نورا رابرتز سومین نویسنده ای بود که توانست بیشترین کتاب الکترونیکی را به فروش برساند و از این طریق نام خود را در تاریخ ثبت کند
کد خبر: ۱۲۸۱۳۳۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل پرشین ای ، نورا رابرتز با خلق آثار متعدد، میلیون ها دلار کسب کرده و رمان نویس محبوب آمریکایی ها شده است. رابرتز بیش از 200 رمان نوشته که با عنوان هایی چون جی دی راب، جیل مارچ و سارا هاردستی منتشر شده اند. رمان های "شهر بی کناه" و "دروغگو" جزء پرفروش ترین کتاب های وی هستند که در مجله ی نیویورک تایمز معرفی شدند.

بیوگرافی نویسنده ی رمان های مشهور نورا رابرتز

در ۱۰ اکتبر سال ۱۹۵۰ پنجمین فرزند خانواده ی هفت نفره ی آمریکایی، نورا رابرتز، در مریلند متولد شد. او کوچکترین عضو و تنها فرزتد دختر این خانواده بود. پس از اتمام مدرسه، مدتی را در مدرسه ی کاتولیک ها گذراند و در رشته های راهبه ها مشغول بود. سپس آن جا را ترک کرد و در جوانی با رونالد اوفدیم برینکه ازدواج کرد. از آن پس در کی دِسول مریلند مستقر شد.

نورا مدت کوتاهی به عنوان منشی حقوقی کار می کرد. او می توانست سریع تایپ کند اما نمی توانست کلمات را از نظر املایی به طور صحیح بنویسد، به گفته خودش "بدترین منشی حقوقی بوده ". او صاحب دو فرزند پسر شد که پس از تولد آن ها، در خانه ماند تا از آن ها نگهداری کند و هر مهارتی که داشت به کار گرفت.

در فوریه سال 1979 در یک روز برفی طی حادثه ای معروف، کولاک و برف شدیدی او و دو فرزندش را در منزل گرفتار کرده بود. کولاکی که جرقه‌ ای در وجود او زد و موجب شد نورا دست به مهارت خلاقانه ای بزند. او هرگز نمی توانست داستان بخواند یا بنویسد ولی در آن روز برای سرگرم کردن خودش مداد و دفتر یادداشتی را برداشت و شروع به نوشتن داستان کرد. ایده‌های اولیه‌ای از رویدادهای زندگی خودش را نوشت. از آن روز به بعد نورا به یک نویسنده، پدیدآور، و رمان‌نویس حرفه ای تبدیل شد. اولین کتابش که ایرلندی اصیل بود در سال 1981 منتشر شد.

نورا یکی از بهترین نویسندگان رمان‌های عاشقانه ی آمریکایی ها است که فروش رمان های او به بیش از یک میلیون رسیده است. جذابیت رمان «شهر بی گناه» در حدی است که در صدر فهرست پرفروش ترین رمان های مجله ی "نیویورک تایمز" قراردارد. این رمان اولین کتاب از رابرتز است که در ایران ترجمه شده است.

زندگی نامه رمان نویس و نویسنده مشهور آمریکایی نورا رابرتز

البته به جز رمان، داستان های تاریخی و حتی کتاب های کودکان هم نوشته ولی رمان های او محبوبیت و شهرت خاصی در بین آمریکایی ها دارد. نورا عضو چندین گروه نویسندگی است و از سوی همکاران و صنعت چاپ و نشر جوایز بی شماری به او اعطاء شده است.

زمانی که نورا شوهر دوم خود، بروس وایلدر، را ملاقات کرد او را برای ساخت قفسه ی کتاب استخدام کرد. آنها در ژانویه 1985 ازدواج کردند. بعد از آن، خانه ی بزرگتری خریدند و با هم یک کتابفروشی را افتتاح کردند.

  • رابرتز نویسنده ای است که که جوایز متعددی از جمله جایزه ی مدال طلا، جایزه ی ربتا و جایزه ی کوییل را آن خود کرده است.

معروفترین کتابهای نورا رابرتز :

  • شهر بی گناه
  • فرشته ها سقوط می کنند
  • مسئله انتخاب
  • سنگ شیطان
  • شهرها و کینز هالو
  • هفت روز شوم
  • پیمان خون
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها