یک وبسایت علمی لیستی از ۵ خوراکی ارائه کرده است که می‌گوید این خوراکی‌ها سرشار از انواع ویتامین بوده و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف فوق العاده هستند.
کد خبر: ۱۲۸۱۶۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، غذای فوق العاده یا سوپرغذا، غذایی است که حاوی میزان زیادی عناصر غذائی مفید برای سلامت جسم و روح انسان مانند فیبر، انواع ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و و عناصر غذایی گیاهی باشد. باوجود اینکه برخی خوراکی‌ها فوق العاده هستند، اما باید در خوردن آن‌ها اعتدال داشت؛ زیرا زیاده روی در هر کاری نتیجه عکس خواهد داد.

توت: افزودن این میوه به وعده‌های غذایی صبحانه و عصرانه بسیار آسان است. این میوه مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که سلول‌های آسیب دیده بدن را ترمیم می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

ماهی‌های چرب: همه انواع ماهی‌ها حاوی پروتئین هستند، اما ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ساردین بسیار سرشار از پروتئین هستند و به میزان قابل توجهی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ که به کاهش التهابات و تقویت گردش خون کمک می‌کند، هستند.

سبزیجات: سبزیجاتی مانند اسفناج، برگ چغندر و کلم منابعی بسیار غنی برای انواع ویتامین A و C و E و K به شمار می‌روند و حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، زینک، آهن، منیزیوم و کلسیم هستند.

حبوبات: گروه بزرگی از خوراکی هاست که شامل انواع لوبیا، نخود و عدس بوده و هرکدام از آن‌ها دارای ترکیبات غذایی متفاوتی هستند. اما به طور کلی، همه آن‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر، اسید فولیک، ویتامین B، آهن، مس، منیزیم، منگنز، روی و فسفر هستند. از همه مهمتر آنکه حبوبات منبع بسیارغنی از پروتئین‌های گیاهی هستند.

آجیل: آجیل‌ها از نظر عناصر تغذیه‌ای غنی هستند، زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر گیاهی بوده و منبع خوبی از چربی‌های تک اشباع نشده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها