امروزه پوشک و دستمال مرطوب کودک از وسایل همیشه همراه مادرانی است که کودکان شیرخوار دارند

عوارض دستمال مرطوب کودک و جایگزین طبیعی آن چیست؟

دستمال های مرطوب اگر چه کار مادران را بسیار سریع و راحتتر می کند ولی مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک جبران ناپذیر می باشد که بهتر است استفاده از آن را هر چه سریعتر کنار بگذارید.
دستمال های مرطوب اگر چه کار مادران را بسیار سریع و راحتتر می کند ولی مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک جبران ناپذیر می باشد که بهتر است استفاده از آن را هر چه سریعتر کنار بگذارید.
کد خبر: ۱۲۸۱۴۹۳

عوارض دستمال مرطوب کودک و جایگزین طبیعی آن چیست؟


 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بهداشت نیوز دستمال های مرطوب اگر چه کار مادران را بسیار سریع و راحتتر می کند ولی مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک جبران ناپذیر می باشد که بهتر است استفاده از آن را هر چه سریعتر کنار بگذارید.

 

به گزارش بهداشت نیوز: امروزه پوشک و دستمال مرطوب کودک از وسایل همیشه همراه مادرانی است که کودکان شیرخوار دارند. استفاده از دستمال مرطوب نه تنها جهت نظافت بدن کودک بلکه برای نظافت اسباب بازی ها نیز به یک ضرورت تبدیل شده است بدون اینکه از عوارض دستمال مرطوب کودک بر روی بدن کودکان مطلع باشیم. در ادامه در نت نوشت از مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک بخوانید.



مواد شیمیایی و عوارض دستمال مرطوب کودک


تحقیقات نشان داده است که مواد مصرفی در تولید دستمال مرطوب سبب ایجاد بثورات بر پوست کودکان خواهد شد. متیل ایزوتیازولینون ماده ای است که به شدت بر روی پوست کودک به خصوص اندام های دختر بچه ها تخریب انجام می دهد. نظافت باسن و دهان کودک با دستمال مرطوب سبب ایجاد مشکلاتی از جمله آلرژی های شدید و مزمن  در این نواحی می شود. دستمال های مرطوب حاوی مقادیر قابل توجهی عطر و اسانس های شیمیایی می باشد که جهت پنهان سازی بوی مواد به کار رفته در ساخت این دستمال ها به کار رفته است که البته این عطرهای خوشبو کننده نیز از زغال سنگ و مشتقات نفت به دست می آیند و مصرف آن بر روی پوست بدن باعث اختلالات تنفسی، آسم، آسیب های پوستی، صدمه به چشم و از همه بیشتر بثورات پوستی می شود.

بهترین جایگزین دستمال مرطوب

عوارض دستمال مرطوب کودک
با این شرایط مادران چه محصولی را می توانند جایگزین این دستمالهای پر ضرر داشته باشند تا از عوارض دستمال مرطوب کودک دور بمانند ؟

با استفاده از این فرمول دستمال مرطوب بی ضرر تهیه کنید تا فرزند دلبندتان مضرات و عوارض دستمال مرطوب کودک را تجربه نکند.

    یک رول دستمال کاغذی
    ۴/۳ فنجان آب جوشیده سرد شده
    یک قاشق غذا خوری آلوئه ورا
    یک قاشق غذا خوری عصاره نارون کوهی
    یک قاشق غذا خوری صابون مایع
    ۱۰ قطره عصاره دانه گریپ فروت
    یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون یا روغن بادام
    رول دستمال حوله ای را در یک کاسه که تمام مواد نام برده را  باهم مخلوط کرده اید،  به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه قرار دهید.

این دستمال بسیار لطیف و در عین حال تمیز کننده کامل و خوبی می باشد.

طبق مراحلی که گفته شد برای مقابله با عوارض دستمال مرطوب کودک می توانید بدون اینکه از مواد پر ضرر دستمالهای مرطوب حاضری استفاده کنید، این دستمال خانگی را با کمترین هزینه و آسیب در منزل تهیه و استفاده کنید. به این ترتیب نه از حساسیت و مشکلات پوستی خبری هست نه مشکلات و عوارض مواد شیمیایی و عوارض دستمال مرطوب کودک .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها