بررسی مضرات و خواص روغن نارگیل ، بررسی انواع نحوه استفاده از روغن نارگیل ، طرز تهیه انواع ماسک هایی که با روغن نارگیل درست میشود
بررسی مضرات و خواص روغن نارگیل ، بررسی انواع نحوه استفاده از روغن نارگیل ، طرز تهیه انواع ماسک هایی که با روغن نارگیل درست میشود
کد خبر: ۱۲۷۹۶۷۲

به گزارش گروه سلامت جام جم آنلاین ، اگر طرفدار استفاده از مواد شیمیایی برای زیبایی و سلامت خود هستید ، باید بدانید که با وجود مواد طبعیی همچون روغن نارگیل در حال ضرر هستید.
بیش از 1500 مطالعه وجود دارد که روغن نارگیل یکی زا سالمترین غذاها در این سیاره میباشد.

این روزها استفاده مردم از روغن نارگیل بیش از پیش شده ، زیرا تنها به تعدادی از خواص روغن نارگیل دست گیدا کرده اند ، غافل از این که خواص این روغن نا محدود است. به همین دلیل توجه به این روغن و ماده طبیعی که ساخته خدای مهربان برای ما بنده ها است بسیار زیاد شده است.

بیشتر بخوانید : برای آموزش طرز تهیه رب انار خانگی کلیک کنید.

اکنون به تعدادی از خواص این روغن خواهیم پرداخت ، مطمئن باشید بعد از خواندن این خواص به فکر برنامه ای کوتاه مدت برای کنار گذاشتن مواد بهداشتی صنعتی خواهید افتاد.

در ادامه با جام جم آنلاین به برخی ای این خواص این روغن خواهیم پرداخت :

کاهش وزن ، بهبود عملکرد مغز ، سلامت پوست ، سلامت مو ، اثر خنک کنندگی ، درمان شوره سر ، محافظت در برابر شپش ، نرمی مو و لطافت آن ، حالت دهنده مو ، نرم کننده لب ، نرم و لطیف کننده پوست ، بر طرف کننده اختلالات پوستی ، مورد استفاده د رصنعت عطر سازی طبیعی ، پاک کننده آرایش ، ضد آفتاب ، ضد التهاب ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از پوکی استخوان و...

خواص روغن نارگیل برای پوست

تعدادی از خواص روغن نارگیل برای مراقبت از پوست :

نکته بسیار مهم : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن ، با مالیدن مقدار کمی از آن بر روی پوست دست خود و صبر کردن به مدت حداقل 20 دقیقه ، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

پوست صورت خود را با روغن نارگیل جوان نگه دارید

 

خواص روغن نارگیل

این روغن دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E بسیار زیادی می باشد که با کاهش رادیکال های چربی به رفع چین و چروک های صروت و پوست کمک بسیار زیادی میکند.

در حقیقت میتوان یکی از مهمترین خواص روغن نارگیل را نرم کننده ی پوست بودن آن دانست، این روغن یک نرم کننده قوی و خوب برای پوست است.

با استفاده از این روغن شما میتوانید از خشکی و زبری و چین و چروک های صورت خود رهایی جویید.

با تحقیقات انجام شده ، اگزما و بیماری های خشکی پوست را میتوان به سرعت با روغن نارگیل از بین برد.

برای اینکار تنها کافی است که مقداری از این روغن را به کف دستان خود بمالید و بعد به صورت ، دستان و یا هرجایی که مد نظرتان هست بمالید ، باین کار برای رفع آبرسانی و رفع خشکی پوست نیز انجام میشود.

اگر شماهم از آن دسته آدم هایی هستید که پوست پاهای شما حساس هست و بر اثر ایستادن زیاد و یا سرمای شدید ، پوست پاهای شما ترک ترک میشود ، درمان آن را در خواص روغن نارگیل پیدا میکنید.

البته ترک پا از بین نمیرود ولی با این روغن میتوانید بعد از چند روز آنها را نرم کنید.

لایه برداری روغن نارگیل همراه با لایه بردارها یا دانه هایی نظیر نمک و شکر موثر تر خواهد بود. ویژگی این لایه بردار این است که بدون اسیب لایه برداری میکند. مواد بهداشتی اعم از رنگ ها ، سفید کننده ها و... مسدود کننده منافذ پوست هستند ، این روغن که یک لایه بردار است ، این عملیات را بدون آسیب انجام میدهد.

جالب است بدانید ترکیب روغن نارگیل با نمک ، شکر و ذراتی نظیر آن ، رنگ پوستتان را یکنواخت میکند و در نیتجه پوستتان نرم خواهد شد.

این لایه برداری به این صورت انجام میشود که این روغن را بدون هیچ مواد افزودنی و صنعتی روی یک تکه پنبه ریخته و به آرامی روی آرایش خود مالیده و آن را پاک می کنید . پس از برداشتن ، صورت خود را با آب گرم و حوله نرم خشک کنید.

لازم به ذکر است که بدانید بسیار از مواد شیمیایی که برای پاک کردن آرایش استفاده میشود موجب خشک شدن و در نهایت پیری زود رس پوست خواهد شد.

از پیر شدن پوست خود جلو گیری کنید

 

خواص روغن نارگیل

این روغن به دلیل رطوبت بالایی که دارد و وجود مقادیر بالایی از ویتامین های مختلف از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند و باعث شادابی پوست میشود . این توانایی روغن نارگیل از هیچ کس پوشیده نیست به صورتی که امروزه در سرتاسر دنیا برای این منظور از روغن نارگیل استفاده میکنند.

درمان اگزما و اختلالات پوستی با خواص روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

در خواص نارگیل این خاصیت درمانی آن واقعا زبان زد خاص و عام است ، به این صورت که در مطالعات و تحقیقات گسترده ی میدانی دیده شده که این روغن در درمان اختلالات پوستی و مخصوصا اگزما تاثیر بسزایی داشته است.

به این صورت که روغن نارگیل حاوی ویتامین E است و سلامت پوست را افزایش میدهد. این امر به درمان و سلامت پوست در برابر ابتلا به آکنه ، جوش صورت ، پزوریازیس ، پسوریازیس و اگزما را تامین میکند.

این روغن دارای پروتئین های بسیار زیادی است ، این پروتئین ها باعث جایگزینی سلول های مرده و یا بیمار با سلول های سالم و تازه میشوند.

با روغن نارگیل ضد آفتاب درست کنید

 

خواص روغن نارگیل

در تحقیقاتی مشخص شد که در خواص روغن نارگیل ضد آفتاب طبیعی بودن نیز به چشم میخورد ، به این صورت که این روغن دارای spa 8 می باشد و مالیدن آن بر روی پوست صورت به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش میدهند و الک شدن صورت در اثر تابش نور خورشید جلوگیری میکند.

محافظت و نگهداری مو با روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

خیلی ها فکر میکنند خواص روغن نارگیل تنها در خوردن آن آشکار میشود ، در صروتی که اینگونه نیست ، هر نوع استعمال این روغن یک ویژگی و خاصیت دارد .

روغن نارگیل در میان دیگر روغن های طبیعی مثل روغن آفتابگردان توانست خود را کاملا نشان دهد و به طور چشم گیری از کاهش پروتئین مو جلوگیری کند.

محققان تصور میکنند ساختار خاص لوریک اسید موجود در روغن نارگیل د رنفوذ ن به ساقه مو موثر است . در میان چربی ها ، روغن نارگیل بیشترین قدرت نفوذ به ساقه مو را دارد .

تحکیم و افزایش رشد مو

همان طور که گفته شد روغن نارگیل بهترین نفوذ را در ریشه مو دارد ، بر اثر این نفوذ بالا و وجود اسیدهای چرب در روغن نارگیل باعث تقویت فولیکوهای مو و افزایش رشد مو میشود.

ماساژ روغن نارگیل

ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون شده و با انتقال مواد مغذی به فولیکول ها باعث تقویت و افزایش رشد مو میشود.

درمان ریزش مو

 

خواص روغن نارگیل

فکر نمیکنم کسی باشد که با ریزش مو مواجه نباشد ، مخصوصا امروزه که مواد صنعتی و شیمیایی باعث سست شدن ریشه ی موها شده و اکثرا با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم میکنند. یکی از معروف ترین خواص روغن نارگیل تقویت مو در برابر ریزش مو است . در هند باستان از این روغن برای آرایش مو و حفظ آن استفاده می کردند.

برای این کار (درمان ریزش مو) میتوانید از ترکیب روغن نارگیل با دیگر مواد طبیعی استفاده میکنید: برای مثال میتواید برگ های گیاه مریم گلی را در روغن نارگیل بجوشانید و مخلوط به دست آمده را برای بهبود وضع پوست سر خود استفاده کنید. میتوانید این روغن را با آب آهک یا انگور مخلوط کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

استفاده روغن نارگیل برای درمان ریزش مو به این صورت است که هر شب 2 تا 3 ماه پوست سر و موهای خود را با روغن نارگیل گرم کنید و به مدت 30 دقیقه ماساژ دهید ، بگذارید شب که میخوابید روی سرتان بماند و صبح آن را بشویید.

درمان موهای خشک و آسیب دیده

 

خواص روغن نارگیل

همان طور که گفته شد ، روغن نارگیل دارای رطوبت بسیار بالایی است ، این ویژگی روغن نارگیل باعث آب رسانی به موها و ریشه های آنها میشود و باعث درمان موهای خشک و شکننده میشود.

شوره سر و درمان آن در خواص روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

خیلی از تبلیغات و توصیه های مختلفی که برای رفع شوره سر میشنوید مطمئن نیستند و خود نیز به این امر پی برده اید، ولی روغن نارگیل به عنوان یک درمان اساسی برای این امر به حساب می آید به این صورت که اسیدهای چرب مختلفی که در این روغن وجود دارد ، ضد شوره هستند ، پس استفاده مرتب و منظم از روغن نارگیل شوره سر را ز بین میبرد.

همچنین میتوانید با مخلوط کردن روغن نارگیل و روغن گرچک با آب ولرم تاثیر بهتری را داشته باشید.

در هندوستان به خصوص شما و جنوب این کشور ، مردم مقید به استفاده از یان روغن برای موهای خود هستند ، تحقیقات نشان داده که مردم این قسمت از کشور هندوستان کمتر دچار ریزش و شوره مو میشوند و شده اند.

درمان شپش مو در خواص روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

در خواص روغن نارگیل نام ضد باکتری بودن آن نیز به چشم میخورد ، این روغن با نفوذ به اعماق مو و پوست سر ، با خاصیت ضد باکتری قوی داشتن باعث از بین رفتن باکتری ها و شپش ها میشود.

وجود این حشره کوچک (شپش) در موی سر ما گاهی باعث خجالت ما و غمیگینی ما میشود. در طرف مقابل با توجه به تجربه ای که دیگر دوستان و آشنایان ما داشتند ، داروهای صنعتی و شیمیایی نه تنها باعث بهبود این مشکل نمیشوند بلکه باعث خشکی پوست و ضرر به پوست و مو هم میشوند.
ولی اگر برای رفع و درمان این مشکل از روغن استفاده شود دیگر موردی که برای بردن ضرر داشته باشد یافت نمیکنید.

این امر به این صروت است که موهای خیس خود را با روغن نارگیل بپوشانید و با یک نشانه ی خوب شپش ها را از روی موهای فرد بردارید.

روغن نارگیل کمک میکند تا (رشک) تخم شپش به موهای شما نچسبد و از تکثیر و رشد شپش ها در موها شما جلوگیری می شود.

پستی و بلندی های کف سر خود را با روغن نارگیل درست کنید

اگر پوست سر خودمان را به درستی از کثیفی ها حفظ نکنیم ، بعد از چند مدت میبینیم که کف سرما دارای جوش ها و آکنه های مختلف شده است.

با مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون و ماساژ دادن سر با این مخلوط از جوش زدن و پدیدار شدن آکنه جلوگیری کنید تا بر اثر جای این جوش ها کف سر دچار پستی و بلندی نشود.

تحقیقات نشان داده است که روغن نارگیل ضد میکروب و باکتری هست و به درمان چوش و آکنه کمک میکند.

درمان موخوره در خواص روغن نارگیل

بهترین درمان موخوره پیش گیری از آن است ، به این صورت که موهای خود را کوتاه نگه داشته و دائما آن را بشویید .

ولی اگر مقدار موهای شما کم است و تعداد مو خوره ها نیز کم است میتوانید از روغن نارگیل استفاده کنید ، این امر با ماساژ دادن مها همراه با روغن نارگیل و روغن بادام باید انجام شود ، این کار به کم شدن موخوره ها کمک بسیاری میکند.

بهترین حالت دهنده مو در خواص روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

خیلی از جون ها و نوجوان ها و هم چنین خانوم هایی که به ظاهر خود اهیت میدهند ، از حالت دهنده های شیمیایی و صنعتی استفاده میکنند ، شاید این امر به این دلیل است که با روغن نارگیل آشنایی ندارند ، روغن نارگیل یکی از بهترین حالت دهنده های مو هست که در حرارت ذوب و پس از سرد شدن دوباره متراکم و غلیظ میشود.

این حرارت به این صورت است که ، شما با مالیدن روغن نارگیل به سرتان ، با حرارت بدن و دست های شما ذوب میشود و پس از گذشت چند ثانیه دوباره سرد و غلیظ شده.

وقتی میتوان با یک تیر دو نشان زد پس چرا از این نعمت خدادادی استفاده نکنیم ، در حالتی که بسیار از این حالت دهنده های مو عوارض سنگینی برای موهای ما از جمله خشک شدن و ضعیف شدن ریشه مو را به همراه خواهد داشت؟!
روغن نارگیل به خوبی موهای شما را میدهد.

خواص روغن نارگیل در چربی سوزی

 

خواص روغن نارگیل

خیلی از انسان های جهان به این باور هستند که تنها علت چاقی کالری است ، این در صورتی است که منبع دریافت کالری هم به همان اندازه مهم است . تاثیر تری گلیسرید با زنجیره ی متوسط موجود در روغن نارگیل در سوزاندن کالری با سایر چربی ها متفاوت است.

این اسید چرب به سرعت جذب میشود و باعث میشود کالری بیشتری بسوزانید ، مصرف روزانه 15 تا 30 گرم تری گلیسرید با زنجیره ی متوسط میتوانید مصرف انرژی را در طول شبانه روز 5 درصد (حدود 120 کالری ) افزایش دهد.

جلوگیری از اشتها و پرخوری

 

خواص روغن نارگیل

یکی از خواص روغن نارگیل که به نوبه خود بسیار جالب و کاربردی است ، کاهش اشتها و گرسنگی می باشد ، که احتمالا به خاطر متابولیسم اسیدهای چرب روغن نارگیل است . زیرا کتون ها در کاهش اشتها موثراند..

خواص روغن نارگیل در افزایش ایمنی بدن

 

خواص روغن نارگیل

یکی از خواص روغن نارگیل ، افزایش ایمنی بدن است و تاثیر مستقیم روی تقویت سیستم ایمنی بدن دارد . زیرا این روغن حاوی چربی های ضد میکروب ، اسید لوریک ، اسید کاپریلیک بوده که این ها دارای خاصیت ضد قارچ ، ضد باکتری و ضد ویروس هستند.

خواص روغن نارگیل در بهبود عملکرد مغز

 

خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل مملو از چربی است ، آن از نوع چربی اشباع شده ، به صورتی که 90 در صد از چربی های موجود در روغن نارگیل از نوع چربی های اشباع شده می باشد .

مطالعات نشان داده است که چربی های موجود در روغن نارگیل از نوع تری گلیسرید میباشد ، و این نوع چربی برای بدن مضر نیست ، (چربی مضر باری بدن ، چربی های بلند زنجیر هستند.) چربی های روغن نارگیل پس از دستگاه گوارش به طور مستقیم به کبد میروند و در آنجا به (کتون) تبدیل میشوند ، کتون ها برای اختلالات مغز مانند صرع و آلزایمر خواص درمانی دارند.

بررسی بیماری آلزایمر و خواص روغن نارگیل برای بهبود آن: یکی از رایح ترین گونه های زوال عقل آلزایمر است ، این امر معمولا با بالا رفتن سن رخ می دهد . در این بیماری توانایی استفاده از قندها برای تبدیل به انرژی در مغز کاهش پیدا میکند . حال در این میان کتونها میتوانند برای سلول های مغز به جای قندها وارد عمل بشوند و تا حی آلزایمر را بهبود دهند.

از بین بردن میکروارگانیسم‌های مضر در خواص روغن نارگیل

تقریباً ۵۰ درصد اسید چرب موجود در روغن نارگیل از نوع لوریک اسید با زنجیره‌ی کربنی دوازده‌تایی است. لوریک اسید پس از هضم جزئی ترکیبی به‌نام «مونولورین» به‌وجود می‌آورد. لوریک اسید و مونولورین می‌توانند باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌های بیماری‌زا را نابود کنند. همچنین این مواد می‌توانند باعث نابودی «استافیلوکوکوس اورئوس» (نوعی باکتری بیماری‌زای خطرناک) شوند.

«کاندیدا آلبیکانس» نوعی قارچ است که باعث بروز عفونت‌های مخمری می‌شود. این عفونت‌ها بیشتر در نقاط گرم و مرطوب بدن مانند دهان و واژن اتفاق می‌افتند. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل در درمان عفونت‌های کاندیدا به‌اندازه‌ی فلوکونازول (داروی تجویزی برای درمان کاندیدا) مؤثر است.

 

خواص روغن نارگیل در محافظت از دندان ها

 

خواص روغن نارگیل

همه میدانیم که کلسیم برای دندان هایمان بسیار مهم است پس اگر ماده ای باشد که کلسیم داشته باشد و یا اینکه به جذب کلسیم برای بدن کمک کند ، میتواند برای ما و برای دندان هایمان بسیار مفید باشد. از آن آنجا که روغن نارگیل در جذب کلسیم بسیار موثر عمل میکند میتواند برای مقاومت و جلوگیری از پوسیدگی دندانهایمان به خوبی عمل میکند.

از طرفی همان طور که گفته شد روغن نارگیل ضد باکتری نیز است. در دهان باکتری هایی باعث ایجاد (پُژک) یا (پلاک) دندان و بیماری های لثه و پوسیدگی میشوند ، که این باکتری ها بر اثر برخورد با روغن نارگیل از بین میروند.

خواص روغن نارگیل در سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها

روغن نارگیل رد برخورد با محیط های زخم شده ، لایه ای ایجاد میکند که آن قسمت را از غبار ، هوا ، قارچ ، باکتری و ویروس های خارجی حفظ میکند و هم چنین برای کبودی ها نیز موثر هستند.

پخت ‌و پز در دمای بالا در خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل چربی اشباع بالایی دارد و این امر آن را به روغنی مناسب برای پخت‌وپز در دمای بالا تبدیل کرده است. چربی‌های اشباع برخلاف چربی‌های اشباع‌نشده‌ی موجود در روغن‌های نباتی در دمای بالا ساختار خود را حفظ می‌کنند.

روغن‌هایی مانند روغن ذرت و آفتاب‌گردان در دمای بالا به ترکیبات سمی تبدیل می‌شوند و تأثیرات مخربی بر روی سلامتی دارند. گرچه چربی‌های اشباع با زنجیره‌ی بلند برای سلامتی مضرند، ولی دلیلی برای ترسیدن از چربی‌های موجود در روغن نارگیل وجود ندارد، زیرا متابولیسم آنها با چربی‌های اشباع با زنجیره‌ی بلند کاملا متفاوت است.

 

خواص روغن نارگیل در رفع اضطراب

روغن نارگیل بسیار آرام بخش بوده و به همین دلیل به رفع اضطراب کمک میکند ، برای رسیدن به این هدف میتوان آن را به سر بمالید.

خواص روغن نارگیل در بیماری دیابت

روغن نارگیل به کنترل ضد خون کمک میکند به این صورت که ترشح انسولین و هم چنین استفاده موثر از گلوکز خون را بهبود میبخشد.

خواص روغن نارگیل در مبارزه با عفونت ها

همان طور که در دیگر خواص روغن نارگیل خواندیم ، این روغن به صروت خام خواص ضد میکروبی بالایی دارد و به همین دلیل در عفونت ها موثر است . مثلا روغن نارگیل میتواند از رشد باکتری ای در روده به نام «کلستریدیوم دیفیسل» که عامل اسهال شدید است ، جلوگیری کند.

حفاظت در برابر سوزش حاصل از اصلاح با تیغ

آیا از کرم‌های اصلاح موجود در بازار خسته شده‌اید؟ روغن نارگیل بهترین جایگزین است. کافیست کمی روغن نارگیل را گرم کنید و سپس بر روی پوست بمالید. حالا به راحتی می‌توانید مو‌های خود را اصلاح نمایید. بهتر است اصلاح را بیرون دوش انجام دهید.

 

اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل شامل:

اسید لوریک: 49٪

اسید میوریستیک: 18٪

اسید کاپریلیک: 8٪

اسید پالمیتیک: 8٪

اسید کاپریک: 7٪

اسید اولئیک: 6٪

اسید لینولئیک: 2٪

اسید استئاریک: 2٪

اگرچه روغن نارگیل حدود 90٪ چربی اشباع شده است ، اما حاوی مقادیر کمی از چربی های منو و اشباع نشده نیز هست. یک قاشق غذاخوری حاوی حدود 12 گرم چربی اشباع و 1 گرم چربی اشباع نشده است.

 

خواص روغن نارگیل در افزایش انرژی بدن

 

خواص روغن نارگیل

ورزش کاران ، بدن سازان و آنهایی که رژیم میگیرند ، از روغن نارگیل استفاده میکنند . دلیل آن این است که نسبت به روغن های دیگر کالری کمتری داشته ، چربی آن راحت تر به انرژی تبدیل شده و منجر به اشباع چربی در قلب و سرخ رگ نمیشود و به افزایش انرژی و استقامت کمک کرده و عملکرد ورزشکاران را بهبود می بخشد.

روش های استفاده از روغن نارگیل

  • اضافه کردن به خمیر دندان
  • باک کننده آرایش
  • در شامپو نرم کننده خود استفاده کنید
  • روغن نارگیل را به کرم ضد آفتاب خود اضافه کنید.
  • قرقره‌کردن روغن : اگر هنوز چیزی در مورد قرقره کردن روغن نشنیده‌اید، از قافله عقب مانده‌اید. چرخاندن روغن نارگیل در دهان به مدت ۲۰ دقیقه در روز (ترجیحاً در ابتدای روز پیش از مسواک زدن) باعث سم‌زدایی بدن، درمان سردرد، سفیدی دندان و خیلی فواید دیگر می‌شود.

 

چه کسی نباید از روغن نارگیل استفاده کند؟

در حالی که تحقیقات نشان می دهد روغن نارگیل می تواند برای سلامتی پوست مفید باشد ، استفاده از آن روی پوست ممکن است برای همه ایده آل نباشد. 

به عنوان مثال ، افرادی که پوست روغنی دارند ممکن است بخواهند از انجام این کار خودداری کنند ، زیرا ممکن است منافذ را مسدود کرده و باعث ایجاد جوش های سرسیاه شود. 

مانند بسیاری از موارد ، آزمایش و خطا ممکن است بهترین روش برای تعیین اینکه روغن نارگیل برای شما کار می کند باشد یا خیر. 

علاوه بر این ، اگر پوست حساسی دارید ، از مقدار کمی استفاده کنید یا سعی کنید آن را فقط روی بخش کوچکی از پوست بمالید تا مطمئن شوید این امر باعث تحریک منافذ مسدود شده نمی شود.

با این حال، خوردن و پخت و پز با روغن نارگیل معمولاً برای اکثر افراد مشکلی ندارد.

گفته می شود، اگر پوستی روغنی یا بسیار حساس دارید ،برای بهره مندی از مزایای آن، روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

مواد لازم برای سس سفید نارگیل:

 

خواص روغن نارگیل

خامه: ۱/۵ قاشق سوپ خوری سرپر

نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری سرپر

روغن مایع: یک قاشق غذا خوری

پودر نارگیل سفید: دو قاشق غذاخوری سرپر

شیر: ۱/۵ پیمانه

آبلیمو: به مقدار لازم

نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه سس سفید نارگیل:

کره و روغن مایع را در تابه ای لبه دار می ریزیم و با حرارت ملایم می گذاریم مقداری نرم شود. سپس نشاسته ذرت را اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا مقداری کرم رنگ شود. سپس شیر را آرام آرام از یک طرف اضافه می کنیم و بهم می زنیم تا صاف و یکدست شود و در حین جوشیدن مقداری سفت شود و می گذاریم کنار تا مقداری خنک شود. زیرا اگر داغ نباشد خامه را به آن اضافه کنیم می برد.

پس از خنک شدن خامه را اضافه می کنیم هم می زنیم و روی حرارت می گذاریم، کمی بهم می زنیم تا مخلوط شوند، سپس پودر نارگیل و آبلیمو را همراه نمک و فلفل اضافه می کنیم و کمی بهم می زنیم. سس شما آماده است.

انواع ماسک مو با روغن نارگیل

 

ماسک مو موز، آووکادو و روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

این ماسک مو به دلیل داشتن آووکادو و موز که سرشار از مواد مغذی طبیعی است و با همراه داشتن روغن نارگیل، فواید بسیار خوبی برای موهای شما دارد. چربی های سالم موجود در نارگیل، موهای شما را تغذیه می کند در حالی که پتاسیم موجود در موز، موها را نرم می کند.

ماسک روغن زیتون، تخم مرغ ، عسل و روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

برای ساخت این ماسک شگفت انگیز تعداد زیادی از مواد مختلف باهم ترکیب می شود تا یک ماسک مو فوق العاده مغذی آماده شود. روغن زیتون به تجدید شدن  روغن طبیعی موهای شما کمک می کند ، در حالی که مواد مغذی تخم مرغ، سلامت موهای شما را ترمیم می کند.

ماسک آلوئه ورا و روغن نارگیل

 

خواص روغن نارگیل

این  ماسک موی آسان با استفاده از یک ترکیب ساده از آلوئه ورا و روغن نارگیل  کمک می کند موهای شما سریعتر رشد کنند. نکته اصلی این است که آنها را به مقدار مساوی در دمای بالاتر از دمای اتاق مخلوط کنید تا به راحتی ترکیب شوند.

ماسک روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن درخت چای

برای این ترکیب قدرتمند ، به روغن نارگیل ، روغن جوجوبا و روغن درخت چای احتیاج دارید. روغن درخت چای اثرات مرطوب کننده شگفت انگیزی روی موها دارد. این نرم کننده  را می توان به عنوان نرم کننده ای با نفوذ عمقی یا  درمان با روغن داغ استفاده کرد.

ماسک مو روغن نارگیل و آووکادو

برای تقویت بیشتر و آبرسانی  به موهای خود، این ماسک موی حاوی  رزماری و آووکادو را امتحان کنید. با یک چهارم فنجان روغن نارگیل شروع کنید ، سپس دو عدد آووکادو و مقدار زیادی  اسانس( عصاره) روغن  رزماری را به یک دستگاه مخلوط کننده مواد غذایی اضافه کنید تا ماسک شما  آماده شود.

 

ماسک مو توت فرنگی

در اینجا روشی بی نظیر برای ترکیب روغن نارگیل در ماسک مو را معرفی می کنیم. این ماسک با توت فرنگی تازه شروع می شود،سپس به آن آن عسل و روغن نارگیل اضافه می شوند. ویتامین C موجود در توت فرنگی به کنترل روغن پوست سر کمک می کند و باعث می شود ماسک بوی خوبی داشته باشد! اطلاعات بیشتر را در اینجا ببینید.

 

ماسک مرطوب کننده پوست سر

اگر در پوست سرتان خارش دارید که نیاز به کمی آبرسانی اضافی دارد ، این ماسک موی منحصر به فرد را امتحان کنید. با اینکه روغن نارگیل ماده اصلی تشکیل دهنده این ماسک است ، این ماسک همچنین شامل روغن انگور ، آب لیمو و اسانس رزماری می باشد. برو به او می داند تا دستورالعمل ها را بررسی کند.

ماسک روغن نارگیل، آلوئه ورا و عسل

این ماسک را یک بارامتحان کنید و دیگر دست از سرش برنمیدارید! تا الان از خواص روغن نارگیل آگاه شدید، آلوئه ورا هم برای رطوبت رسانی به موهای شما عالی است. احتمالا از معجزه عسل هم آگاهید. عسل در کنار روغن نارگیل و آلوئه ورا موهای شما را صاف و درخشان میکند. این ماسک جز معدود ماسک هایی است که بعد از حتی یک بار استفاده تاثیر آن را میبینید.

ماسک ضد شوره ی آب لیمو

اگر پوست سر شما تمایل به ایجاد شوره سر دارد ، ممکن است بخواهید این ماسک موی ساده را در نظر بگیرید. اسید موجود در آب لیمو به جلوگیری از شوره پوست سر کمک می کند ، در حالی که روغن نارگیل پوست سر شما را آبرسانی می کند. درباره این ماسک اطلاعات بیشتری در The Indian Spot کسب کنید.

 

گردآوری : گروه سلامت جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
۰
۱
سلام
خیلی خوب و عالی و جامع و کامل بود احسنت
fateme
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
۰
۰
سلام
خیلی خوب بود
شما مطمئن هستید که روغن نارگیل برای اکنه و اگزما خوبه؟

نیازمندی ها