در ادامه به همراه تصاویری از چیدانه با هر کدام آشنا می شویم.

 

گلکاری در بالکن کوچک با باغچه عمودی

اگر فضای بالکن شما امکان مانور نمی دهد و مجبورید برخی از وسایل تان را در این فضا نگه دارید، یک باغچه عمودی بسازید. هرچند که این ایده برای زیبایی و تزیین یک بالکن بزرگ نیز همیشه جذاب است. با این حال با روش های مختلفی می توانید این کاررا انجام دهید، به طور مثال از گیاهان رونده و پیچک ها کمک بگیرید یا دیواره های مشبکی را برای قرار دادن گلدان به دیوار نصب نمایید. 

گلکاری در بالکن کوچک با جانمایی صحیح گیاهان

یکی از اصول مهمی که به زیباتر شدن هرچه بیش تر تراس کوچک شما می انجامد، این است که بدانید چطور گلدان ها و گیاهان‌تان را در کنار کنار قرار دهید. در واقع برای چیدمان آن ها بهتر است در ذهن‌تان دسته بندی انجام داده و از شلوغ شدن بیش از اندازه جلوگیری نمایید. به مثال یک گلدان ها را در یک سمت چیدمان کرده، وسط را خالی بگذارید و طرف مقابل را نیز به وسایل دیگر اختصاص دهید.

به طور کلی منظور در این است که برای چیدمان گلدان ها یک زاویه مشخص در نظر گرفته و چیدمان منظمی داشته باشید.

گلکاری تراس کوچک با رنگ ها

مهم ترین نکته ای که می تواند باغچه کوچک شما را در بالکن تان چشم نواز و جذاب کند هارمونی رنگ هایی است که از آن بهره می گیرید. این تنوع رنگی را هم می توانید با خود گل ها و گیاهان به وجود آورید و هم از گلدان های متنوع برای این کار استفاده نمایید. اگر گلدان های پلاستیکی و فلزی را دوست ندارید می توانید سفالی های ساده را انتخاب کرده و خودتان آن ها را رنگ آمیزی کنید.

استفاده بهینه از فضا در بالکن کوچک

اگر بالکن منزلتان خیلی کوچک است و امکان مانور به شما نمی دهد پا را فراتر بگذارید و از همه ی فضاها کمک بگیرید. متناسب با طراحی خارجی خانه از فلاوربالکس فلزی یا چوبی کمک بگیرید و گلدان مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید، مهم نیست چشم انداز بعضی از آن ها را ندارید اما مطمئن باشید عطر خوش آن ها را هر روز در دکوراسیون تان استشمام می کنید.

دیوارها، نرده ها و حتی سقف بالکن همگی امکان استفاده بهینه از بالکن را برای گلکاری و تزیین به شما می دهند. تصاویر بالا نمونه های خوبی از این ایده را نشان می دهند.

قفسه بندی برای گلکاری تراس کوچک 

در صورتی که قصد دارید از کل فضای بالکن به عنوان باغچه استفاده کنید، پیش از هر کاری کف بالکن را چمن مصنوعی بزنید. سپس دورتا دور دیوار بالکنتان را قفسه بندی کنید. برای این مدل حتما سراغ گیاهان گلدار و تزئینی آپارتمانی بروید و از تماشای زیبایی آن لذت ببرید.

قفسه ها می تواند متناسب با نوع طراحی بالکن، آب و هوا و میزان نور چوبی، پلاستیکی و یا فلزی انتخاب شود.

تزیین بالکن با حجم های متنوع

اگر می خواهید زیبایی بالکن تان دو چندان شود از حجم های متنوع استفاده کنید، این حجم ها به صورت صندلی، میز، انواع گلدان ها و حتی نرده ها تعریف می شوند. به طور مثال تا جایی که فضای بالکن به شما اجازه می دهد از گلدان های کوچک و بزرگ استفاده کنید یا به جای میز و صندلی، نیمکت های دیواری را، حتی به اندازه یک نفر، در نظر بگیرید. 

آویزها را فراموش نکنید!

اگر چشم اندازی که مقابل پنجره است چندان دلنواز نیست و مجبورید ساختمان رو به رو را ببینید، پیشنهاد می کنم اویزهای طبقه بندی شده را امتحان کنید. این آویزها که در دو تا سه طبقه ساخته می شوند از سقف بالکن آویزان کنید و منظره ای بهاری برای خود خلق کنید.

از اکسسوری ها غافل نشوید!

اکسسوری ها علاوه بر این که زیبایی با خود به همراه دارند، جای زیادی را اشغال نمی کنند. قفس های تزیینی، جاشمعی های کوچک، چراغ های ریسه ای و ... همگی از انواع اکسسوری هایی هستند که می توانید در کنار گل کاری بالکن و تراس کوچک به کار ببرید. فراموش نکنید که این مرحله تماما به سلیقه خودتان بستگی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها